2026-05-11, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kopfweh
Precis. Varför i hela friden har man inte frågat Linus Ullmark som storspelade i Ottawa till exempel.. eller Jakob Markström för den delen med.

Ullmark psykiska problem, Markström fysiska.

Men finns andra man får hoppas dom frågat.
Citera
2026-05-11, 18:21
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Ja, absolut, om de kommer som ett par vore det en annan femma. Fjärdelina?
Fjärdelina och andra PP för båda
Eller varför inte bara som extraforwards att slänga in vid behov där det behövs, när det behövs? Och sen i PP då... iaf Bäckis

Jag vet att jag är nostalgiker osv... men Bäckis har ett särskilt spelsinne som absolut skulle gå att använda i PP. Och särskilt relevant känns det att ta upp nu när Silfverberg blev uttagen tänker jag...
Citera
2026-05-11, 18:26
Medlem
Kanada och Finland är favoriter i mitt tycke. För Tre Kronors del handlar det om att skrälla i premiären mot Kanada, som brukar inleda trevande i och med omställningen till stor is som deras spelare är högst ovana vid, för då finns en ganska stor chans att vinna gruppen och därmed undvika Finland i kvarten och sedan undvika Finland och Kanada (som är ett klart svårare lag att möta i utslagsmatcher) i en eventuell semifinal.
Citera
2026-05-11, 18:27
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Inte för att vara negativ nu, men det kan vara den på pappret svagaste uppställningen som jag minns.
Vi kommer behöva stå på huvudet för att inte förnedras av de starka nationerna.

OEL visar vägen rakt in i folks hjärtan med ett 8:e VM❤

Tänk om fler hade hjärta som honom för vårt landslag.

FF? Lillnyllet? Kempe? EK65? Kom igen nu alla som kan!
Citera
2026-05-11, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Ullmark psykiska problem, Markström fysiska.

Men finns andra man får hoppas dom frågat.

Man skulle åtminstone vilja att journalisterna tog reda på ifall Anton Forsberg har tillfrågats. Om inte så är det dålig fingertoppskänsla av tränarteamet.
Citera
2026-05-11, 18:30
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Fjärdelina och andra PP för båda
Eller varför inte bara som extraforwards att slänga in vid behov där det behövs, när det behövs? Och sen i PP då... iaf Bäckis

Jag vet att jag är nostalgiker osv... men Bäckis har ett särskilt spelsinne som absolut skulle gå att använda i PP. Och särskilt relevant känns det att ta upp nu när Silfverberg blev uttagen tänker jag...
Du är ju definitivt nåt på spåren där. Spela dem tillsammans: ja! Bara Silfverberg känns däremot "mjä". Hellre endast Bäckström i så fall, haha, för hans speciella egenskapers skull. Men då ska han alltså ha en väldigt tydlig roll och matchas sparsamt.
Citera
2026-05-11, 18:37
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
För Tre Kronors del handlar det om att skrälla i premiären mot Kanada, som brukar inleda trevande i och med omställningen till stor is som deras spelare är högst ovana vid

En myt som inte stämmer. Rink spelar ingen roll, inte ens för juniorer.
Citera
2026-05-11, 18:57
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Du är ju definitivt nåt på spåren där. Spela dem tillsammans: ja! Bara Silfverberg känns däremot "mjä". Hellre endast Bäckström i så fall, haha, för hans speciella egenskapers skull. Men då ska han alltså ha en väldigt tydlig roll och matchas sparsamt.
Jo precis, det är exakt så jag tänker
Citera
2026-05-11, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Sam Hallam har haft en bra säsong vid sidan av fiaskot i OS. Sverige vann som du vet Euro Hockey Tour idag.

Wow
Citera
2026-05-11, 19:41
Avstängd
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lawless19
Wow

Euro Hockey Tour var en succé, medan OS var en flopp. Vad är det du inte förstod?
Citera
2026-05-11, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Adrian Kempe bekräftade ju Tre Kronor att man varit i kontakt med igår. Sägs också vara sugen på VM-spel enligt Dusan Umičević. Så han ligger väl nära till hands.

I övrigt känns det som att lite vad som helst kan hända.

Carl Grundström och Flyers åkte ju ur slutspelet igår. Så är väl inte omöjligt att han kommer. Brukar ställa upp för landslaget i VM.

Sen om Minnesota åker ur så hade ju Eriksson Ek och Marcus Johansson varit drömförstärkningar.

Även Dahlin och Östlund i Sabres om de åker ur hade varit bra förstärkningar. För att inte nämna Leo Carlsson som en drömförstärkning om nu Anaheim skulle åka ur.

Tror dock att det är liten chans att nyllet eller andra kända spelare som varit utslagna ett tag kommer nu när det gått ett par veckor. Kempe som undantag där då. Hade nog varit ute i media annars vid det här laget..

Hoppas heller de går långt i slutspelet
Citera
2026-05-11, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
En gång för alla. Flera spelare har tackat nej till spel i VM av olika anledningar. Sen är det helt tyst om andra. Jag vet inte om det är för att de fortfarande funderar? Tveksamt. Tyst är det i alla fall. Hallam säger inget.

Flera av spelarna som är kvar i slutspelet dras också med skador och kommer sannolikt inte att komma till vm om deras lag åker ut. Sen har vi kontraktsituationer som ställer till det. Leo Carlssons kontrakt går ut.

Det Tre Kronor skulle behöva från NHL är en vettig målvakt och en hygglig center. Det här laget känns alldeles för svagt på de positionerna.

Ja många man varken hört bu eller bä om

Ingen vill spela för sam

Sjukt förvånad att Ekholm tackade ja. Han lär inte gnälla på speltiden iaf..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in