2026-05-11, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Euro Hockey Tour var en succé, medan OS var en flopp. Vad är det du inte förstod?

Att han ör kass? Vad fattar inte du?
Citera
2026-05-11, 21:59
Medlem
tcfmogs avatar
Nästan så man får känslan att Hallam medvetet vill förstöra VM.
Citera
2026-05-11, 22:04
Medlem
Bartman777s avatar
Vi har en del unga spelare i laget, något många tjatat om länge angående landslaget.
Och nu när vi som sagt får det så gnälls det på det också

Jag gillar laget, överlag.
Det ska bli spännande och kul att se denna blandning av ungt och oprövat i dessa sammanhang, tillsammans med en klick mer rutinerat.

Ta det hela inte så seriöst, det är ändå bara ett VM och sen Sam som styr. Njut av att få se dessa unga stjärnor lira VM istället, de kommer antagligen vara skapligt motiverade till att lira hockey. Som sagt, passa på och njut av det istället
Citera
2026-05-12, 05:37
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Inte för att vara negativ nu, men det kan vara den på pappret svagaste uppställningen som jag minns.
Vi kommer behöva stå på huvudet för att inte förnedras av de starka nationerna.

OEL visar vägen rakt in i folks hjärtan med ett 8:e VM❤

Tänk om fler hade hjärta som honom för vårt landslag.

FF? Lillnyllet? Kempe? EK65? Kom igen nu alla som kan!
Alla har svaga trupper. Ingen orkar spela VM i år. Kolla bara USA. Det blir den fjärde landslagsturneringen på 15 månader.
Citera
2026-05-12, 06:42
Medlem
Att Silfverberg togs ut före Öhgren förbryllar. Om något spelade väl Silfverberg ur sig VM-diskussionerna i de här EHT-matcherna?
Citera
2026-05-12, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Man skulle åtminstone vilja att journalisterna tog reda på ifall Anton Forsberg har tillfrågats. Om inte så är det dålig fingertoppskänsla av tränarteamet.

Anton Forsberg som du nämner.

Man hade även kunnat önska att Sam haft lite is i magen och väntat för nu ryker Wild när som helst i NHL slutspelet, där är två mer än godkända målvakter.
Synd att AHL slutspelet är lika utdraget, annars hade Hildeby varit intressant, bäst siffror i Toronto Maple Leafs den här säsongen.

Jonas Johansson i Tampa Bay Lightning, fast han har kanske inte så mycket värre siffror än Söderblom tyvärr.

Samuel Ersson skulle jag vilja se mer av i landslaget visserligen.

Som det ser ut nu får man rent av hoppas på att Love Härenstam blir någon sorts Henrik Lundqvist ala OS 2006.
För NHL meriterna på Hellberg och Söderblom är inte direkt skrämmande, och NHL motstånd kommer det vara i de betydande matcherna och delar av gruppspelet.
Citera
2026-05-13, 02:13
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Snacka om kallt VM. Tyst från spelarna, tyst i media, tyst i tråden.

Tack Hallam.
Citera
2026-05-13, 02:22
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Snacka om kallt VM. Tyst från spelarna, tyst i media, tyst i tråden.

Tack Hallam.
En annan pusselbit är att Schweiz hade kunnat vara riktigt hett som värdland. Men så bröt Fiala benet i OS och drömmen om att äntligen vinna VM guld försvann. Eller chansen gick ner ordentligt i alla fall.

Jag tror att även spelare från andra länder hellre spelar i ett kokande värdland än ett ljummet.
Citera
2026-05-13, 08:05
Medlem
m4tt145s avatar
Jag tycker detta VM ska bli otroligt skoj. Sverige har ingen chans att vinna med sitt lag, men Hallam har gjort det bästa av sin helt eget skapade situation där de flesta hatar han, då han tagit ut ett gäng spännande ungdomar som säkerligen kommer ge Sverige medaljer på seniorsidan framöver.

Förutom den helt förkastliga petningen av Liam Öhgren ser laget roligt ut.

Leker inte Kanada hem denna turneringen bör de nog se sig själva ordentligt i spegeln, med Martone, och Crosby som anslöt igår. Det sa man väl iofs förra året med, men de misslyckas in ”tre” gånger i rad om man får räkna med OS.

Som jag skrivit innan så är det fullt godkänt om Sverige tar sig till semi. Oavsett motstånd i kvartsfinalen så blir det tufft där.
Citera
2026-05-13, 09:13
Medlem
Crosby ställer upp. Hjärta för hockey och att representera Kanada. Kan man inte säga om många svenskar…
Citera
2026-05-13, 09:21
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
En annan pusselbit är att Schweiz hade kunnat vara riktigt hett som värdland. Men så bröt Fiala benet i OS och drömmen om att äntligen vinna VM guld försvann. Eller chansen gick ner ordentligt i alla fall.

Jag tror att även spelare från andra länder hellre spelar i ett kokande värdland än ett ljummet.

Schweitzer har 11 NHL spelare enl EP. De får med 7 av dem till VM...Rätt nära maxutdelning.

Sverige har 80 NHL spelare enl EP. Vi får med 7 av dem.
Citera
2026-05-13, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Schweitzer har 11 NHL spelare enl EP. De får med 7 av dem till VM...Rätt nära maxutdelning.

Sverige har 80 NHL spelare enl EP. Vi får med 7 av dem.

Det är sorgligt. Väldigt sorgligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in