2026-05-07, 13:38
Medlem
Bojkott for life!

Sjukt less på att få feminizternas politik i ansiktet när jag inte vill ha politik.

Alla företag som ställer sig på fel sida av historien som GB nu gör bojkottar man livet ut.
Citera
2026-05-07, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Jag tror mer på att ha en dialog och hitta samförstånd och tolerans. Eller menar du att jag hade nåt större framgång att övertyga dig om mina åsikter, ifall jag skaffade en flagga och visade den för dig så ofta det går?

Att ha en dialog är ett bra verktyg. Däremot måste man se och förstå varför man viftar med Prideflaggor och Prideglassar. Det är inte för att övertyga någon utan det är för att visa sitt stöd. Skaparna för glassen har ju visat vilka åsikter de står för, ska vi då bli arga för att de stöttar en utsatt grupp i samhället? Det är skevt tycker jag…
Citera
2026-05-07, 13:47
Medlem
Hbtq känns så himla 2010-2015.
Citera
2026-05-07, 13:47
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaTrappa
Att ha en dialog är ett bra verktyg. Däremot måste man se och förstå varför man viftar med Prideflaggor och Prideglassar. Det är inte för att övertyga någon utan det är för att visa sitt stöd. Skaparna för glassen har ju visat vilka åsikter de står för, ska vi då bli arga för att de stöttar en utsatt grupp i samhället? Det är skevt tycker jag…

Ok, då kan vi konstatera att vi är i ett låst läge, för ena sidan vill visa sitt stöd för en grupp och en annan sida uppfattar det som att sexualitet och åsikter prackas på dem. Båda får ju han sin uppfattning tycker jag, men det blir inte så trevlig stämning? Glass ska ju vara något positivt tänker jag.
Citera
2026-05-07, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Ok, då kan vi konstatera att vi är i ett låst läge, för ena sidan vill visa sitt stöd för en grupp och en annan sida uppfattar det som att sexualitet och åsikter prackas på dem. Båda får ju han sin uppfattning tycker jag, men det blir inte så trevlig stämning? Glass ska ju vara något positivt tänker jag.

I denna specifika situation är det ett låst läge. Det är dock viktigt med yttrandefrihet och det tycker jag vi ska bevara och försvara. GB har rätt att yttra sina åsikter och du har rätt att yttra dina så länge det inte blir hets mot folkgrupp.
Citera
2026-05-07, 13:54
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaTrappa
I denna specifika situation är det ett låst läge. Det är dock viktigt med yttrandefrihet och det tycker jag vi ska bevara och försvara. GB har rätt att yttra sina åsikter och du har rätt att yttra dina så länge det inte blir hets mot folkgrupp.

Kumbaya på det!
Citera
2026-05-07, 13:55
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Bojkott sedan länge, pga kemikalier i glassen. Inte ens grädde och ägg i för fan. Detta gör väl det ännu bättre, hoppas skiten kursar
Samma för mig, allt utom Gammaldags Vanilj går bort.
Jag trodde att GB ägdes direkt av Unilever men nu är det
tydligen ett (nytt) bolag Magnum mellan, man kan undra varför.
https://corporate.magnumicecream.com/en/brands.html
Citera
2026-05-07, 14:00
Medlem
En bög-glass ? Nej tack. Men kan dom inte fixa en neger-glass istället ? Eller en feminist-glass ?
Citera
2026-05-07, 14:04
Medlem
Inte köpt.glass.från.GB på över 10-år . Är inte svårare än att välja bort den.glassen om det känns fel .
Citera
2026-05-07, 14:05
Medlem
MyJustices avatar
När kommer glassen med svart lakrits och metalfärgad strössel
Citera
2026-05-07, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.

Vilket glassföretag tänker du och dina likasinnade att man ska konsumera istället, om man vill föra kampen mot ett en bättre värld genom sitt val av glassinköp?
Citera
2026-05-07, 14:13
Medlem
Det är väl bara barn som äter GB?

Finns andra alternativ, även när det gäller pinnglass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in