2026-05-15, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThereGoesRabbit
Ja, jag var också helt ställd vid Jasmines "body-double" vid bröllopet - tyckte inte alls att det var lämpligt (då i synnerhet att hon också skulle gifta sig med en främling- det var ju inget "intern-skämt", eller så).

Men jag har verkligen tyckt att hon vuxit för varje avsnitt och verkar vara en genuint snäll människa, och som även har en realistisk syn på sig själv och en självmedvetenhet.

Och, iom att jag själv har anhöriga med ADHD, så känner jag igen Henriks beteenden och att han behöver tid ibland för att landa. Och där tycker jag att Jasmine möter honom på ett fint sätt.

Hoppas, hoppas, hoppas att deras kärlek består 😊

Ja, jag tycker båda har vuxit och de verkar måna om att förstå den andre och lösa problem tillsammans. Tex när Henrik var lite för på med sex så kunde de lösa ut den frågan fint tillsammans. Fint att se som variation till de andra katastrof-matchningarna att iallafall ett par har chans till kärlek.
Citera
2026-05-15, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
https://www.tiktok.com/@amandareventlid/video/7638923075211300118?q=gift%20vid%20f%C3%B6rsta%20% C3%B6gonkastet&t=1778792500176

Här får man veta lite mer om det hela. Om han verkligen tjatade så varje kväll med orden "kom igen då, snääälla" så förstår jag att hon flippade ut. Män ska inte tjata om sex som småbarn tjatar om godis i en godisaffär.

Jag förstår inte mäns sym på sex när de håller på så. Behöver de verkligen så mycket bekräftelse?

Vi får bara höra Amandas tolkning av vad som hände mellan dem i det klippet. Jag tycker verkligen det är extremt osympatiskt beteende hon uppvisar här genom att skapa content på Sebastians bekostnad. Om hon skulle ha blivit utsatt för ett övergrepp av Sebastian så får hon anmäla det. Men om hon inte har det så kan hon älta relationen med sina vänner men inte hålla på och hänga ut en annan människa på det sättet hon gör.
Citera
2026-05-15, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Jag förstår verkligen inte varför tidigare GVFÖ-deltagare alltid envisas med att hänga sig kvar i något slags B-kändisskap.

Det är väl därför de är med i programmet - i hopp om att bli nån slags influencer eller B-kändis. Ingen som har sett tidigare säsonger och katastrof-matchningar kan på allvar tro att de ska få en bra match. Programmet går inte ut på att skapa bra matcher, det är underhållning på deltagarnas bekostnad och i gengäld får de möjlighet att utnyttja sina 15 minutes of fame till att försöka skapa en följarskara de kan bygga nånting på.
Citera
2026-05-15, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Amanda: Överviktig, kattkvinna, klär sig som en pojke, asexuell, kan inte hantera konflikter, hänger ut Sebastian om privata samtal. Hon sa dessutom att hon var beredd att smälla till honom. Så otroligt omoget.

Tyvärr, hon hade dålig status från början på dejtingmarknaden, men nu är det kört. Vilken kille vill ligga bredvid henne i sängen och kolla på kattvideor resten av livet. Minsta närmande kan sluta med rättegång. Hon har byggt höga murar runt sig. Vilken kille vill klättra över höga murar bara för att se att innanför finns en öken.

Insatsen är 1000:- och om du vinner Amanda får du 1:- tillbaks.

Både Amanda och Sebastian har nog sabbat sina chanser rätt rejält efter det här. Men ja, för Amanda är det nog definitivt kört. Inte nog med att hon hängde ut Sebastian när programmet filmades. Hon fortsätter nu med inlägg på TikTok där hon gottar sig i mer detaljer om hur "hemsk" han var.
Citera
2026-05-16, 00:47
Medlem
https://www.facebook.com/reel/974285572184321

Ny video av Daniel roligare denna gången
Citera
2026-05-16, 08:42
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria222
https://www.facebook.com/reel/974285572184321

Ny video av Daniel roligare denna gången

"Jag gillar dig"
"Och jag gillar rugby"
Han är så mitt i prick 🤣🤣
Citera
2026-05-16, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Både Amanda och Sebastian har nog sabbat sina chanser rätt rejält efter det här. Men ja, för Amanda är det nog definitivt kört. Inte nog med att hon hängde ut Sebastian när programmet filmades. Hon fortsätter nu med inlägg på TikTok där hon gottar sig i mer detaljer om hur "hemsk" han var.

