Citat:
Ursprungligen postat av
Carli
Jag klagade på det svullna ansiktet, vilket är helt självförvållat och inte har med grav att göra. Sen får man tycka vad man vill. Man är inte fantastisk bara för att man lyckas pressa fram ett barn. Ska man verkligen hylla en missbrukare pga det ?
Du får tycka vad du vill men varför allt hat? Orka hacka på en mamma som ändå varit gravid i 9 mån och fött sitt första barn. Missbrukare eller inte så är det ett mirakel, och en jävla pärs för kropp och psyke och inget man ska bagatellisera även om man inte måste hylla någon för det.
Jackie är mer än en missbrukare. Hon är en människa också. Kan man inte bara se det någon gång, särskilt en gång som denna när hon precis fått sitt första barn?
Jag hyllar inte henne för att hon är en missbrukare. Jag hyllar henne inte alls, men hon har ändå gjort ett jobb genom att vara gravid och föda sitt första barn. Det är en stor grej. Jag väljer att se bortom missbrukssjukdomen i den stunden. (Och hoppas självklart de båda skärper sig och kan bli vuxna på riktigt och friska).