2026-05-15, 16:53
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lloyd.Christmas
Jag tycker inte att hennes klädsel är olämplig eller stötande på något sätt. Inte så snyggt tycker jag, men var och en får ju klä sig som den vill.

Och var och en får tycka som den vill. Bra med yttrande- och åsiktsfrihet!
Citera
2026-05-15, 16:55
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Och var och en får tycka som den vill. Bra med yttrande- och åsiktsfrihet!
Precis, Berit! Helt rätt
Citera
Avslutad
Citat:
Det är ett uttryck. Jag gjorde väl en äcklad min kanske.

Många autister här på Flashback...

Eller så stör man sig på överdrivna clickbait-rubriker.
Citera
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Nej men alltså artikeln handlar ju om att JÄTTEMÅNGA kritiserar henne för exakt samma sak: att hon springer runt och försöker vara sexig i babykläder. Många med mig tycker det är äckligt.

Jag fantiserar inte om hennes fitta, snälla. Att bli kåt av att nån frivilligt visar fittan (eller nästan visar) är helt normalt - t om för en kvinna skulle jag säga. Kvinnor är ju väldigt sexiga - till skillnad från er män. Det är därför all klassisk konst föreställer just nakna kvinnor; för att vi är vackra, sexiga, åtråvärda. Inget märkvärdigt alls och har inget med mig personligen att göra.

Mer ett objektivt faktum.
Du är varken kvinna eller sexig.

Seså, iväg med dig nu och få den där pratstunden som du så väl behöver för att stilla ditt sinne.
Eller dra en skinnhiss, det är både enkelt, gratis och kanske löser ditt akuta problem?
Citera
2026-05-15, 16:56
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Jo hon klär sig sexigt, rent objektivt. Klänningen slutar precis vid fittan, lille vän 😅

Nä den slutar inte vid fittan den täcker fittan. Men smågrabbar på 8 år i tajta badbyxor (som nog också får sägas vara lika korta) är det också sexualiserat då?

Det är det bara om du som betraktar sexualiserar det. Samma med tjejen. Som sagt så låter dina tankar om sex med tvååringar väldigt obehagligt. Du bör nog fundera lite på detta och sen söka hjälp.
Citera
2026-05-15, 17:01
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Du är varken kvinna eller sexig.

Seså, iväg med dig nu och få den där pratstunden som du så väl behöver för att stilla ditt sinne.
Eller dra en skinnhiss, det är både enkelt, gratis och kanske löser ditt akuta problem?

Lustigt, precis vad jag tänkte göra! 😁👊

(Min hiss är visserligen liten, men den går bra.)
Senast redigerad av Berit85 2026-05-15 kl. 17:06.
Citera
2026-05-15, 17:04
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Nä den slutar inte vid fittan den täcker fittan. Men smågrabbar på 8 år i tajta badbyxor (som nog också får sägas vara lika korta) är det också sexualiserat då?

Det är det bara om du som betraktar sexualiserar det. Samma med tjejen. Som sagt så låter dina tankar om sex med tvååringar väldigt obehagligt. Du bör nog fundera lite på detta och sen söka hjälp.

Min reaktion är helt normal. Att se en vuxen kvinna försöka vara sexig och utmanande i babykläder är äckligt. Återigen: så tycker många. Det är precis det artikeln handlar om.

Nu pratar vi om en VUXEN, uppsminkad kvinna som klär sig sexigt i en klänning som precis täcker muffan, en så kallad mus-i-kanten - vad fan har det med badande åttaåringar att göra? De försöker ju inte vara sexiga.
Citera
2026-05-15, 17:12
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Min reaktion är helt normal. Att se en vuxen kvinna försöka vara sexig och utmanande i babykläder är äckligt. Återigen: så tycker många. Det är precis det artikeln handlar om.

Nu pratar vi om en VUXEN, uppsminkad kvinna som klär sig sexigt i en klänning som precis täcker muffan, en så kallad mus-i-kanten - vad fan har det med badande åttaåringar att göra? De försöker ju inte vara sexiga.

Det jag försöker säga är att du överdriver. För det första så ser det inte exklusivt ut att vara kläder för en tvååring. Har du över huvud taget varit i länder som Sydkorea och Japan? Jag skulle säga att det är en ganska vanlig klädstil i dessa länder för vuxna tjejer. Så jag ser det mer som vanliga kläder för vuxna tjejer.

