2026-05-14, 07:37
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettig-Neger
Att en "journalist" ligger på lur och fångar en gärning på film för att sedan ringa polisen och ställa upp som vittne?
ÄR DET FRAMTIDEN?

Expressen hänger först ut personer, polisanmäler dom sedan och ställer upp på förhör och rättegångar som vittnen att på heder och samvete intyga vad de sett.
Kvällstidningarnas band med AFA och underrättelsetjänster framstår som tydliga.

Plötsligt framstår Jens Birger Nordström som en sympatisk journalist.
Han hävdade i alla fall källskydd för att försvara sig själv och sitt yrke.

Vad yrar du om?
Citera
2026-05-14, 07:42
Medlem
newsfilters avatar
Det finns ju belagt i hennes hår flera månader-ett år tillbaka att hon brukat diverse droger, fiinns inte så mycket att diskutera och hennes värdelösa förklaringar är skrattretande. Kärringen har drogat loss och dessutom kört bil påverkad, vilket vara riktiga jävla cpn gör.

Hoppas att hon åker dit då hårt det går.
Citera
2026-05-14, 07:47
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satanhelvete12345
Det är viktigt att hon verkligen blir dömd .SD pratar så mycket om kriminella som ska utvisas och så vidare .riktigt hårda straff är ju deras melodi .
Jag tycker väldigt illa om när politiker får sån lön och sen inte blir dömda utan dom sk a ha rena papper leva i lyx med massor pengar livvakter .snälla gonatt för helvete

Precis, jag som SD väljare håller med dig fullt ut.
Hon har bokstavligen direkt finansierat kriminella nätverk, med våra skattepengar!
May the bitch burn.

Våra politiker har det för bra tyvärr. Men vi glädja oss åt att det finns de länder vars politiker har än mer immunitet.
Citera
2026-05-14, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Hur kommer det sig att man tagit så många tester på henne? Varför blod om hon pissat? Varför hår? Det trodde jag bara kollades vid mord och sånt

Dubbla urinprov har med eftersupning att göra, eller risken för eftersupning om man så vill.
Hårprovet är för att Katja är högerpolitiker och åklagaren är en kraftigt biaserad kommunist.
Citera
2026-05-14, 07:54
Medlem
50-Cents avatar
Vilken dröm att se henne på Hinseberg

Det mest pinsamma jag tror jag har sett i hela mitt liv var när Ernstberger gymmar i sin KVV tröja efter sin volta. (=största beviset på att det var rejäla fartränder och rådjursögon när han klev in. Samt den enorma lättnaden när han kom ut med livet i behåll)

Men det blir väl boja eller någon dagis anstalt precis som för Ersänstberger

Vidriga as
Citera
2026-05-14, 07:57
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det borde vara SÄPOs uppgift och inte tingsrättens.

Att Katja är en säkerhetsrisk avslöjade hon redan när hon skulle sälja slagningar från polisens register till kriminella och befäste farhågorna när hon går på fest med knarkande gängkriminella i lokaler med öppen planlösning.

Undra om det kommer bli offentligt vad för slagningar hon har gjort ?
Citera
2026-05-14, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Dubbla urinprov har med eftersupning att göra, eller risken för eftersupning om man så vill.
Hårprovet är för att Katja är högerpolitiker och åklagaren är en kraftigt biaserad kommunist.
Suck!

Förklara vad du menar med eftersupning och hur det pareras med hjälp av dubbla urinprov?

Och har hon ens lämnat dubbla urinprov, var det inte ett urinprov bara?
Citera
2026-05-14, 08:22
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Ja, det är ju rätt länge sedan nu som jag tog upp i tråden att Katja skulle skylla på någon annan och att detta skulle föranleda åklagaren att ta hårprov för att bevisa hennes missbruk. Då påstod trollen i tråden att hårprov inte förekommer i Sverige. Nu vet dom bättre.

Jag hade förvisso förväntat mig att Katja skulle ha något bättre att komma med som ursäkt. Men, med det, IMO, ganska tunga missbruk som hennes hårprov visar på, blir det svårt med bortförklaringar.

Citat:
(min fetning)

Jaså minsann, så det säger du - hårtest används "aldrig för att lagföra bruk"

Du kanske skulle ta och slå åklagaren en signal och förklara det för honom, för det verkar han inte ha förstått

Det var precis som jag förutspådde, åklagaren använde hårtest för att bevisa att händelsen vid nyår, som Katja försöker få det till, inte var en omedveten engångshändelse. Och jösses vilken fullträff han fick in där.

Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman
Nix. Det används regelmässigt inte för att bevisa bruk. Det gäller fortfarande.

Men i detta fall gjordes ett undantag och den lagliga grunden för att använda hårtest finns ju eftersom vi har fri bevisföring i Sverige.

Jag hade alltså fel men utgick för hur den här typen av utredningar normalt fungerar och hårtest hör definitivt inte till det normala.

Tror du fortfarande att det aldrig togs någon påse i beslag och att något åtal som håller aldrig kommer presenteras mot Katja? Eller har du ändrat dig på den rätt väsentliga punkten?

Du har haft fel om precis allt och det är därför du benämns som ”trådmongot” här inne och har hånats i flertalet inlägg.

Du har dessutom fortsatt på din inslagna väg av idioti genom att du så sent som igår trodde att det var en ”intressant fråga” om Katja kommer få ut pengar på försäkringen. Trots att ett barn förstår att någon som kört rattonykter och krockat inte får ut pengar på försäkringen.

