Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpollon
De du inte förstår är de tig ola i hand och lovade honom rösta med honom, de gjorde de knappast med det andra laget.
Hade de villjat ha ryggen fri hade de ju bara gått över och sagt det öppet med så hade det inte setts som något svek som det blev nu.
Det här är grundläggande principer känns väldigt konstigt jag behöver förklara så enkla saker för dig, är du ens myndig?
Ja du hade melina och troligtvis Iki och Marie som kvinnliga favoriter, jag väljer caroline före alla dem alla dagar i veckan ett ganska självklart val skulle jag säga

Huruvida de tog någon eller några i hand är ointressant. De har givetvis båda två lovat lag nord att rösta på Aza, vilket de ju också gjorde utan att Jonas eller Sonja blev förvånade. Och Ola kan knappast ha någon koll på vilka Lasse och Halil skakat han med.
Så den grundläggande situation du helt missar är att vi har två stycken spelare som lovat två olika pakter att rösta med dem. Utfallet är därför på förhand givet, de har ljugit för det ena laget, frågan är bara vilket. Och jag är helt säker på att Ola hade tyckt att det varit OK att de ljög för Jonas och Sonja, men nu tjurar han för att de blåste honom.
Vad gäller mina kvinnliga favoriter så gissar du rätt mycket fel. Jag gillade Lema bäst av årets kvinnliga deltagare. Sedan har jag gillat Sonja men hon gjorde bort sig på SPA-förhandlingen så hellre Marie än Sonja om det nu ska vara en kvinnlig vinnare i år.