GB har lanserat en ny pride-glass som fått både ris och ros. På sociala medier rasar en hätsk debatt där vissa hyllar initiativet, medan andra hotar med bojkott och riktar skarp kritik mot företaget.
Den 4 maj lanserade GB Glace en färgstark pride-glass. För varje såld glass skänks två kronor till Regnbågsfondens arbete för HBTQI-personers fri- och rättigheter, både i Sverige och internationellt.
Glassen heter "Pride Rocket Pink Lemonade" och har smak av både hallon och citron. Den kostar 15 kronor och säljs exklusivt i alla Pressbyrån- och 7-Eleven-butiker
Vad tänker ni om tilltaget?
Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.
Personligen vill jag inte ha en massa HBTQ-skit nedkört i käften när man ska handla glass så för mig blir det en bojkott av GB-glass.
"General managern" Scholander är jude. Hans förfader ritade Stockholms synagoga. Det är knappast överraskande att bög-glassen ska lanseras enligt talmudisk lag
GB ägs av The Magnus IceCream Company, i Nederländerna. En stor supporter av HBTQ-världen. Så för guds skull, se till att inte köpa vare sig Igloo, Top Hat eller Piggelin heller.