2026-05-15, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85

Men jag lovar dig, det jag drömmer om varje natt är stort och hårt och det är definitivt inte en fitta.
Att du skriver så som vuxen kvinna visar bars på att jag hade rätt om dig.
Citera
2026-05-15, 16:22
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Att du skriver så som vuxen kvinna visar bars på att jag hade rätt om dig.

Hade rätt i vaddå? Förlåt mig för

1. Att jag inte har nån aning om vem fan du är eller vad du har för åsikter om mig 😄 (kan ha läst i förbigående men glömt pga totalt ointresse)

2. Att jag trodde den här tråden handlade om mode och olämpliga klädesplagg - inte om vem jag är som person och vad du tycker om det ❤️

3. Att jag är så ointresserad av dig, som uppenbart är så intresserad av mig.

Så, nu pratar vi vidare om MIG tycker jag... mitt favoritämne. Kan nog hända du får starta en ny tråd dock, eftersom du tar upp ett nytt ämne! Vad var det du hade kommit fram till om lilla mig nu då, som var så oerhört spännande?
Senast redigerad av Berit85 2026-05-15 kl. 16:27.
Citera
2026-05-15, 16:34
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glockenrein
Just den klänningen hon hade såg kanske ut som en småbarnsklänning men har sett vuxna brudar i liknande modeller som varit asheta eftersom de ”stajlat” dem mycket bättre.

Det köper jag rakt av. Min poäng är bara: klä dig inte som en fucking bebis om du är en fullvuxen kvinna!!!

Och OM du tvunget ska gå runt i babykläder, gör det då i alla fall inte på ett sexuellt sätt.

Jag menar: om nån vill gå runt i sparkdräkt och se ut som ett pucko: go for it. Men försök inte vara sexig samtidigt som du går runt i bebiskläder, för då är det jag som sätter ner foten.

Är helt säker på att det finns snygga 60-tals-babydoll och liknande som inte för tankarna direkt till en vagga, liten trähäst och nappflaska.

Jag kritiserar inte babydoll generellt, utan mer den här klänningen specifikt (vilket många andra också har gjort).
Citera
2026-05-15, 16:38
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Eeeeeeh nej hon sexualisersr sig själv genom att klä sig sexigt. För att sexualisera nån annan måste man mer eller mindre designa hens kläder.

Hon klär sig inte sexigt. Det är du som tycker att hon klär sig sexigt. Du sexualiserar därför väldigt mycket det du förknippar med tvååringar och tvååringars kläder. Det låter inte helt bra faktiskt.

Citat:
2. Mörkhyade människor är BRUNFÄRGADE, rent objektivt då och på naturlig väg - inte "rasifierade" genom att någon tittar på dem och tycker att de är brunfärgade.

?
Citera
2026-05-15, 16:40
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Nej herregud, det lockar mig verkligen inte 😆 det som gjorde mig lite spontankåt var bara att hon nästan visade fittan. MEN jag tror syftet med hela outfitten är just det, att chocka: man ska bli kåt av den skarpa kontrasten, den totala oskuldsfullheten i ett babyplagg, i kombination med det helt oväntade att man nästan ser en vuxenfitta. Äckligt säger jag, helt OK säger nån annan. Alla tycker vi ju olika här på Guds gröna jord...

Att söka professionell hjälp för att jag stör mig på hur vissa kändisar klär sig hade varit ett fruktansvärt slöseri med skattemedel. Jag tror jag avstår!
För det första så tror jag inte att du är någon "mamma".
För det andra så har du ett problem, om du blir kåt bara av att se en påklädd vuxen flicka på bild, klädd i något som du uppfattar som barnkläder. Trots att du påstår att du ogillar det. Men ändå fantiserar om hennes "fitta"...
För det tredje så går det utmärkt att gå till en samtalsterapeut privat och betala för det själv, om han/hon bedömer att du har behov av en mer långvarig behandling kommer du sannolikt få hjälp till någon behandling som samhället betalar större delen av.

Seså, schas iväg med dig nu och få ett första samtal för att utvärdera hur du egentligen mår...
Citera
2026-05-15, 16:40
Avslutad
Citat:
Vad tycker ni andra? Själv fick jag extrema äckelkänslor. Det var som att titta på en toddler och bli kåt samtidigt - något som ju bara inte ska hända. Jag är trebarnsmamma!!! Jag tänder inte på barn.

