2026-05-23, 12:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FedorEmelianenko
Nu fortsätter du tala i gåtor? Jag förstår ingenting av det viil förmedlar här och det är 100% sant oavsett vad du tror

Men du påstår jag skriver du hejar på jonas va? det har jag aldrig gjort citera gärna det issf

fp
Senast redigerad av FedorEmelianenko 2026-05-23 kl. 12:44.
Citera
2026-05-23, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Hm, är det alltså TV4´s reguljära sändningar som räknas?
Det står ganska klart i reglerna i TS vad ssom gäller, man måste vara snudd på efterbliven för inte förstå dem
Citera
2026-05-23, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Detta 👆 känner jag igen att jag har hört - en gång iaf men inte mer. Kan det ha varit Marie kanske? Det var någon kvinna vill jag minnas men eftersom inget nämnts vidare vare sig i TVavsnitten eller i tråden så har jag droppat det likt allmänt svävande svammel 😂

Det är intressant hur det har sagts så tydligt men inte fått större reaktioner faktiskt!
Citera
2026-05-23, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Visst är det en skillnad men vet vi all bakgrund i dessa fall?

Hade kompisar som jobbade med första säsongen av R och de sa att den killen som tog livet av sig då, definitivt inte var i form för en sådan här sorts tävling. Psykiskt instabil helt enkelt. Och de menade att produktionen tog med honom för att de tänkte att han skulle skapa "content" i den grupp han hamnade. Givetvis räknade de inte med att det skulle gå som det gick.

På den tiden var ju också hela konceptet nytt och i det första öråden röstade ju folk noll taktiskt. Man röstade bara på de man tyckte illa om. Ren mobbing egentligen.

Numera vet ju alla vad Robinson går ut på och dessutom så röstar man nu på helt andra sätt. En person som folk retar sig på kan överleva länge om den inte är för bra i tävlingar.
Melina behandlades taskigt men hon verkade som jag ser det kunna brösta det. Kändes som att hon visste vad hon gett sig in på helt enkelt.

Och vad gäller båda dessa tragiska självmord. Det är ju svårt att veta hur det gått för dem ifall de aldrig ställt upp i Robinson.

Skulle folk rösta taktiskt skulle ju alla försöka få ut Jonas. Det löjligaste var ju när tjejerna var på Spa och väljer att ge nackdelen till en gammal gubbe (Lasse) i stället för till den som vinner praktiskt taget alla tävlingar (Jonas).
Citera
2026-05-23, 14:03
Medlem
Citat:
Jag har inte lyssnat på några poddar. Nej det var i så fall i ngn synk i TVavsnitten.

Ja men kanske det sas på båda ställena? Var iaf kring hur Marie och Anna inte kunde vinna över Halil när de var i nord så typ då iaf.
Citera
2026-05-23, 14:05
Medlem
Citat:
Någon nämnde det i tråden. Inget jag sett eller märkt. Kan det komma från någon intervju av någon deltagare i en skvallertidning kanske?

Det var Nathalie som sa det till de övriga när hon kom till Gränslandet. Åtminstone så förklarar det ju varför Halil började rösta med team Sonja-Jonas.
Citera
2026-05-23, 19:43
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashtant
Lasse är en fulspelare även i verkligheten.
Hallandsposten har artikel om Lasse och en kompanjon, dom har drivit någon krog i Halmstad. Krogen hade tydligen stora skatteskulder, och var på väg att mista alkoholtillståndet, då sålde dom restaurangen till kvinnlig målvakt. Strax därefter kursades restaurangen. Snyggt jobbat! Tyckte illa om honom innan, och nu ännu mer! Hederlig och ärlig?
Ja jävlar, han körde en gammal klassiker!
Blev inte alls förvånad när hans nuna dök upp på bilderna, jag började bara le och nicka instämmande för mig själv. Så i karaktär med sitt uppträdande i R, men på något sätt så gillar jag ändå gubbfan!
Citera
2026-05-23, 19:45
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvindsackordet
Jag minns också att det var en kvinna och det har bara sagts en gång. Tror också Marie, eventuellt Carro ☺️

Då har vi samma feeling 👍
Citera
2026-05-23, 19:49
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Det var Nathalie som sa det till de övriga när hon kom till Gränslandet. Åtminstone så förklarar det ju varför Halil började rösta med team Sonja-Jonas.

TACK. Äntligen en ledtråd som verkar logisk 👍

**Du & jag har pratat ofta i denna tråd + i andra trådar - genom åren. Dig litar jag på 😉**
Citera
2026-05-23, 22:09
Medlem
Haha, lever du kvar i Aftonbladets chat i slutet på 90-talet med tanke på asteriskerna

Citat:
TACK. Äntligen en ledtråd som verkar logisk 👍

**Du & jag har pratat ofta i denna tråd + i andra trådar - genom åren. Dig litar jag på 😉**
Citera
2026-05-23, 22:11
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Mer tortyrtävlingar i sverige! Nämen här ändrar de ju ofta reglerna efter ett tag till tex ”nu får ni bara hänga i händerna” och då blir det ju ofta avgjort snabbt.

Jo det är sant, men började de med så mkt färre i år? Tycker det är ovanligt få kvar?!
I denna säsong är det 22 deltagare, det är normalt. Från några andra säsonger nedanför.

Robinson 2021 20 deltagare.

Robinson 2022 (vår) 25 deltagare. Ovanlig många men flera behövde lämna pga sjukdom, känd som första Covid-19 säsongen. 5 personer behövde lämna pga Covid-19 (flögs ner tre nya deltagare). 4 personer lämnade utan vettig anledning. 1 person lämnade pga skada, läkare tog beslutet. 1 person diskad pga rasism.

Robinson 2022 (höst) 22 deltagare.

Robinson 2023 (vår) 22 deltagare.

Robinson 2023 (höst) 22 deltagare. Bästa händelsen från denna säsong är när Patrik Bernstorf ramlar först från plankan.

Robinson 2024 (vår) 22 deltagare.

Robinson 2024 (höst) 23 deltagare.

Robinson 2025 (vår) 26 deltagare, ovanligt många.

Robinson 2025 (höst) 23 deltagare.
Citera
2026-05-23, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
I denna säsong är det 22 deltagare, det är normalt. Från några andra säsonger nedanför.

Robinson 2021 20 deltagare.

Robinson 2022 (vår) 25 deltagare. Ovanlig många men flera behövde lämna pga sjukdom, känd som första Covid-19 säsongen. 5 personer behövde lämna pga Covid-19 (flögs ner tre nya deltagare). 4 personer lämnade utan vettig anledning. 1 person lämnade pga skada, läkare tog beslutet. 1 person diskad pga rasism.

Robinson 2022 (höst) 22 deltagare.

Robinson 2023 (vår) 22 deltagare.

Robinson 2023 (höst) 22 deltagare. Bästa händelsen från denna säsong är när Patrik Bernstorf ramlar först från plankan.

Robinson 2024 (vår) 22 deltagare.

Robinson 2024 (höst) 23 deltagare.

Robinson 2025 (vår) 26 deltagare, ovanligt många.

Robinson 2025 (höst) 23 deltagare.

Haha ja, då vet jag inte varför känslan är att de är få kvar i år. Men tack för statistik!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in