Du har dessutom trott att ett potentiellt fynd av någon annans DNA på Katjas påse hade kunnat påverka utgången i fallet.

Presentera gärna fler ”intressanta frågor ” . Det kanske är en ”intressant fråga” om Katja kommer bli dömd eller inte?
Givetvis används hårtest aldrig, annat än om folk blivit drogade, vilket Katja också antyder i förhören.

Citat:
Nej det gjordes för att Katja ville få det till att hon varit drogad. Annars används aldrig hårtester.
Senast redigerad av Abdul.Alhazred 2026-05-14 kl. 08:29.
Citera
2026-05-14, 09:02
Medlem
Sharkkmans avatar
Citat:

Dina resonemang imponerar fortfarande inte, trådmongo. Med din egen logik så hade ett negativt hårtest talat för att Katja var oskyldig. Och när hårtestetet tas så kan ingen på förhand veta om resultatet av det kommer bli negativt eller positivt. Därmed kan det inte vara uttryck för någon bias att ta ett hårtest enligt ditt eget sätt att resonera på.

I ena stunden utrycker du missnöje över DNA-tester som inte gjorts och i andra stunden över att hårtest har gjorts. Hur ska du ha det egentligen? Har det gjorts för många eller för få utredningsåtgärder?

I slutändan handlar det om att du är oerhört besviken över att det visade sig att Katja trots allt kommer dömas för flera olika brott. Men du saknar helt förmåga till att separera din egna känslor för Katja från den objektiva verkligheten. Därav epitetet ”trådmångo”.
Citera
2026-05-14, 09:11
Medlem
BananKlases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Verkligen en sån lögn som bara framstår som smart om man bara kan tänka i ett led.

"Jag kände ingen på festen och folk kom och gick om vartannat, det förekom absolut knark på festen, det såg jag med egna ögon, så vem som helst kan ha smugit ner knark i nånting som lämnades ute i hallen.

Så jag lämnade självklart handväskan obevakad ute i hallen. På festen jag inte känner nån och knarkare springer ut och in genom dörren hela kvällen.

När jag släntrande därifrån så blev jag glatt överraskad av att den låg kvar öht och nu blir jag överraskad igen att det ligger knark i den.

För jag har ju såklart inte tittat i väskan sen igår."

Behöver Katja ens en handväska?
Det känns som hon hade kunnat rationalisera bort den ganska enkelt.

Va har hon i den? Tamponger och en tandborste. Inget som kostar mer än nån tjugolapp kan det va. Väskan i sig kan inte va värd många kronor heller, verkar det som.

Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Den kvinnan är inte född som lämnar sin handväska i hallen med eller utan kokain!
+1
Jag kan inte förstå hur hon ska komma ur den här festhistorian.

Hon går på fest där hon vet att det finns för henne, åtminstone en känd narkoman som på festen brukar narkotika med andra.
Där lämnar hon sin handväska I HALLEN obevakad.

Det är ca 30 pers i en ca 80 kvm öppen planlösning lokal.
Ingen har trätt fram och bekräftat denna fest. Borde väl ligga lite kvällstidningspengar att hämta här.

Och vad är det här för tillställning. Låter som en röjarfest man hade som tonåring. Vad gör en 55+ riksdagsledamot där överhuvudtaget.

Det enda som kan rädda upp lite i den här soppan är om lägenhetsinnehavaren träder fram.
Om inte, kan man bortse från den här historian och lägga den åt sidan. Då den har ingen bärighet alls.
Citera
2026-05-14, 09:19
Medlem
Radikalexorcists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Mjo det förstår jag men jag har även svårt att hata och förtrycka mina meningsmotståndare. Jag är empatiskt lagd och har ett hjärta, jag är förlåtande som människa. Många som hjärntvättas av högern är egentligen inte onda, högern spelar på deras känslor och okunnighet, ofta utstötta människor som tror sig få någon gemenskap (som dessvärre bygger på dåliga saker) om man anammar deras ideologier, men oftast så blir sådana människor ännu mer ensamma och utstötta tillslut.

Jag är oberoende politiskt för tillfället även om jag har mina sympatier för partier som kämpar för jämställdhet, mänskliga rättigheter, emot förtryck, diskriminering t.ex. om man själv varit utsatt för grova brott som satt djupa ärr i själen så vill man bekämpa sådant, så det inte händer andra. Jag må vara förbannad när folk sprider den vinklade högerpropagandan/lögner och desinformation men jag har mina anledningar till detta - det är egentligen personligt med, så det är inget jag blivit "indoktrinerad" till utan baserar på saker jag upplevt själv och vittnat, förutom statistik och vetenskapliga rön då givetvis.

Det är en fin egenskap och jag önskar fler kunde tänka som du gör.

Jag är ingen som hatar, men tycker däremot illa om människor som inte lever som de lär. I Katjas fall handlar det om en person som säger sig vilja bekämpa - bland annat grov brottslighet kopplad till drogmarknaden - när hon i själva verket är en av alla de personer som bidrar till att dessa individer kan fortsätta sprida sin terror i samhället.

Hon har samma beteendemönster som en kriminell, ljuger för att slippa ta sitt ansvar, hur uppenbar hennes skuld än är.
Citera
2026-05-14, 09:28
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:

Du kan ju börja med att förstå vem som gör vad.
Åklagaren gör inga tester utan det är polisen som gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in