2026-05-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
KN har redan lämnat en öppning i förhören för att någon festdeltagare lagt påsen och röret i pundarpåsen i hennes väska utan hennes vetskap, men så är det där med "rimligt tvivel"...

Det är ändå intressant att Katja hävdar att någon på festen kan ha lagt knark i hennes väska men på frågan om vilka som var på festen säger hon "inga kommentarer"
Citera
2026-05-13, 19:27
Medlem
Citat:
KN har redan lämnat en öppning i förhören för att någon festdeltagare lagt påsen och röret i pundarpåsen i hennes väska utan hennes vetskap, men så är det där med "rimligt tvivel"...

Och så råkade hon ut för en bilolycka så att polisen hittade påsen.
Det är mycket sammanträffanden ....
Citera
2026-05-13, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Man KAN spekulera en smula: Poliser har ett gott mått av sk "kåranda", och det skall mycket till innan de behandlar en kollega eller fd kollega på ett bryskt sätt. Vare sig det handlar om en kollega eller ens en "vanlig Svensson" brukar polisen heller gå "all in" vid en trafikolycka, i förstaläget. Men om det ser ut som att föraren är påverkad lägger man förstås inga fingrar emellan.

Därför är det ett rätt gott tecken på att KN uppträtt på ett misstänkt sätt på platsen och inte bara varit förtvivlad över självrisken och leasingkontraktets avdragsklausul....

Sedan kan det finnas flera anledningar till att gripandet inte skedde helt enligt boken (KN skulle visiterats, absolut ingen handväska i arresten etc etc). Här KAN det vara en viss respekt för en kollega, men förmodligen mer att man fick ett omgående besked att detta handlar om ett "högdjur", någon som skall utredas av särskilda åklagarkammaren. (Detta kan man lätt tänka sig om man läser FUP.)

Det kan nog tänkas att detta inträffar såpass sällan att rutinerna då inte sitter.

Att beslaget gjordes mycket ad-hoc och hanterades på ett olämpligt sätt var naturligtvis olyckligt. Att lägga detta åklagaren till last är ju bara trams. Att polismannen i fråga fått en blåsning ("tillrättaförande samtal") tror jag redan skett.

Att inblandade poliser skulle varit taskiga eller rentav elaka TROR jag inte, men det kan man heller inte veta säkert.

Tror inte heller de varit grisiga. Att fel sedan begåtts kanske beror på det du är lite inne på, eller så är det frågan om oerfarna poliser.

Att de idag vet om vad de borde gjort bättre, det har du definitivt rätt i. Och det har de fått höra både av sina chefer samt att de såklart läser det som skrivs de också.
Citera
2026-05-13, 19:34
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Det är väl en möjlighet. Personligen hoppas jag hon söker hjälp och har någon form av vettig sysselsättning om några år.
Kommer att bli ett vaktbolag, eller only fans.
Citera
2026-05-13, 19:36
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Det är ändå intressant att Katja hävdar att någon på festen kan ha lagt knark i hennes väska men på frågan om vilka som var på festen säger hon "inga kommentarer"
Det finns en chans att hela "fest" historian är påhittad.
Hon kan inte nämna någon som var där som kan bekräfta hennes historia. Eller vart festen var och vem som hade festen.
Ett alternativ är att hon gömde sig ifrån familjen och var nere i tvättstugan och låtsastvättade, med icke tvättpulver.
Citera
2026-05-13, 19:39
Medlem
Citat:

Ja och sen har någon tvingat i henne kokain, amfetamin och ecstasy under ett års tid.
Ska man få minsta trovärdighet krävs det att hon kan svara på en enkel fråga, och om inte lär domstolen inte värdera hennes story högt.
Citera
2026-05-13, 19:41
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Du hittar på hela tiden. Hon har inte alls hävdat det. Hon har berättat en historia där det finns en öppning för något sådant, men på direkt fråga i förhöret hävdar hon okunskap om saken.
Citera
2026-05-13, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Det är väl en möjlighet. Personligen hoppas jag hon söker hjälp och har någon form av vettig sysselsättning om några år.

Antagligen inte det du menar, men hon kommer ju få drygt 64 papp i månaden under nästa år även om hon inte sitter kvar i riksdagen och eftersom hon fyllt 50 kan hon plocka ut 40-50 i månaden villkorslöst tills hon fyller 66 åren efter det.

Dom flesta utnyttjar dock inte detta eftersom dom har skam i kroppen.
Va Katja kommer göra står väl skrivet i stjärnorna...
Citera
2026-05-13, 19:45
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Den chansen är uppskattningsvis 8000000000%
Citera
2026-05-13, 19:46
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Hon kan inte nämna någon som var där som kan bekräfta hennes historia. Eller vart festen var och vem som hade festen.
Ett alternativ är att hon gömde sig ifrån familjen och var nere i tvättstugan och låtsastvättade, med icke tvättpulver.
Det är märkligt att ingen annan från festen hört av sig till media.

Något stämmer inte med Katjas berättelse om festen.
Citera
2026-05-13, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigpox
Du hittar på hela tiden. Hon har inte alls hävdat det. Hon har berättat en historia där det finns en öppning för något sådant, men på direkt fråga i förhöret hävdar hon okunskap om saken.

Aktbilaga 7 sid 105

Citat:
FL: Om du påstår att din handväska hängde bland andra kläder, är det din förklaring varför
det påträffades kokain i din handväska?
MT: Jag har ingen förklaring. Jag bara säger som det var, den hängde i hallen och det var
ganska mycket kläder som hängde där. Jag har ingen förklaring till det. Men jag bara
berättade att jag inte hade uppsikt över min väska hela tiden under den festen.

Rövarhistoria
Citera
2026-05-13, 19:47
Medlem
Bigpoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Aktbilaga 7 sid 105
Ja, precis som jag skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera