2026-05-13, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesDrutt
Något som svenska män borde få in i skallen är att shorts används endast på stranden eller till träning!
Man ser aldrig män i Sydeuropa strosa omkring i shorts på gator och torg!

Så man ska ha byxor i över 30 grader i södra Spanien mitt på dagen känns som en riktigt dålig idé. Finns mer stilrena shorts man kan köpa för stadsmiljö.
Shorts och T-shirt eller en piké samt sneakers på semestern dagtid.
Undantaget middag på kvällen eller besök på en bar kvällstid då kör man byxor.
Citera
2026-05-13, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Hur många män har du sett med faktiska jeggings?
Jag vet inte de faktiska kriterierna för att något ska klassas som jeggings, men när jag ser män i skinny jeans med stretchmaterial så tänker jag jeggings. Och dessa män ser jag varje dag.
Citera
2026-05-13, 01:23
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Jag vet inte de faktiska kriterierna för att något ska klassas som jeggings, men när jag ser män i skinny jeans med stretchmaterial så tänker jag jeggings. Och dessa män ser jag varje dag.
Jeggings är helt enkelt leggings som försöker se ut som jeans. Skinny jeans är något annat. Visserligen ett gräsligt plagg. Men det är inte jeggings.
Citera
2026-05-13, 01:25
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Så man ska ha byxor i över 30 grader i södra Spanien mitt på dagen känns som en riktigt dålig idé. Finns mer stilrena shorts man kan köpa för stadsmiljö.

Helt rätt. Håller med. Det är klart att man kan ha kortbyxor i stan på sommaren om man vill. Däremot vore det trevligt i Sverige om fler män ville klä sig mer propert också på sommaren som omväxling till alla campingkläder. Men folk får väl göra som de vill.
Citera
2026-05-13, 03:02
Medlem
Pungsvings avatar
Sossar kan inte göra någonting rätt.
Citera
2026-05-13, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dude2k
I dagens Europa ser du precis allt och lite till.
Halva Afrika befinner sig i Sydeuropa.. de klär sig som i filmerna "Gudarna måste vara tokiga".

Jo det är en sorglig utveckling som Europa gått till mötes.
Citera
2026-05-13, 05:06
Medlem
Citat:

Folk får givetvis ha på sig vad dom vill, jag tror inte på att vi ska införa en särskild typ av modepolis som patrullerar gator och torg.

Men jag tycker ändå att det är en intressant observation, att även om det är 30 grader i Spanien så tycker jag inte att det är så vanligt att den inhemska befolkningen kommer gåendes i shorts.

Men så fort det är 13 grader plus i Sverige så ser man jättemånga svenska män komma gåendes i shorts.
För mig känns det som en väldigt svensk grej, utan att göra observationen alltför djup eller seriös för den delen.
Utan istället bara garva åt det 😂
Citera
2026-05-13, 05:37
Medlem
Läskigs avatar
Kristofer Andersson är ju själv en av de fulast klädda personer jag sett(undantaget hans kollega Tobbe Ek), känns lite som att kasta sten i glashus...

https://x.com/kristofer_a/status/1552628782254772224

https://x.com/kristofer_a/status/1485193746656415753

https://kultmagasin.se/intervju-kristofer-andersson

https://cdn.publisher-live.etc.nu/swp/uc3g8l/media/20240619130620_d66faa83cdabcd6b0960236dc00be8b1506 ac79da40b269dcae5d6076c3ed359.webp
Citera
2026-05-13, 05:49
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jag det är ju snyggt med kostym givetvis men hur många män har anledning till att gå runt i kostym till vardags förutom män som bär kostym i jobbet.

På 1950-60-talen _tog sig_ männen anledning att gå i kostym!
Citera
2026-05-13, 06:17
Medlem
SysterMorbids avatar
Vem fan bryr sig? Hur fan kan man ha detta som yrke? Parasit.
Citera
2026-05-13, 06:22
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Kristin McKillen kan dra åt hela helvete. Jag har visserligen ingen koll vart hon gör sin trendspaning men om man ska tro heterosnubbar här på FB hade dom föredragit om kvinnor gått runt nakna, men vem fan lyssnar på dom? Så varför ska nån lyssna på Kristin?

Det suger att Kristin är besviken på folk som inte klär sig som hon vill. Men hon kan fista sig själv i struphuvudet. Om nån lallare i Stockholm vill gå runt i jeggings och clownhätta är det upp till dom. Dom har, bara en gissning nu, inte klätt sig för henne? Kan nån ta och dingla kvinnan från västerbron några sekunder och skrika åt henne att andra människor inte är hennes rekvisita utan det dom vill ha på sig är det dom känner sig snygga i?

Jag klär mig som sju svåra år, det vet jag. Mjukisshorts och huvtröjor och foppatofflor. Sen är jag en medelålders man också så jag antar att Kristin tycker jag ska vara en könlös rar farbror eller ett svettig pervo i en buske för att funka i hennes fria fantasier om verkligheten. Jag rör mig inte heller i "trendkänsliga Stockholm innerstad".

Alla som säger till folk med självgod min att dom klär sig fel är folk som borde hoppa fötterna först ner i en flismaskin enligt mig. Gillar man inte hur folk klär sig, klä dig bättre och skit i andra. Om nån vill ha hijab, herrtrosor eller keps på sig - vad fan har det med mig att göra? Och vadfan har Kristin med det här och göra?

Är kvinnan sarkastisk? Jag kan inte läsa hela artikeln så inte fan vet jag? Om hon är det, ok bra jobbat. Om hon seriöst vill leka sharia-präst på andra: ta din text, rulla det till en liten liten boll och för den långsamt upp ditt eget anus Kristin.

Hoppas hon e sarkastisk för så här röten kan ingen vara.
Hehe.. klär mig nästan lika fult som dig. "Fritidsbyxor" jämt med många fickor. Svart T-skirt, vandringskängor och gammal bombarjacka. Praktiskt, skönt och avspänt.
Citera
2026-05-13, 06:35
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesDrutt
Folk får givetvis ha på sig vad dom vill, jag tror inte på att vi ska införa en särskild typ av modepolis som patrullerar gator och torg.

Men jag tycker ändå att det är en intressant observation, att även om det är 30 grader i Spanien så tycker jag inte att det är så vanligt att den inhemska befolkningen kommer gåendes i shorts.

Men så fort det är 13 grader plus i Sverige så ser man jättemånga svenska män komma gåendes i shorts.
För mig känns det som en väldigt svensk grej, utan att göra observationen alltför djup eller seriös för den delen.
Utan istället bara garva åt det 😂
Eftersom jag i princip aldrig fryser skulle jag lätt kunna gå i shorts när det är 10-15 grader ute men dragit gränsen där. Folk tror ju man är dum i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in