2026-05-12, 21:33
Medlem
Ond.hickas avatar
Fast hon har ju rätt i sak, oavsett könstillhörighet, nätblaska eller politik. Det är skitfult med tighta byxor på män. Fruktansvärt fult. Män som har pengar men går runt i små barnkostymer som ser ut som de köpt på KappAhl Kids. Fruktansvärt fult.
Citera
2026-05-12, 21:40
Medlem
dude2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaesDrutt
Något som svenska män borde få in i skallen är att shorts används endast på stranden eller till träning!
Man ser aldrig män i Sydeuropa strosa omkring i shorts på gator och torg!

I dagens Europa ser du precis allt och lite till.
Halva Afrika befinner sig i Sydeuropa.. de klär sig som i filmerna "Gudarna måste vara tokiga".
Citera
2026-05-12, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
En kommunisttidning med en kommunistfeminist som gör sig lustig över mäns sätt att klä sig. Det är nivån på ETC. Samhallsjournalistik.

Arg kränkt vit man på ingång. McMillen har också skrivit om att svenska kvinnor klär sig fördjävligt:

https://www.etc.se/kultur-noje/psyket-och-politiken-daerfoer-klaer-sig-svenska-kvinnor-osexigt

Kanske är så att svenskar överlag är rätt ointresserade av mode?
Citera
2026-05-12, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Undrar om ETC någonsin hade publicerat en artikel där en man klagar på hur kvinnor klär sig?

https://www.etc.se/kultur-noje/psyket-och-politiken-daerfoer-klaer-sig-svenska-kvinnor-osexigt
Citera
2026-05-12, 21:49
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Arg kränkt vit man på ingång. McMillen har också skrivit om att svenska kvinnor klär sig fördjävligt:

Kanske är så att svenskar överlag är rätt ointresserade av mode?
Hon kanske skulle föregå med gott exempel själv då.
Citera
2026-05-12, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oh-be-wan
Kommunisttidning, som inte tar upp att kvinnor klär sig avsevärt åthelvete idag. Ingen kvinnlighet alls.

Plattskallekommunisterna har lagt sig platt för multimiljardärklassens doktrin, något de historiskt sett ansett sig bekämpa.

Deras platta skallar försöker få ner födelsetalen ännu mer, på deras miljardärherrars order helt enkelt.
Var samtidigt en artikel om att svenska kvinnor klär sig osexigt just sayin.

Citera
2026-05-12, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Förr kunde män klä sig, även en vanlig arbetare var stiligt klädd i skjorta byxor slips och hatt, idag så klär sig folk lite hur de vill. Värst är mjukisbyxor eller för stora byxor som skulle passa en clown.

Tyckte själv om att gå i kostymbyxor skjorta och slips, men fan vad folk glor på en och jag bor i en liten stad, där finns det ingen som använder dessa kläder till vardags.
Hade jag bott i någon storstad så hade jag använt detta klädesplagg dagligen.
Precis, stiliga plagg med rätt passform var en självklarhet förr. Skrynkliga och trasiga mjukisplagg i det offentliga rummet var för de flesta otänkbart.

Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Kan vara så också att män generellt sett inte är lika ytliga som kvinnor och skiter fullständigt i vad främlingar på stan tycker om hur man ser ut? Har man noll självkänsla så måste man kompensera för det med supersnygga kläder? Klär upp mig för folk jag vill imponera på, inte för idioter på stan jag inte kunde bry mig mindre om. Jag föredrar bekväma kläder.
Ja att bekvämlighet är prio ett för många män är smärtsamt tydligt, mysbyxorna och jeggingsen säger ju allt.
Citera
2026-05-12, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Kristin McKillen kan dra åt hela helvete. Jag har visserligen ingen koll vart hon gör sin trendspaning men om man ska tro heterosnubbar här på FB hade dom föredragit om kvinnor gått runt nakna, men vem fan lyssnar på dom? Så varför ska nån lyssna på Kristin?

