2026-05-13, 23:36
Medlem
Asså kan inte kärringen bara erkänna? Hade klätt henne bättre.
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Mjo det förstår jag men jag har även svårt att hata och förtrycka mina meningsmotståndare. Jag är empatiskt lagd och har ett hjärta, jag är förlåtande som människa. Många som hjärntvättas av högern är egentligen inte onda, högern spelar på deras känslor och okunnighet, ofta utstötta människor som tror sig få någon gemenskap (som dessvärre bygger på dåliga saker) om man anammar deras ideologier, men oftast så blir sådana människor ännu mer ensamma och utstötta tillslut.

Jag är oberoende politiskt för tillfället även om jag har mina sympatier för partier som kämpar för jämställdhet, mänskliga rättigheter, emot förtryck, diskriminering t.ex. om man själv varit utsatt för grova brott som satt djupa ärr i själen så vill man bekämpa sådant, så det inte händer andra. Jag må vara förbannad när folk sprider den vinklade högerpropagandan/lögner och desinformation men jag har mina anledningar till detta - det är egentligen personligt med, så det är inget jag blivit "indoktrinerad" till utan baserar på saker jag upplevt själv och vittnat, förutom statistik och vetenskapliga rön då givetvis.

Ja någon neutral källa lär du inte få. Sedan tycker jag att alkohol är ingen skillnad från narkotika, det är en tung drog enligt vetenskapen. Det går att använda med måtta förutsatt att man ej är alkoholist men för folk som är pålästa så vet man att alkohol inte är mer säkert än många andra narkotiska preparaten. Antingen gör vi alkohol, cigaretter o.s.v. illegalt eller så får vi ha en reform av narkotikalagstiftningen där vi reglerar mildare preparat för att minska överkonsumtion, kontaminerade farliga produkter och överdoser, samt tar bort gateway till tyngre preparat och minskar gängens intäkter (kanske erbjuder en väg ut för folk som vill ut det kriminella livet).
Notera att jag inte vill göra alkohol illegalt, det har vi redan testat och det blev katastrofalt precis som med diverse andra preparat.
Citera
2026-05-13, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andyrefors
Asså kan inte kärringen bara erkänna? Hade klätt henne bättre.
Håller med. Hon hade kunnat save her face en aning om hon erkänt. Hon kunde ha vänt det hela till att uppmärksamma ett stort problem i samhället, missbruksproblematiken och vår sköra narkotikapolitik som gör mer skada än nytta egentligen (kanske blivit bättre på sistone där man inte fokuserar på att straffa användare).

Citat:
Ursprungligen postat av otello
Det är inte synd om henne över huvud taget.
Tror du missuppfattat min post en aning...
Citera
2026-05-13, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
man får väl gissa att rätten kommer anse att det frekventa bruket av narkotika månaderna innan påsen upptäcktes i hennes handväska ytterligare styrker att det var hennes.

Det hänger ju lite på vad av bevisföringen som åklagaren väljer att lägga fram, och hur han gör det, men ja, alldeles särskilt om Katja inför denna bevisningen bara kommer att säga - Jag har ingen aaaaaning om hur jag har kunnat få i mig både kokain och extacy mer eller mindre kontinuerligt under ett helt år, så lär domstolen bara avfärda henne som icke trovärdig.

Nu är det ju iofs tingsrätten i första instans, och där kan ju i princip vad som helst hända, men vi får väl hoppas att domstolen tillsätter en kompetent rätt.
Citera
2026-05-13, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Så din teori är att någon annan råkat lägga sitt knark i Katjas väska (förövrigt i en fristående liten väska som satt ihop med den stora väskan om jag läst Fupen rätt), och att Katja varit helt ovetande om detta?

Varför skulle nån annan lägga knark i Katjas väska? Borde hon inte upptäckt detta?

Är det en ren slump att Katja har knark i sin väska, och spår av knarkande i håret?

