Citat:
Ursprungligen postat av
2.3
Nej, där kan vi nog vara överens. Varför produktionen tar med folk som omöjligen kan vinna (Melina i år, Tuttlisa häromåret osv) är lite obegripligt. Men det är väl knappast ointelligent att åka på ett äventyr som Robinson trots att man saknar vinstchanser. Jag tror ingen av dessa två damer ångrar sin medverkan.
Huruvida de sedan är kvar för att de är starka individer (trots att de inte kan vinna en enda tävling vare sig i lag eller individuellt) eller pga att folk denna säsong har mer hemlängtan, bryter fler regler och blir mer sjuka än någon annan Robinson-säsong, det kan man väl diskutera. Hittills är det väl bara Milanokillen och Erika som skickats hem mot sin vilja och utan att vara sjuka eller ha ätit giftiga växter. Jag tror det handlar mer om det senare och att de helt enkelt har haft en massa tur. Men vi får väl se. Om Aza, Ola, Carro eller Nathalie vinner så har jag gissat fel om dem som personer. Hittills har de dock allihopa mest levererat snack och väldigt lite verkstad.
"Men det är väl knappast ointelligent att åka på ett äventyr som Robinson trots att man saknar vinstchanser."
Beror väl lite på. Skämmer man ut sig och visar sig vara totalt oduglig på allt så kanske det inte är så begåvat. Får man inte behålla sitt arbete därhemma när man åker iväg bara för att sedan visa att man är en idiot i tv för hela svenska folket är det nog inte så smart heller.
"Jag tror det handlar mer om det senare och att de helt enkelt har haft en massa tur. Men vi får väl se. Om Aza, Ola, Carro eller Nathalie vinner så har jag gissat fel om dem som personer. Hittills har de dock allihopa mest levererat snack och väldigt lite verkstad."
Oavsett hur mycket tur de har eller hur dåliga du anser att dom är, så kan dom ju ändå alltid trösta sig med att lika oduglig som Melina är det helt omöjligt att bli. Till och med "Tuttlisa" häromåret kunde ju i alla fall gå på toaletten på egen hand samt resa sig upp från sittande position själv, vilket Melina inte kunde ens i början av säsongen mitt under en tävling fast hon inte hade skadat knät än ens då.