2026-05-15, 15:07
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Problemet sitter i ditt huvud, inte i klänningen. Att du associerar detta med sexualisering av små barn är både oroväckande och obehagligt. Det är dessutom en scenklädsel vi pratar om. Det finns många kvinnliga artister som är betydligt mer lättklädda än såhär, har du problem även med dom?

När en vuxen kvinna bär en tvåårings kläder och mer eller mindre visar fittan, då är det allltså jag som är problemet - för att jag associerar en muskort klänning med sex? 😆 Va?

Du studerar inte händelsevis genusteori och identifierar dig som hbtqi++?

Det var just sånna här svar jag väntade mig! OROVÄCKANDE att en fittkort klänning associeras med sex...!!!!! Wow 🤭 du råkade inte slå knut på dig själv i processen där?

Du borde nästan få nån "vita-riddaren-orden" du, din lilla genus-hbtq-subba 😘
Citera
2026-05-15, 15:09
Medlem
glockenreins avatar
Just den klänningen hon hade såg kanske ut som en småbarnsklänning men har sett vuxna brudar i liknande modeller som varit asheta eftersom de ”stajlat” dem mycket bättre.
Citera
2026-05-15, 15:09
Medlem
mormorannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Va, betyder toddler och spädbarn samma sak? Surprise surprise! Det visste jag redan. Förklarade precis att jag inte gillar ordet spädbarn (på svenska) då jag tycker att det låter groteskt. Toddler låter gulligare 🙂

Händer det dig ofta, att folk förklarar samma sak två gånger?

Jag är inte ute efter att skapa samhällsförändring i det här fallet, lille vän. Jag är ute efter att ha en kul /intressant diskussion på Flashback, och jag tycker det går rätt bra såhär långt.

Vill bara inflika att spädbarn och toddler inte är samma sak. Spädbarn är man upp till ca 1 års ålder medan uttrycket toddler avser ett barn på ca 1-3 är.
Citera
2026-05-15, 15:11
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Men vem har sagt att tjejen sexualiserar det? Det är du som sexualiserar det.

Eeeeeeh nej hon sexualisersr sig själv genom att klä sig sexigt. För att sexualisera nån annan måste man mer eller mindre designa hens kläder.

Men nu ska jag tillägga att jag tillhör den gamla, icke hjärntvättade, skolan som anser att:

1. Kvinnor (inklusive jag) är SEXIGA - inte sexualiserade.

2. Mörkhyade människor är BRUNFÄRGADE, rent objektivt då och på naturlig väg - inte "rasifierade" genom att någon tittar på dem och tycker att de är brunfärgade.
Citera
2026-05-15, 15:14
Medlem
Ser ut som en vanlig klänning
Citera
2026-05-15, 15:18
Medlem
Citat:
Va, betyder toddler och spädbarn samma sak? Surprise surprise! Det visste jag redan.
Spädbarn = infant.
Småbarn = toddler.
Den engelska termen toddler avser koltåldern, som kommer efter spädbarnstiden.

Citat:
När en vuxen kvinna bär en tvåårings kläder och mer eller mindre visar fittan, då är det allltså jag som är problemet - för att jag associerar en muskort klänning med sex? 😆 Va?
Ja.
Citat:
Du studerar inte händelsevis genusteori och identifierar dig som hbtqi++?
Nej. Heterosexuell kvinna med en Master of Science.
Citat:
Det var just sånna här svar jag väntade mig! OROVÄCKANDE att en fittkort klänning associeras med sex...!!!!! Wow 🤭 du råkade inte slå knut på dig själv i processen där?
Det måste vara tufft för dig att hänga på stranden eller badhus.
Citera
2026-05-15, 15:21
Medlem
Folk som svarat i tråden saknar uppenbarligen analysförmåga. Det är inte ovanligt att heterosexuella män tänder på attribut som är barnsliga och förknippade med barn, och att kvinnor spelar på detta för att kåta upp män. Exempel är pippilotter, suga på en klubba, skoluniformer, och inte minst den helrakade fittan, som i princip är ett krav idag.

Artikeln Ts länkar till handlar just om att folk reagerat på att Olivia Rodriguez sexualiserar sig med en barnklänning. Det är alltså inte Ts som är sjuk i huvudet och ensam om att göra den analysen.
Citera
2026-05-15, 15:48
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Spädbarn = infant.
Småbarn = toddler.
Den engelska termen toddler avser koltåldern, som kommer efter spädbarnstiden.

Ja.

Nej. Heterosexuell kvinna med en Master of Science.

Det måste vara tufft för dig att hänga på stranden eller badhus.

Inte alls. Jag blir mycket sällan kåt på lättklädda kvinnor - men jag går igång på extremt sexiga (enligt mig) kvinnor, och det ser jag väldigt sällan. Några gånger om året kanske. Dessutom tycker jag inte det är jobbigt att bli kåt eller attraherad - jag tycker det är jättetrevligt. Tycker inte du det?

I det här fallet var det nog bara chockeffekten: under hennes extremt osexiga klännning - gjord för SMÅBARN I BLÖJÅLDERN - stack ju plötsligt (nästan) en fitta fram, vilket antagligen skapade nåt slags glitch in the matrix för min del 😄

Men herrrrrrrrregud vad spelar det för roll vilket ord man använder för att beskriva en freaking bebis????? En bebis är en bebis - ett blöjbarn - en knatte. Har ni autism hela högen eller?
Citera
2026-05-15, 15:50
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormoranna
Vill bara inflika att spädbarn och toddler inte är samma sak. Spädbarn är man upp till ca 1 års ålder medan uttrycket toddler avser ett barn på ca 1-3 är.

Men jag akrev ju för fan toddler från början!!!!!!! Och jag syftade, helt korrekt, på en 2-åring.

HERREGUD.... släpp det 😅
Citera
2026-05-15, 15:51
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Folk som svarat i tråden saknar uppenbarligen analysförmåga. Det är inte ovanligt att heterosexuella män tänder på attribut som är barnsliga och förknippade med barn, och att kvinnor spelar på detta för att kåta upp män. Exempel är pippilotter, suga på en klubba, skoluniformer, och inte minst den helrakade fittan, som i princip är ett krav idag.

Artikeln Ts länkar till handlar just om att folk reagerat på att Olivia Rodriguez sexualiserar sig med en barnklänning. Det är alltså inte Ts som är sjuk i huvudet och ensam om att göra den analysen.

T

A

C

K

❤️
Citera
2026-05-15, 16:00
Medlem
Lätt att ta av
Citera
2026-05-15, 16:09
Medlem