Citat:
Ursprungligen postat av
Veridictores
(min fetning)
Jaså minsann, så det säger du - hårtest används
"aldrig för att lagföra bruk"
Du kanske skulle ta och slå åklagaren en signal och förklara det för honom, för det verkar han inte ha förstått
Det var precis som jag förutspådde, åklagaren använde hårtest för att bevisa att händelsen vid nyår, som Katja försöker få det till, inte var en omedveten engångshändelse. Och jösses vilken fullträff han fick in där.
Nix. Det används regelmässigt inte för att bevisa bruk. Det gäller fortfarande.
Men i detta fall gjordes ett undantag och den lagliga grunden för att använda hårtest finns ju eftersom vi har fri bevisföring i Sverige.
Jag hade alltså fel men utgick för hur den här typen av utredningar normalt fungerar och hårtest hör definitivt inte till det normala.
Tror du fortfarande att det aldrig togs någon påse i beslag och att något åtal som håller aldrig kommer presenteras mot Katja? Eller har du ändrat dig på den rätt väsentliga punkten?
Du har haft fel om precis allt och det är därför du benämns som ”trådmongot” här inne och har hånats i flertalet inlägg.
Du har dessutom fortsatt på din inslagna väg av idioti genom att du så sent som igår trodde att det var en ”intressant fråga” om Katja kommer få ut pengar på försäkringen. Trots att ett barn förstår att någon som kört rattonykter och krockat inte får ut pengar på försäkringen.
Du har dessutom trott att ett potentiellt fynd av någon annans DNA på Katjas påse hade kunnat påverka utgången i fallet.
Presentera gärna fler ”intressanta frågor ” . Det kanske är en ”intressant fråga” om Katja kommer bli dömd eller inte?