2026-05-14, 16:36
Medlem
Bebisen ser inte ut att ha några fel. Hon såg glad lycklig ut. Ni skapar bebisen diagnoser och symtom innan det ens finns några uttalade.
Citera
2026-05-14, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ceny78
Bebisen ser inte ut att ha några fel. Hon såg glad lycklig ut. Ni skapar bebisen diagnoser och symtom innan det ens finns några uttalade.

Uttalanden? Från?
Tror du att Jackie skulle ens erkänna att hon har misshandlat sitt barn från dag 1 med alkohol och andra substanser?
Citera
2026-05-14, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Exakt. Och därför också helt onödigt att kommentera, i synnerhet när det inte är något som helst fel på bilden. Man behöver inte klaga på hennes utseende när hon är nyförlöst, och faktiskt ser förvånansvärt bra ut för att nyss fött ett barn.

Jaja. "Efter allt slit". Upptäckte gravven i månad 7 och sen gick födseln på en kvart. Så slitenheten fanns ju där innan och kom inte av detta. På med ett filter och vips, snyggare än innan. Jag syftade inte på just den bilden.
Citera
2026-05-14, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Jaja. "Efter allt slit". Upptäckte gravven i månad 7 och sen gick födseln på en kvart. Så slitenheten fanns ju där innan och kom inte av detta. På med ett filter och vips, snyggare än innan. Jag syftade inte på just den bilden.

Hon har trots allt ändå varit gravid i 9 månader och fött ett barn. Om hon nu hade en lätt graviditet i alla fall 7 månader (eftersom hon inte märkte något) är det inte hennes fel. Alla graviditeter är olika men det gör inte hennes kropps arbete mindre värt.

Klaga på det som är rimligt att klaga på.
Citera
2026-05-14, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PamBam
Hon har trots allt ändå varit gravid i 9 månader och fött ett barn. Om hon nu hade en lätt graviditet i alla fall 7 månader (eftersom hon inte märkte något) är det inte hennes fel. Alla graviditeter är olika men det gör inte hennes kropps arbete mindre värt.

Klaga på det som är rimligt att klaga på.

Jag klagade på det svullna ansiktet, vilket är helt självförvållat och inte har med grav att göra. Sen får man tycka vad man vill. Man är inte fantastisk bara för att man lyckas pressa fram ett barn. Ska man verkligen hylla en missbrukare pga det ?
Citera
2026-05-14, 18:51
Medlem
Fullt normalt att vara nyförlöst och hänga här inne Jackie.
Citera
2026-05-14, 20:35
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverre1
Uttalanden? Från?
Tror du att Jackie skulle ens erkänna att hon har misshandlat sitt barn från dag 1 med alkohol och andra substanser?

Det är ju det hon erkänt, din dumme fan.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Pd5Lez/jackie-ferm-har-blivit-mamma-efter-gravidchocken
Citera
2026-05-14, 21:04
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Bilderna på bebisen fick mig tyvärr att direkt tänka på FAS, hoppas jag har fel!

https://www.fasportalen.se/vad-ar-fas/kriterier/

Bebisar som är nykläckta är ju ganska hoptryckta rent generellt och är ju tilltufsade av graviditeten. Absolut.

Men! Tråden handlar trots allt om Jackie Ferm och inte om hennes baby och babyns utseende. Oavsett vad så är ett nyfött barn väldigt oskyddad och skör och behöver absolut INTE utseende-analyseras här på flashback.

Om 15 år läser han förmodligen här så vi behöver inte lägga mer tyngd på en framtida börda på grund av vilka hans föräldrar är.
Citera
2026-05-14, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Det är ju det hon erkänt, din dumme fan.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Pd5Lez/jackie-ferm-har-blivit-mamma-efter-gravidchocken

Hoppsan hur tänkte du nu?
Berättade hon i artikeln att hon är beroende av alkohol och benso? Kan du läsa något som ingen av oss andra kan? Tja isåfall är jag en dum fan 😇
Citera
2026-05-14, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forumforum
Bebisar som är nykläckta är ju ganska hoptryckta rent generellt och är ju tilltufsade av graviditeten. Absolut.

Men! Tråden handlar trots allt om Jackie Ferm och inte om hennes baby och babyns utseende. Oavsett vad så är ett nyfött barn väldigt oskyddad och skör och behöver absolut INTE utseende-analyseras här på flashback.

Om 15 år läser han förmodligen här så vi behöver inte lägga mer tyngd på en framtida börda på grund av vilka hans föräldrar är.

Då kom dubbelmoralen in.
Men det går bra att skriva illa om Patriks första son?
Citera
2026-05-14, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Jag klagade på det svullna ansiktet, vilket är helt självförvållat och inte har med grav att göra. Sen får man tycka vad man vill. Man är inte fantastisk bara för att man lyckas pressa fram ett barn. Ska man verkligen hylla en missbrukare pga det ?

9 av 10 jag har träffat som är höggravida/nyförlösta är då jävligt svullna. De flesta samlar på sig en del vätska och går upp i vikt mer än bara har en mage under en graviditet.

Jag är den första att skriva under på att man inte är fantastisk för att man fått barn, tar hand om ett barn och allt därtill. Det är självvalt. Hyllar verkligen inte varken heller andra för att de fött barn, men det är för den saken jävligt irrelevant att påpeka att någon är svullen ett par timmar efter en förlossning.

Men antar att du ser perfekt ut själv.
Citera
2026-05-14, 21:59
Medlem
Forumforums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverre1
Då kom dubbelmoralen in.
Men det går bra att skriva illa om Patriks första son?

Jag kan inte minnas att jag någonsin kommenterat i denna tråd och om jag har gjort det så har jag definitivt inte skrivit något om Patriks son.

Dubbelmoral eller inte. Jag tycker att barn kan hållas utanför oavsett hur idiotiska föräldrar de har. De har inte valt sina föräldrar. De har heller inte valt att vara offentliga. De har deras föräldrar valt åt dem.
Sorgligt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in