2026-05-13, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Men käre barn jonas och sonja valde alliera sig med IKI och Marie på bekostnad av lasse då har det gått långt, omn du verkligen tror bara produktionen skapat det är du lika funktionshindrad som din idol melina, blev ännu tydligare nu när han fick nakdelen men det fixade väl produktione med enligt dig

Finns ingen tight trea i Olas lag enligt mig, om du inte ens förstår varför jag skriver halal istället för halil så bekräftar det bara min fördom om ditt IQ är i samma nivå ssom din idol melina
Det kan mycket väl vara så att produktionen blåste upp problemet med Lasse. Just nu verkar det ju iaf vara hyfsat bra mellan Lasse, Jonas och Sonja, trots Sonjas beslut på förhandlingen.

Och att du inte anser att Ola, Aza och Carro är exakt lika tighta som Jonas och Sonja visar väl bara att du har dålig koll.

Och nej, att skriva halal istället för Halil (har du inga versaler på ditt tangentbord?) är helt obegripligt. Är det någon form av skämt och imorgon kommer du skriva öla istället för Ola?
Citera
2026-05-13, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
De du inte förstår är de tig ola i hand och lovade honom rösta med honom, de gjorde de knappast med det andra laget.

Hade de villjat ha ryggen fri hade de ju bara gått över och sagt det öppet med så hade det inte setts som något svek som det blev nu.

Det här är grundläggande principer känns väldigt konstigt jag behöver förklara så enkla saker för dig, är du ens myndig?

Ja du hade melina och troligtvis Iki och Marie som kvinnliga favoriter, jag väljer caroline före alla dem alla dagar i veckan ett ganska självklart val skulle jag säga
Huruvida de tog någon eller några i hand är ointressant. De har givetvis båda två lovat lag nord att rösta på Aza, vilket de ju också gjorde utan att Jonas eller Sonja blev förvånade. Och Ola kan knappast ha någon koll på vilka Lasse och Halil skakat han med.

Så den grundläggande situation du helt missar är att vi har två stycken spelare som lovat två olika pakter att rösta med dem. Utfallet är därför på förhand givet, de har ljugit för det ena laget, frågan är bara vilket. Och jag är helt säker på att Ola hade tyckt att det varit OK att de ljög för Jonas och Sonja, men nu tjurar han för att de blåste honom.

Vad gäller mina kvinnliga favoriter så gissar du rätt mycket fel. Jag gillade Lema bäst av årets kvinnliga deltagare. Sedan har jag gillat Sonja men hon gjorde bort sig på SPA-förhandlingen så hellre Marie än Sonja om det nu ska vara en kvinnlig vinnare i år.
Citera
2026-05-13, 07:34
Medlem
WeWuzKangsNshiets avatar
Vad folk har emot Sonja helt plötsligt. Det är väl ingen hemlighet att Lasse är minst värdefull, inte bara för Sonja och hennes lag, utan också för den andra sidan. Carro skulle gjort exakt samma sak i Sonjas sits. Det är ett spel. Alla är ormar.

Heja Lasse!
Citera
2026-05-13, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2
Såklart har hon knarkat i sina dagar om hon inte gör det som shaman. Du glömde att hon sade att det kändes som hon var hög när hon kände doften av schampo. Säger man det så är man troligtvis van att bli hög..

Bra. Skönt att vi är fler som uppfattade samma saker.
Kolla tatueringarna på armarna och fingrarna.
Hon kan inte ha varit nykter när hon gjorde dom...

En massa små fyrkanter och några konstiga symboler m.m. Jag undrar vad dom betyder? Det kanske hon inte ens vet själv...
Citera
2026-05-13, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeWuzKangsNshiet
Vad folk har emot Sonja helt plötsligt. Det är väl ingen hemlighet att Lasse är minst värdefull, inte bara för Sonja och hennes lag, utan också för den andra sidan. Carro skulle gjort exakt samma sak i Sonjas sits. Det är ett spel. Alla är ormar.

Heja Lasse!

Nej, hon är väl bara rätt dålig på att förhandla och låser sig helt när inte deras förslag på ”rösta” var godkänt.

Tycker isåfall Carro spelar lika fult som tillbaka i lägret ”jag hade helst tagit den själv”. För nej, hon hade hellre tagit den än gett till Aza och Ola men helst ville hon ju att Jonas skulle ha den.
Citera
2026-05-13, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Nej, hon är väl bara rätt dålig på att förhandla och låser sig helt när inte deras förslag på ”rösta” var godkänt.

Tycker isåfall Carro spelar lika fult som tillbaka i lägret ”jag hade helst tagit den själv”. För nej, hon hade hellre tagit den än gett till Aza och Ola men helst ville hon ju att Jonas skulle ha den.

Carro börjar visa sitt rätta jag nu.
Springer och smyglyssnar i skogen och skvallrar vidare vad hon hörde dom andra säga.
Vid förhandlingen var hon fan iskall. Bättre än dom andra två tjejerna på det absolut. Men där såg jag den gamla pundaren komma fram... Streetsmart med stenhård blick. Medans dom andra bara kollade på timglaset orutinerad av dom andra två kan man tycka.
Senast redigerad av 191213 2026-05-13 kl. 08:44.
Citera
2026-05-13, 09:29
Medlem
Vad är det Halil gör som du anser vara obehagliga blattesidor? Jag tycker att han är den enda vettiga i diskussionerna som är lugn och sansad. Aza skriker ju massa skit mot honom och Halil är mogen nog att stå kvar och ta det lugnt och inte skrika tillbaka.