Ok, du skriver att du KRÄKS i rubriken. Kan du styrka det på något sätt eller överdriver du bara?
Citera
2026-05-15, 16:42
Medlem
Citat:
Va, betyder toddler och spädbarn samma sak? Surprise surprise! Det visste jag redan. Förklarade precis att jag inte gillar ordet spädbarn (på svenska) då jag tycker att det låter groteskt. Toddler låter gulligare 🙂

Händer det dig ofta, att folk förklarar samma sak två gånger?

Jag är inte ute efter att skapa samhällsförändring i det här fallet, lille vän. Jag är ute efter att ha en kul /intressant diskussion på Flashback, och jag tycker det går rätt bra såhär långt.

Din tråd handlar ju om att du tycker att det är äckligt/groteskt att en kändis klär sig i vad du uppfattar som bebiskläder. Samtidigt väljer du det engelska ordet för spädbarn eftersom att det svenska låter groteskt, vilket man då kan tänka borde matcha din ingång i frågan?

Men varken du eller jag behöver nagelfara de semantiska konnotationerna i det här. Hoppas tråden blir givande för dig.
Citera
2026-05-15, 16:45
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Jag tycker inte att hennes klädsel är olämplig eller stötande på något sätt. Inte så snyggt tycker jag, men var och en får ju klä sig som den vill.
Senast redigerad av Lloyd.Christmas 2026-05-15 kl. 16:47.
Citera
2026-05-15, 16:45
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Hon klär sig inte sexigt. Det är du som tycker att hon klär sig sexigt. Du sexualiserar därför väldigt mycket det du förknippar med tvååringar och tvååringars kläder. Det låter inte helt bra faktiskt.

?

Jo hon klär sig sexigt, rent objektivt. Klänningen slutar precis vid fittan, lille vän 😅
Citera
2026-05-15, 16:49
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
För det första så tror jag inte att du är någon "mamma".
För det andra så har du ett problem, om du blir kåt bara av att se en påklädd vuxen flicka på bild, klädd i något som du uppfattar som barnkläder. Trots att du påstår att du ogillar det. Men ändå fantiserar om hennes "fitta"...
För det tredje så går det utmärkt att gå till en samtalsterapeut privat och betala för det själv, om han/hon bedömer att du har behov av en mer långvarig behandling kommer du sannolikt få hjälp till någon behandling som samhället betalar större delen av.

Seså, schas iväg med dig nu och få ett första samtal för att utvärdera hur du egentligen mår...

Nej men alltså artikeln handlar ju om att JÄTTEMÅNGA kritiserar henne för exakt samma sak: att hon springer runt och försöker vara sexig i babykläder. Många med mig tycker det är äckligt.

Jag fantiserar inte om hennes fitta, snälla. Att bli kåt av att nån frivilligt visar fittan (eller nästan visar) är helt normalt - t om för en kvinna skulle jag säga. Kvinnor är ju väldigt sexiga - till skillnad från er män. Det är därför all klassisk konst föreställer just nakna kvinnor; för att vi är vackra, sexiga, åtråvärda. Inget märkvärdigt alls och har inget med mig personligen att göra.

Mer ett objektivt faktum.
Citera
2026-05-15, 16:50
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavTrelleborg
Ok, du skriver att du KRÄKS i rubriken. Kan du styrka det på något sätt eller överdriver du bara?

Det är ett uttryck. Jag gjorde väl en äcklad min kanske.

Många autister här på Flashback...
Citera
2026-05-15, 16:52
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrotherClark
Din tråd handlar ju om att du tycker att det är äckligt/groteskt att en kändis klär sig i vad du uppfattar som bebiskläder. Samtidigt väljer du det engelska ordet för spädbarn eftersom att det svenska låter groteskt, vilket man då kan tänka borde matcha din ingång i frågan?

Men varken du eller jag behöver nagelfara de semantiska konnotationerna i det här. Hoppas tråden blir givande för dig.

Nej dom sagt, vi behöver inte det... och ändå fortsätter du att göra det.

Tack! Jag tycker den är väldigt givande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in