2026-05-07, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/kunder-rasar-mot-gb-s-nya-glass-hotar-med-bojkott-l%C3%A4gg-ner/ar-AA22wdiI?ocid=msedgntp&pc=ASTS&cvid=69fb9419a04946 8ba2d1aa7fc58cc942&ei=34

Vad tänker ni om tilltaget?

Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.

Vad är problemet? Det är väl ingen som tvingar dig att köpa glassen.
Citera
2026-05-07, 12:38
Medlem
MyJustices avatar
Skit u det titta på glassen .
En 25 öres glass som de vill hat bra betald för .
Citera
2026-05-07, 12:46
Medlem
1) Att folk ens orkar bry sig, egentligen. Köp inte glassjäveln bara...

2) När ska bolag börja förstå att det inte är ett lyckat drag att gå woke?
Citera
2026-05-07, 12:49
Medlem
heliotrops avatar
De är ett företag som alla andra och de vill tjäna pengar. Ett sätt att göra det är att rikta in sig på mellanchefs-tanter som tycker detta är JÄTTEBRA och VIKTIGT FÖR DEMOKRATIN
glassgubben skrattar hela vägen till banken
Citera
2026-05-07, 12:51
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaTrappa
Herre vad folk kan bli arga för småsaker 😂

Det är väl bara fint att samhället försöker lyfta frågan även i glass världen! Att folk faktiskt blir arga är väl ett tecken på att det var helt rätt sak att göra. Människor behöver bli mer öppna och vänliga 😉

Haha hur tänker du med det fetade? Folk blir ju bara mer arga ju mer pride prackas på dem, det är ju motsatsen mot att vara öppen och vänlig. Varför fortsätta göra något som ger tvärt om resultat mot vad du hävdar är målet?
Citera
2026-05-07, 12:52
Medlem
feemaxxxs avatar
Hur orkar man liksom bry sig?
Citera
2026-05-07, 12:53
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Definiera ”massvis” av gånger. Det är väl 1 av 10.000 övergångsställen som är målat i regnbågsfärger? Är det verkligen så stort problem?

Som jag var inne på tidigare så kan du ta vilket stort varumärke som helst och räkna antalet gånger du blir exponerad för deras loggor under ett år. Du kommer se Coca Cola, Donken, Nike osv så sjukt många fler gånger än en Prideflagga. Men din bögfixerade hjärna ser endast regnbågar ÖVERALLT i samhället.

Det har varit ett väldigt frekvent återkommande inslag enligt min och andras mening. Sen är ett regnbågsfärgat övergångsställe ett för mycket, precis som ett hakkors på kommunhuset är ett för mycket.
Citera
2026-05-07, 12:59
Medlem
SvartaVargens avatar
Bojkott sedan länge, pga kemikalier i glassen. Inte ens grädde och ägg i för fan. Detta gör väl det ännu bättre, hoppas skiten kursar
Citera
2026-05-07, 13:00
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Det har varit ett väldigt frekvent återkommande inslag enligt min och andras mening. Sen är ett regnbågsfärgat övergångsställe ett för mycket, precis som ett hakkors på kommunhuset är ett för mycket.

Att du tidigare ifrågasatte varför jag kallade dig för homofob framstår nu som ganska skrattretande när du nu jämför homosexuella med nazister.

Jäjä. Man får såklart tycka olika. Jag fascineras bara av att det finns folk som ballar ur pga en glass. Trevlig sommar!
Citera
2026-05-07, 13:03
Medlem
JacquesDuquesnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenusKhan
Inte direkt första träffarna på Google om man säger så, man får väl titta själv och dra sina egna slutsatser.

Var något jag hade i bakhuvudet bara så hade tydligen fel på könet på logon, men det är väl mindre viktigt kanske.

"I ett dokument som Wikileaks släppt från FBI listas ett antal symboler som pedofiler använder sig av, en av dessa symboler är omisskännligen väldigt likt GB GLACE:s logotyp (Girllove logo) föreställandes ett litet hjärta omslutet av ett större hjärta, vilket betyder Girl Lover och skall symbolisera en relation mellan en vuxen person och en minderårig flicka. "

Det är ditt eget hopkok alltså, ja det ante mig.

Ungefär samma som alla pk-dårar som ser hakkors överallt.
Citera
2026-05-07, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Haha hur tänker du med det fetade? Folk blir ju bara mer arga ju mer pride prackas på dem, det är ju motsatsen mot att vara öppen och vänlig. Varför fortsätta göra något som ger tvärt om resultat mot vad du hävdar är målet?

För att inskränkthet ofta beror på att man inte blivit exponerad tillräckligt för ett visst ämne. Man har istället blivit exponerad för andra tankar som formar personens sätt att tänka kring olikheter. Lite som KPT terapi, utsätta sig för det som är jobbigt 😉
Citera
2026-05-07, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Hur orkar man liksom bry sig?

Exakt. Hur svårt är det att bara skita i att köpa just den där jäkla glassen, om det nu känns så besvärligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in