2026-05-15, 10:01
  #10273
Medlem
Hm.
Jackie som har svart bälte på att lägga ut allt skit i sitt liv som till exempel en joice flaska skriver att barnet har gulsot men inte en bild när barnet ligger i sängen med lampan eller är det annat som pågår?????
Citera
2026-05-15, 10:16
  #10274
Medlem
pixiewings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverre1
Hm.
Jackie som har svart bälte på att lägga ut allt skit i sitt liv som till exempel en joice flaska skriver att barnet har gulsot men inte en bild när barnet ligger i sängen med lampan eller är det annat som pågår?????

Ibland räcker det med att mata oftare och regelbundet under något dygn och att de följer upp med nya prover.
Det är inte alltid bebisar solar vid något förhöjda värden.
Tycker det ändå är bra att de får stanna längre för lite observation som bonus.. en rejäl babyblues hemmavid vore en mardröm.
Citera
2026-05-15, 10:34
  #10275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pixiewing
Ibland räcker det med att mata oftare och regelbundet under något dygn och att de följer upp med nya prover.
Det är inte alltid bebisar solar vid något förhöjda värden.
Tycker det ändå är bra att de får stanna längre för lite observation som bonus.. en rejäl babyblues hemmavid vore en mardröm.

Vad var bilden där det ser ut som barnet satt i en bilstol. Testade de den bara eller de lägger ut saker i efterhand? När föddes barnet?
Citera
2026-05-15, 10:37
  #10276
Medlem
fourthwifeofharry8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverre1
Hm.
Jackie som har svart bälte på att lägga ut allt skit i sitt liv som till exempel en joice flaska skriver att barnet har gulsot men inte en bild när barnet ligger i sängen med lampan eller är det annat som pågår?????


Det är inte standard med lampa om värdena inte är kraftiga. Ungen har inte ens gul hud. Den är nog bara trött och behöver stödmatas för att bajsa bort bilirubinet.

Vilken tur att barnmorskorna fick en anledning att hålla kvar dessa två stjärnor från Råcksta. Ingen förstföderska borde skynda hem 12 timmar efter en förlossning; det är bara oerhört aninsgslöst tänkt - i synnerhet om man inte ens planerat och önskat barnen (som hon själv uttryckt), så det är bra att de behöver vara kvar nu.
__________________
Senast redigerad av fourthwifeofharry8 2026-05-15 kl. 10:42.
Citera
2026-05-15, 10:43
  #10277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Vad var bilden där det ser ut som barnet satt i en bilstol. Testade de den bara eller de lägger ut saker i efterhand? När föddes barnet?
Faktiskt jättekonstigt att dom klätt på och satt fast ungen i en bilstol typ 4-5h efter födseln när du säger det
Citera
2026-05-15, 11:40
  #10278
Medlem
pixiewings avatar
De kanske trodde det var avfärd på gång men det blev andra direktiv vid läkarundersökningen?
Jättebra oavsett med extra ögon på paret.
Citera
2026-05-15, 11:43
  #10279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverre1
Hm.
Jackie som har svart bälte på att lägga ut allt skit i sitt liv som till exempel en joice flaska skriver att barnet har gulsot men inte en bild när barnet ligger i sängen med lampan eller är det annat som pågår?????
Man behöver inte alltid sola vid högt bilivärde. Man avvaktar och oftast går det ner av sig själv. Väldigt vanligt och då stannar Man kvar 1-3 dygn.
Citera
2026-05-15, 13:20
  #10280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Ogillar starkt när föräldrar kallar sina barn för okvädesord som illbattingen. Hur kommer de bara på det till ett spädbarn? Usch 😢

Ja alltså nog för att man kan säga sånt med kärlek, men när det kommer från dom här två tomtarna blir det olustigt. Jag kan inte släppa Patriks störda kommentar om "Män gör män" när de fick veta att de skulle få en pojke. Vilken frisk, svensk pappa skriver nåt sånt? Det är förmuleringen han väljer när han minst fyra månader försent får veta att han som total odåga och dagdrivare nu ska bli tvåbarnsfar. Vad är det för jävla hederskultursformulering? Du är ingen man Patrik. Och pappa blir man inte automatiskt bara för att man får barn. Men du är nog för pantad för att fatta vad jag menar med det.
Citera
2026-05-15, 15:32
  #10281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobygoldfish
Ja alltså nog för att man kan säga sånt med kärlek, men när det kommer från dom här två tomtarna blir det olustigt. Jag kan inte släppa Patriks störda kommentar om "Män gör män" när de fick veta att de skulle få en pojke. Vilken frisk, svensk pappa skriver nåt sånt? Det är förmuleringen han väljer när han minst fyra månader försent får veta att han som total odåga och dagdrivare nu ska bli tvåbarnsfar. Vad är det för jävla hederskultursformulering? Du är ingen man Patrik. Och pappa blir man inte automatiskt bara för att man får barn. Men du är nog för pantad för att fatta vad jag menar med det.

Då alla kan vara överens om att knullkarln har låg begåvning så förvånar ingenting han säger eller gör.

Pantad är snällt sagt om den gode knullkarln
Citera
2026-05-15, 17:09
  #10282
Medlem
fourthwifeofharry8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobygoldfish
Ja alltså nog för att man kan säga sånt med kärlek, men när det kommer från dom här två tomtarna blir det olustigt. Jag kan inte släppa Patriks störda kommentar om "Män gör män" när de fick veta att de skulle få en pojke. Vilken frisk, svensk pappa skriver nåt sånt? Det är förmuleringen han väljer när han minst fyra månader försent får veta att han som total odåga och dagdrivare nu ska bli tvåbarnsfar. Vad är det för jävla hederskultursformulering? Du är ingen man Patrik. Och pappa blir man inte automatiskt bara för att man får barn. Men du är nog för pantad för att fatta vad jag menar med det.


Och den som hade mage att förnedra dem genom att ifrågasätta hans töntiga uttryck var värdelösa "feministhoror" och allt förbannat otrevligt uttryckt av Jacky 😒
Citera
2026-05-15, 20:46
  #10283
Medlem
Tänk att de stora mediehusen jagar mamma Jacky nu om scoopet angående namnet.. men nej nej. Dom avslöjar inget

Tänker på de få gånger media faktiskt kontaktat henne så har hon glad lagt upp SMSet på Instagram
Citera
2026-05-15, 21:27
  #10284
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qui-Gon-Gin
Tänk att de stora mediehusen jagar mamma Jacky nu om scoopet angående namnet.. men nej nej. Dom avslöjar inget

Tänker på de få gånger media faktiskt kontaktat henne så har hon glad lagt upp SMSet på Instagram

Lucifer hade varit rätt häftigt, även om det verkar vara förbjudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in