Det suger att Kristin är besviken på folk som inte klär sig som hon vill. Men hon kan fista sig själv i struphuvudet. Om nån lallare i Stockholm vill gå runt i jeggings och clownhätta är det upp till dom. Dom har, bara en gissning nu, inte klätt sig för henne? Kan nån ta och dingla kvinnan från västerbron några sekunder och skrika åt henne att andra människor inte är hennes rekvisita utan det dom vill ha på sig är det dom känner sig snygga i?

Jag klär mig som sju svåra år, det vet jag. Mjukisshorts och huvtröjor och foppatofflor. Sen är jag en medelålders man också så jag antar att Kristin tycker jag ska vara en könlös rar farbror eller ett svettig pervo i en buske för att funka i hennes fria fantasier om verkligheten. Jag rör mig inte heller i "trendkänsliga Stockholm innerstad".

Alla som säger till folk med självgod min att dom klär sig fel är folk som borde hoppa fötterna först ner i en flismaskin enligt mig. Gillar man inte hur folk klär sig, klä dig bättre och skit i andra. Om nån vill ha hijab, herrtrosor eller keps på sig - vad fan har det med mig att göra? Och vadfan har Kristin med det här och göra?

Är kvinnan sarkastisk? Jag kan inte läsa hela artikeln så inte fan vet jag? Om hon är det, ok bra jobbat. Om hon seriöst vill leka sharia-präst på andra: ta din text, rulla det till en liten liten boll och för den långsamt upp ditt eget anus Kristin.

Hoppas hon e sarkastisk för så här röten kan ingen vara.

Gillar sarkasmen!
Men horan/horbocken har rätt i sak.
Citera
2026-05-13, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skatterattsjurist
Fniss gjordes fältstudien egentligen hemma hos henne? Kolla hur hennes pojkvän/make klär sig själv på hennes insta Mössa inomhus, mjukisbyxor utomhus inte konstigt att hon försöker sig på att skriva en aptitretande artikel, projicerande till månen

Skapligt patetiskt att gnälla på hur män klär sig när hennes egen man klär sig i mjukisbyxor offentligt. Då borde hon ju bara hålla käften istället.
Senast redigerad av Mosquitoseven 2026-05-13 kl. 00:36.
Citera
2026-05-13, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast de flesta män blir mycket snyggare i en välsittande kostym. Den är ju gjord så att den ska bygga upp axlarna och få mannen att se manligare och smärtare ut. Jag känner faktiskt en herrskräddare, och han har berättat om hur man kan trolla så att mannen blir mycket snyggare i kroppen. Såklart fusk, men det märker kvinnorna först när kläderna åker av i belysning!

Det är även något speciellt med att det är EXAKT rätt. T.ex. att skjortmanchetterna har exakt rätt vidd - att knapparna sitter exakt rätt placerade. Även om man som betraktare inte är medveten om VARFÖR man tycker så, så får man det där perfekta, välvårdade intrycket.

Jag det är ju snyggt med kostym givetvis men hur många män har anledning till att gå runt i kostym till vardags förutom män som bär kostym i jobbet.
Citera
2026-05-13, 00:37
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfmotherrocker
Ja att bekvämlighet är prio ett för många män är smärtsamt tydligt, mysbyxorna och jeggingsen säger ju allt.
Hur många män har du sett med faktiska jeggings?
Citera
2026-05-13, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetEBaraJagSomEOnd
Vita sneakers är det viktigaste plagget för mig. Året runt.

Om ni minns tråden kring att ni som Har sneakers året om fan är korkade bebisar så kan jag säga att den sved

Det är väl inget fel med sneakers men under svensk vinter med blöta, salt, snö och kyla så är det ju inga lämpliga skor. Vinterkängor finns ju i så många varianter från extremt eleganta till grova kängor beroende på tycke och smak. Ett par kan man ju iallafall införskaffa men varför inte ett par Chelsea boots också för kallare dagar vår/höst. Ett par låga finskor för bröllop också. Sen kan man gå lös med sneakers i övrigt.
Alla samhällsklasser använder ju sneakers idag.
Hade vi haft ett annat klimat i Sverige så hade ju sneakers året runt varit helt normalt med undantag av bröllop och begravning samt specifika festligheter.
Sveriges klimat ställer stora krav på en varierad garderob.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in