Jösses, kan du verkligen inte hålla isär vad rättsvårdande instanser måste ta hänsyn till i sin rättskipning och vad någon enskild utomstående tror?

Ingenstans skrev jag att det är "min teori". För den som kan läsa borde det utifrån mina inlägg, särskilt sedan FUP kom, vara mycket tydligt att jag tror att hon drogat, och det rejält, särskilt under början av 2025. Men du har väl varken läst på ordentligt i FUP eller vad det är jag faktiskt skriver.
Citera
2026-05-13, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Verkligen en sån lögn som bara framstår som smart om man bara kan tänka i ett led.

"Jag kände ingen på festen och folk kom och gick om vartannat, det förekom absolut knark på festen, det såg jag med egna ögon, så vem som helst kan ha smugit ner knark i nånting som lämnades ute i hallen.

Så jag lämnade självklart handväskan obevakad ute i hallen. På festen jag inte känner nån och knarkare springer ut och in genom dörren hela kvällen.

När jag släntrande därifrån så blev jag glatt överraskad av att den låg kvar öht och nu blir jag överraskad igen att det ligger knark i den.

För jag har ju såklart inte tittat i väskan sen igår."

Behöver Katja ens en handväska?
Det känns som hon hade kunnat rationalisera bort den ganska enkelt.

Va har hon i den? Tamponger och en tandborste. Inget som kostar mer än nån tjugolapp kan det va. Väskan i sig kan inte va värd många kronor heller, verkar det som.

Ja, det är ju rätt länge sedan nu som jag tog upp i tråden att Katja skulle skylla på någon annan och att detta skulle föranleda åklagaren att ta hårprov för att bevisa hennes missbruk. Då påstod trollen i tråden att hårprov inte förekommer i Sverige. Nu vet dom bättre.

Jag hade förvisso förväntat mig att Katja skulle ha något bättre att komma med som ursäkt. Men, med det, IMO, ganska tunga missbruk som hennes hårprov visar på, blir det svårt med bortförklaringar.
Senast redigerad av Veridictores 2026-05-14 kl. 00:03.
Citera
2026-05-14, 00:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Det hänger ju lite på vad av bevisföringen som åklagaren väljer att lägga fram, och hur han gör det, men ja, alldeles särskilt om Katja inför denna bevisningen bara kommer att säga - Jag har ingen aaaaaning om hur jag har kunnat få i mig både kokain och extacy mer eller mindre kontinuerligt under ett helt år, så lär domstolen bara avfärda henne som icke trovärdig.

Nu är det ju iofs tingsrätten i första instans, och där kan ju i princip vad som helst hända, men vi får väl hoppas att domstolen tillsätter en kompetent rätt.

Det hänger inte på någon bevisföring och hur den kommer läggas fram.

Den bevisning som kommer framföras är exakt den som framgår av stämningsansökan och den kommer läggas fram på så sätt att åklagaren kommer redogöra för innehållet i handlingarna. Har du inte förstått det?

Det finns ingenting Katja kan säga som kan få henne frikänd. Med den bevisningen som finns så är hon rökt oavsett vad hon säger och det hade gällt vem som helst i samma situation . Hon kommer dömas i tingsrätten och hovrätten kommer inte ändra den domen.

Att du antyder att utgången här på något vis skulle vara oviss säger dessvärre en hel del om din kompetens.
Citera
2026-05-14, 00:13
Medlem
Det är viktigt att hon verkligen blir dömd .SD pratar så mycket om kriminella som ska utvisas och så vidare .riktigt hårda straff är ju deras melodi .
Jag tycker väldigt illa om när politiker får sån lön och sen inte blir dömda utan dom sk a ha rena papper leva i lyx med massor pengar livvakter .snälla gonatt för helvete
Citera
2026-05-14, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Hon hade inte fått åka vidare, då patrullen på plats upplevde henne som påverkad av något. Vilken hon ju uppenbarligen också var.

