2026-05-04, 20:45
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Inte Bannlyst. Men ibland när jag har varit lite väl ambitiös i dos, Så har jag upplevt en form av lockout, entiteterna verkar säga ifrån och upplevelsen tappar sin klarhet eller blir helt kaotisk istället.

Låter väldigt intressant. Jag håller mig till ketamin än så länge.

Hur är din uppfattning om ketamin kontra DMT?
Citera
2026-05-04, 21:15
Medlem
Minimuchers avatar
Jag har faktiskt aldrig testat Ketamin.
Lite brajja i tonåren, sen halka jag in på psykadeliska. Där har jag hållit mig stadigt.

Citat:
Ursprungligen postat av LGD

Citera
2026-05-04, 22:14
Avslutad
Citat:

Rusen är väldigt olika. Ketamin är sederande, mycket mindre visuellt och ger en upplevelse av rent medvetande. Det räknas till de psykedeliska drogerna men ruset skiljer sig avsevärt från psilocybin, DMT, LSD och Meskalin.

Upplevelsen DMT är ju nästan omöjligt att beskriva. Geometriska figurer som inte finns denna värld, total sammansmältning av verklighetsuppfattningen och förmågan att skilja mellan olika ting, symbolik och djup känsla av meningsfullhet.

DMT är mer stressande och har inte alls de avslappnande effekterna som du får av Ketamin. Den antidepressiva effekten som man får någon vecka efteråt är snarlik.
Citera
2026-05-05, 12:29
Medlem
LGDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman
Rusen är väldigt olika. Ketamin är sederande, mycket mindre visuellt och ger en upplevelse av rent medvetande. Det räknas till de psykedeliska drogerna men ruset skiljer sig avsevärt från psilocybin, DMT, LSD och Meskalin.

Upplevelsen DMT är ju nästan omöjligt att beskriva. Geometriska figurer som inte finns denna värld, total sammansmältning av verklighetsuppfattningen och förmågan att skilja mellan olika ting, symbolik och djup känsla av meningsfullhet.

DMT är mer stressande och har inte alls de avslappnande effekterna som du får av Ketamin. Den antidepressiva effekten som man får någon vecka efteråt är snarlik.

Är det lätt att snea på det? Och är det någonting alls att rekommendera för någon som tidigare har åkt på en drogutlöst psykos?
Citera
2026-05-05, 20:58
Avslutad
Citat:
Är det lätt att snea på det? Och är det någonting alls att rekommendera för någon som tidigare har åkt på en drogutlöst psykos?

Jag är ingen läkare och vill inte vara någon moralkärring men standardrekommendationen är nog att avstå från alla droger om man haft en drogutlöst psykos.
Citera
2026-05-08, 16:44
Medlem
eenoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barasofta2018
Vad kostar ett gram riktigt DNT extraherat rent och bra kvalitet här i Sverige då det finns tillgängligt? Som jag har förstått så är det cirka 20 till 25 rejäla bra dosor på ett gram. Fundera på att köpa ett gram från en hemsida i Holland men det kostar 700 spänn grammat Jag tycker det verkar dyrt som fan för RC droger online

700kr kan det mycket väl vara värt om det är första gången,
Problemet när man köper dmt är att det kan variera i kvalitet,
Jag personligen gillar det gula dmt't mer eftersom det är lättare att röka och innehåller andra intressanta alkaloider som ger en intensivare och mera innehållsrik trip.

Jag köpte alltid mitt dmt I början av mitt dmt utforskande men började tillverka själv av ekonomiska själ och kvalitetsmässiga själ,

Kan tillägga att jag vissa dagar kunde röka ett gram lätt under dagen, gärna ute i naturen,
Har haft alla möjliga möten med plant gudar och skapelsegudar och aliens men också haft möten med dom mörkaste demonerna och även andar som velat kommunicera om deras liv och dödsögonblick, till den mån att jag inte längre har ett behov av att röka mer dmt.

Det är sjukt intensivt känslomässigt och panikångestframkallande när man får en riktigt riktigt dålig trip och det kan vända upp och ner helt på ens hopp om livet och efterlivet, vilket har hänt 3 gånger utav flera års rökande med 99% positiva eller lärorika trippar,

Med det sagt så rekommenderar jag alla att röka dmt minst ett par gånger iaf,

Går att röka lite hela tiden under hela dagen om man vill eller köra på en eller två tre riktigt feta utomkroppsliga trippar, på slutet av mitt utforskande så uppskattade jag det förstnämnda mer.
Citera
2026-05-08, 23:02
Medlem
Dmt är ju som att drömma fast utan filter, finns inget magiskt med det.
Citera
2026-05-13, 01:10
Medlem
Fråga. Någon som har koll på vilka gränser går för straff för gränsen vid ringa - normal i antal g?
Hittar inget vettigt om detta.
Hur mycket tar röker man i en singel dos som nybörjare? Testat för många år sen och jag tyckte jag brände sönder mig varje tillfälle, lyckades ta 2 bloss så upplevde att trippen blev lidande. Någon som har vettigt tips?
mvh
Citera
2026-05-13, 21:36
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marioparty
Fråga. Någon som har koll på vilka gränser går för straff för gränsen vid ringa - normal i antal g?
Hittar inget vettigt om detta.
Ringa narkotikabrott för DMT gäller upp till ett fåtal doser för enskilt bruk. Ett gram kan räcka för att nå upp till normalgrad.
Citera
2026-05-14, 10:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kvm3
Ringa narkotikabrott för DMT gäller upp till ett fåtal doser för enskilt bruk. Ett gram kan räcka för att nå upp till normalgrad.

För LSD går gränsen vid 50 lappar, för svamp vid 100 gram. Med det resonemanget borde gränsen för DMT gå någonstans kring 30-50 doser, dvs. mycket riktigt 1-1,5 gram.

Jag har samtidigt sett domar där tre (!) gram DMT bedöms som ringa, vilket kan tyckas motsägelsefullt. Det är troligt att fem gram utan tvekan besömts som ringa, precis som vid MDMA. Men eftersom ämnet är så ovanligt vid beslag finns det nog ingen etablerad gräns.
Citera
2026-09-09, 14:23
Medlem
Vad är viktigt att tänka på om man vill köra freebase DMT i en vape? Rekommendation på bra märke, olja och dosering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in