Tycker snarare Jonas Sonja och marie är fega som inte backar upp Lasse och Halil i tjafset mellan lagen.
Marie vet jag inte vad hon gör med på tävlingen.

Carro totalt utklassade tjejerna på förhandlingen om nackdelen!
Citat:
Ursprungligen postat av notlostintheworld
Carro är van att sätta gränser, hon har två barn vilket i och för sig inte betyder att folk kan sätta gränser för dom utan uppfostrar barn utan gränser. Själv gillar jag att hon ifrågasätter.

Aza är också bra på att ifrågasätta men får skit för det då han gör det på ett gränslöst sätt vilket resulterar i utbrott. Han har både jobbiga sidor och bra sidor.

Lasse framstår som en känslomässigt omogen person, men han har sina poänger och jag tror inte folk förstår sig på hur han spelar. Ja, han får också starka känslomässiga utbrott men är ingen person som man blir rädd för. Som en del andra i tidigare säsonger...

Amadeus är det tydligen många som irriterar sig på. Men inte jag, tycker han är ganska harmlös men kan inte vara lätt att leva med då han säger att han mår bra då andra mår dåligt. Illavarslande.

Sonja är en riktig bitch, Halils obehagliga blattesidor kommer fram när han blir provocerad, late Jonas tar sig fram med hjälp av bitchiga Sonja och menlösa Marie och svansen Lasse och Halil. Jonas är otroligt duktig i fysiska tävlingar, men hur är han när det kommer till pussel?

Ola har jag inget emot, vem är perfekt, han är bara en vanlig snubbe som försöker ta sig fram. Det var väl det som förde honom till Brasilien, och jobba som kock. Vet inte om han har eget företag men det skulle inte förvåna mig. Han bor flott vid havet med swimmingpool, måste ha varit en kul resa för Nathalie och Amadeus att bli bjuden till Brasilien och honom.
Citera
2026-05-13, 11:46
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Avsnitt 28 som sändes 03. maj när Hanna och Nathalie hade duell fanns det tre urnor, en med blodshämnd, en med duell o en med dödskalle. Hanna valde en avv de tre och fick duell. Så min uppfattnig är att det finns två urnor kvar, en med dödskalle och en med blodshämnd. Avsnitt 30 som sändes 10. maj valdes ingen urna utan det blev en duell direkt mellan Hanna o Aza.

Tack - då vet vi som inte hade koll 😅👌

PRIO 1 nästa säsong är att hålla koll från 1a Örådet vad som sägs om antalet krukor + innehåll m.a.o. samt notera/räkna ner dessa vid varje Öråd 😉
Citera
2026-05-13, 11:47
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
3 dueller, 3 blodshämnd och1 dödskalle var det från början.

Nu återstår 1 blodshämnd och 1 dödskalle.

Tack 👌
Citera
2026-05-13, 11:48
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okndjvl
Vad är det Halil gör som du anser vara obehagliga blattesidor? Jag tycker att han är den enda vettiga i diskussionerna som är lugn och sansad. Aza skriker ju massa skit mot honom och Halil är mogen nog att stå kvar och ta det lugnt och inte skrika tillbaka.

Tycker snarare Jonas Sonja och marie är fega som inte backar upp Lasse och Halil i tjafset mellan lagen.

Klockrent beskrivet 👍
Citera
2026-05-13, 12:17
Medlem
Väldigt intressant säsong sett till hur mixat reaktionerna är från tittarna och här på forumet. Sonja tyckte jag gjorde bort sig spelmässigt men annars spelar bra med.mycket riskminimering. Konstigt hur hon tänkte då Lasse gav 100 % nackdel i tävling med en som röstar med henne. Vid lottning hade ju chansen funnits att andra pakten skulle åka på den, dock inte att hon fick nackdelen såklart.

Själv har jag alltid svårt att sympatisera med den gruppering som hela tiden proklamerar hur mycket bättre man är moraliskt. Det samma gällde förra säsongen med den yngre gruppen då. Att Ola tror att handslag är en magisk genväg som gör att man inte blir lurad är så sjukt fånigt.

Olas förhandling är nog den dummaste jag sett på tv för övrigt och Aza och Olas tjöt på tävlingarna är ganska pinsamma faktiskt. Azas bryt på Sonja efteråt är sådant jag kan störa mig mycket mer än att man luras med röstning på ett öråd. Ola skrattade med för övrigt vilket också verkar var inom ramen av hans moral.

I övrigt lyssnade jag på Aza i podcasten "sista rösten" och där menar han att tävlingen går ut och pakta oavsett och att det inte är något att lipa över Inte riktigt så det lät efter han blivit lurad av Lasse och Halil.
Lurade inte han Lema förresten i början av säsongen?
Citera
2026-05-13, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okndjvl

På ytan är Halil lugn och sansad men inombords en vulkan och mörk i blicken när han bli påhoppad. Det är min känsla iallafall. Passiv aggressivitet. Inte så lätt att se kanske. Med blattementalitet menar jag hämndkänslan som är stark i den mentaliteten. Vi får väl se om han lever ut den eller om han kan hålla allt inom sig. Det är så jag upplever det genom tv-skärmen. Jag kan ha fel. Har gillat Halil men är osäker nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in