Hon strulade och blåste inte ordentligt heller, vilket gjorde att dom fick åka in till stationen, ringa efter sjukköterska som kommer och tar blodprov.

Trots det hade hon 0.12, vilket är ungefär va en person i Katjas storlek förbränner i timmen. 40 minuter tidigare hade hon blåst rött om hon inte hade hållit på och strula.

Det är iallafall så jag uppfattat saken, att hon/något strulade är ju belagt i FUP, men man har tydligen inte räknat baklänges heller. Om hon har 0.12 nu, va borde hon rimligen haft när hon satt bakom ratten för en halvtimme-timme sen? När startade körningen?

Jag kan ha fel, men va jag vet räknar man det resultat hon ger vid ett lyckat prov, oavsett hur mycket det förhalas. Någon får mycket gärna upplysa om dom har närmare insyn.
Citera
2026-05-14, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman
Nej det ska inte bli intressant att se.

Hårtest används nämligen inte vid misstanke om ringa narkotikabrott av de brottsbekämpande myndigheterna i Sverige. Kände du inte till det? Felskrivning kanske?

Hårtest kan användas för att påvisa att en målsägande blivit drogad, men aldrig för att lagföra bruk. Det är urin eller blodprov som gäller.
(min fetning)

Jaså minsann, så det säger du - hårtest används "aldrig för att lagföra bruk"

Du kanske skulle ta och slå åklagaren en signal och förklara det för honom, för det verkar han inte ha förstått

Det var precis som jag förutspådde, åklagaren använde hårtest för att bevisa att händelsen vid nyår, som Katja försöker få det till, inte var en omedveten engångshändelse. Och jösses vilken fullträff han fick in där.
Citera
2026-05-14, 00:45
Medlem
Citat:
(min fetning)

Jaså minsann, så det säger du - hårtest används "aldrig för att lagföra bruk"

Du kanske skulle ta och slå åklagaren en signal och förklara det för honom, för det verkar han inte ha förstått

Det var precis som jag förutspådde, åklagaren använde hårtest för att bevisa att händelsen vid nyår, som Katja försöker få det till, inte var en omedveten engångshändelse. Och jösses vilken fullträff han fick in där.

Sharkkman skriver (bland annat)
Hårtest kan användas för att påvisa att en målsägande blivit drogad

jag tolkar det som att iomed att Katja hade spår av kokain i blodet men ABSOLUT ALDRIG I LIVET ens tittat åt en drog, så vore det tjänstefel att inte ta hårtest och kika på hur hennes eventuella droghistorik sett ut.

Hade det varit cleant så hade hennes utsago om att hon fått i sig drogerna utan sin kännedom och drogerna hon hade i handväskan kunde då med mer emfas kunna hävdats vara planterade, och isåfall tar ju utredningen en helt annan riktning.
Citera
2026-05-14, 00:49
Medlem
Citat:
Ja, det är ju rätt länge sedan nu som jag tog upp i tråden att Katja skulle skylla på någon annan och att detta skulle föranleda åklagaren att ta hårprov för att bevisa hennes missbruk. Då påstod trollen i tråden att hårprov inte förekommer i Sverige. Nu vet dom bättre.

Jag hade förvisso förväntat mig att Katja skulle ha något bättre att komma med som ursäkt. Men, med det, IMO, ganska tunga missbruk som hennes hårprov visar på, blir det svårt med bortförklaringar.

Ja, hon är körd. Det var hon från början.

Det är väl inte försent att ta ansvar antar jag. Det kommer bli några jobbiga månader, men ser går livet vidare. Det kommer inte ge något att neka och överklaga. Förutom wrestling-nöje då
Citera
2026-05-14, 00:54
Medlem
Trolleholm702s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman
Är Katja sjukare än vad vi hittills trott? Galningen sitter och snortar inne på stationen.

Eftersnortning- det alternativa begreppet till eftersupning😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in