Citat:
Ursprungligen postat av
Sharkkman
Japp. VD och böter lär det bli. Det hade det blivit även om hon bara hade dömts för innehav av kokainet. Så alla bruk som framgår av hårproven ger knappt något genomslag på påföljden.
Vad gäller Veridictores föredrar jag att benämna honom som ”trådmongot” (förk. T.M.) men kärt barn har många namn.
Jag tror tyvärr du har rätt.
Personligen är jag relativt drogliberal även om jag tycker det finns många andra samhällsfrågor som är viktigare att beta av innan man tar itu med narkotikalagstiftning och om det går att få den bättre än hur den ser ut idag.
Katja är dock en person som uttalat haft ett nöje i att sätta dit folk. Sett det som en spännande jakt och varit oerhört nöjd när hon fällt ett byte. Även om bytet varit en ung människa i början av livet, och hon har då tyckt det varit viktigt att brännmärka den här människan. Jobbat för att lagen och brännmärkningen ska vara hårdare.
Detta skrev Katja 2025 samtidigt som hon alltså knarkade själv:
Gängen opererar med stor rörlighet, använder unga som verktyg för våld, och utnyttjar offentliga miljöer för drogförsäljning, rekrytering och skjutningar. Mot detta duger inte längre ord – det krävs verktyg. Och kamerabevakning är ett av dem.
Hon brännmärker unga personer som testar droger, driver igenom massövervakning av befolkningen samtidigt som hon själv sitter med en lön på över 80 000:- i månaden och (trodde hon) kunde knarka riskfritt, eftersom hon har mellanhänder som fixar knarkfixandet åt henne.
Sen sitter hon packad bakom ratten med narkotikarester i blodet och ljuger sina kollegor och sen svenska folket rakt upp i ansiktet.
Samma befolkning hon precis drivit igenom massövervakning av. Med hänvisning till gängen, som hon själv stödjer.
Jag hade önskat att hon åkte dit hårdare.