Du kanske inte ser så mycket när du sitter på landet med näsan i bibeln och lyssnar på någon gubbe som föreläser Jesus hemska ord för dig?
Citera
2026-05-15, 17:28
Medlem
Citat:
Alltså. Nu är väl ändå måttet rågat? Borde det ens vara lagligt för en vuxen kvinna att klä sig såhär?

https://www.thehollywoodgossip.com/2026/05/taylor-swift-fans-attack-vogue-writer-following-olivia-rodrigo-comparison/

Låt oss tala om den vidriga trenden "baby doll", närmare bestämt - som i fallet ovan - när en vuxen kvinna har på sig en klänningsmodell som är uppenbart designad för en 2-åring.

Vad tycker ni andra? Själv fick jag extrema äckelkänslor. Det var som att titta på en toddler och bli kåt samtidigt - något som ju bara inte ska hända. Jag är trebarnsmamma!!! Jag tänder inte på barn.

Man blir ju onekligen kåt av en klänning som är kapad precis vid musen, men återigen: vuxna ska väl för f*n inte ha sånna här kläder, eller?

Den här outfitten kan jag däremot köpa, som koncept (inte som vara):

https://mgplabel.com/home/16880-dallene-puff-babydoll-dress-in-pink.html?srsltid=AfmBOop0_4FfOyesiVBV1P3yE_h_Fbu3 DagAQAyjja5nN 0B6-WNL6RJi

Att det är lite sexigt att klä sig som en oskyldig skolflicka må väl vara hänt. Men mode som rakt av är en kopia av det som 2- och 3-åringar har på sig?? USCH säger jag bara. Skulle vara intressant att höra vad ni andra tycker.

Det där är inte babydoll. Det där är en vanlig klänning. Babydoll trendar dessutom inte, det har inte trendat på länge. Måste vara jobbigt för dig att gå ut på sommaren bland alla "babydolls". Du får flytta till Saudi Arabien istället.
Citera
2026-05-15, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Det jag försöker säga är att du överdriver. För det första så ser det inte exklusivt ut att vara kläder för en tvååring. Har du över huvud taget varit i länder som Sydkorea och Japan? Jag skulle säga att det är en ganska vanlig klädstil i dessa länder för vuxna tjejer. Så jag ser det mer som vanliga kläder för vuxna tjejer.

Du kanske inte ser så mycket när du sitter på landet med näsan i bibeln och lyssnar på någon gubbe som föreläser Jesus hemska ord för dig?
Fast Sydkorea och Japan är ju dåliga exempel. Där kan man ju definitivt snacka om en kultur där vuxna kvinnor spelar på barnslighet för att vara sexiga. Har du hört hur de pratar? Plutar med underläppen och låter som gnälliga småbarn när de pratar med en man. Hur de låter under sex? Som små tecknade möss som blir våldtagna. Har du sett anime eller hentai? Deras kläder och beteende i allmänhet? Att det trendat med tandställning och ”crooked teeth” för att man ser underårig ut då. Osv.
Citera
2026-05-15, 17:51
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Jag håller med dig i sak. Det ändrar dock inte min åsikt om att det är vidrigt att klä sig i småbarnskläder.

Jag tycker att "spädbarn" låter för groteskt. Toddler känns mer passande då det låter exakt som det det betyder: någonting gulligt och lite småknubbigt.

Du förefaller emotionellt ängslig och reaktiv - blir provocerad av något du tror är kopplat till babykläder och hanterar inte ordet "spädbarn". Och när du själv blir lite kåt fylls du av skam - och skammar klänningsmodellen istället för att acceptera din reaktion.

Och.
Klänningsmodellen uppkom under 40-talet under ransoneringsåren - Sylvia Peldar skapade korta nattlinnen för vuxna till följd av restriktioner kring textilåtgång. Populärisering via pyjamaspartyn och high fashion (Balenciaga). High trend under 60-talet. Grunge-revival under 90-talet: trasiga babydoll-klänningar med syftet att provocera och göra uppror mot traditionella kvinnoideal.
Senast redigerad av ArtificialElegance 2026-05-15 kl. 17:56.
Citera
2026-05-15, 19:25
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babyhime
Fast Sydkorea och Japan är ju dåliga exempel. Där kan man ju definitivt snacka om en kultur där vuxna kvinnor spelar på barnslighet för att vara sexiga. Har du hört hur de pratar? Plutar med underläppen och låter som gnälliga småbarn när de pratar med en man. Hur de låter under sex? Som små tecknade möss som blir våldtagna. Har du sett anime eller hentai? Deras kläder och beteende i allmänhet? Att det trendat med tandställning och ”crooked teeth” för att man ser underårig ut då. Osv.

Du för ett korkat resonemang som påminner om tramsmänniskor som brukar grina om att män som gillar rakade fittor och små bröst måste vara pedofiler.

Det enda ni kan tänka på är barn när ni pratar om sex. Obehagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in