Oj så illa. Jag har inte TikTok, så jag visste inte det. Men principen brukar vara att man minskar sitt eget värde om man överdriver sin kritik mot någon annan. Ju mer hon hänger ut Sebbe, desto sämre ser hon ut. Hade räckt om hon hanterat det vuxet, dvs satt tydliga gränser och avslutat, då hade hon höjt sitt värde.
Citera
2026-05-16, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Oj så illa. Jag har inte TikTok, så jag visste inte det. Men principen brukar vara att man minskar sitt eget värde om man överdriver sin kritik mot någon annan. Ju mer hon hänger ut Sebbe, desto sämre ser hon ut. Hade räckt om hon hanterat det vuxet, dvs satt tydliga gränser och avslutat, då hade hon höjt sitt värde.

Jag har inte heller TikTok, men nån hade länkat till hennes sida här i tråden och då gick det att se. Det fanns även klipp med relationsråd som hon lagt ut. Det framstår som att hon var med i gvfö för att få en följarskara och det ser såklart väldigt illa ut att hon gör det på någon annans bekostnad.

Håller med om principen. Men tycker ändå det hade varit helt okej om hon hade ältat till sina vänner om hur hemsk hon tyckte Sebastian var. Att däremot hänga ut någon som hon gör är så himla lågt beteende.
Citera
2026-05-16, 11:32
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Jag har inte heller TikTok, men nån hade länkat till hennes sida här i tråden och då gick det att se. Det fanns även klipp med relationsråd som hon lagt ut. Det framstår som att hon var med i gvfö för att få en följarskara och det ser såklart väldigt illa ut att hon gör det på någon annans bekostnad.

Håller med om principen. Men tycker ändå det hade varit helt okej om hon hade ältat till sina vänner om hur hemsk hon tyckte Sebastian var. Att däremot hänga ut någon som hon gör är så himla lågt beteende.

Ja det blir väldigt kontraproduktivt, hon försöker bygga någon slags influencerkarriär på att dra ner Sebbe och vår reaktion blir ju den motsatta.
Redan utan att hon offentligt ska förklara och förklara sin sida av saken tyckte ändå de flesta av oss att Sebbe betett sig illa, det var redan tydligt. Men hon har inte fått över alla på sin sida och det kan hon inte acceptera och fortsätter att förklara offentligt vilket gör att de som var emot henne blir ännu mer emot henne och tycker synd om Sebbe.
Citera
2026-05-16, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Ja det blir väldigt kontraproduktivt, hon försöker bygga någon slags influencerkarriär på att dra ner Sebbe och vår reaktion blir ju den motsatta.
Redan utan att hon offentligt ska förklara och förklara sin sida av saken tyckte ändå de flesta av oss att Sebbe betett sig illa, det var redan tydligt. Men hon har inte fått över alla på sin sida och det kan hon inte acceptera och fortsätter att förklara offentligt vilket gör att de som var emot henne blir ännu mer emot henne och tycker synd om Sebbe.

Ja, precis så funkar det. Jag tycker det verkar som att Sebbe har betett sig fel. Men att hänga ut någon är aldrig acceptabelt och då blir det att jag tar Sebbes sida i detta och tycker definitivt väldigt synd om honom. Det enda han har gjort "fel" som det verkar är genom att vara tondöv, osäker och socialt inkompetent. Det är inga sidor han borde straffas för.
Citera
2026-05-16, 11:58
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ja, precis så funkar det. Jag tycker det verkar som att Sebbe har betett sig fel. Men att hänga ut någon är aldrig acceptabelt och då blir det att jag tar Sebbes sida i detta och tycker definitivt väldigt synd om honom. Det enda han har gjort "fel" som det verkar är genom att vara tondöv, osäker och socialt inkompetent. Det är inga sidor han borde straffas för.

Jag har nog skarpare åsikter om Sebbe och hans manipulerande, men tycker ändå att Amanda går helt fel väg här. Hon får vara nöjd med att de som känner henne står på hennes sida i detta och acceptera det hon inte kan påverka.
Jag tycker inte detta är något att bygga en influencerkarriär runt, det känns inte sympatiskt.
Ställer mig också frågande till hur mycket på detaljnivå som visades i SVT...det gynnade egentligen varken Amanda eller Sebbe. De borde gått hårdare i klippningen här.
Klart är att de nog båda är rätt körda på dejtingmarknaden efter detta.
Citera
2026-05-16, 14:57
Medlem
Citat:

Jag har asperger så jag förstår inte alla metaforer från den verkliga världen som man tar in i psykologins värld. Att vara tondöv betyder ju att man inte kan höra skillnad på en falsk ton och ren ton, men vad betyder det i Sebastians fall?

Om man tjatar varje kväll "men snälla kom igen nu, du kan väl ställa upp" och personen berättar om hur obehagligt det är men tjatet ändå återkommer, är det då att vara tondöv är det inte något annat mycket värre? Han skiter ju totalt i vad hon säger eller så är han utvecklingsstörd, jag tror det senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in