Citat:
Ursprungligen postat av
JeffDavis
Att du tidigare ifrågasatte varför jag kallade dig för homofob framstår nu som ganska skrattretande när du nu jämför homosexuella med nazister.
Jäjä. Man får såklart tycka olika. Jag fascineras bara av att det finns folk som ballar ur pga en glass. Trevlig sommar!
Jag jämför inte homosexuella med nazister, jag visar på att din uppfattning om att pride-flaggan förekommer få gånger i offentligheten inte är att argument för att det vore ok, ens om det vore sant.
Att myndigheter uppfattas som 100% politiskt neutrala är i min mening väldigt viktigt, vilket gör
ett regnbågsfärgat övergångsställe till ett för mycket.
Men nu pratar vi om en glass och jag tycker inte glassar med pridefärger borde vara förbjudna, men de väcker fortfarande anstöt då de ofta vänder sig till barn, vilka inte förstår den sexuella eller politiska anspelningen.
I övrigt spelar det ingen roll ifall jag vore smygbög eller riktig (?) bög för mitt arguments skull - man kan fortfarande vara emot politiska och sexuella symboler på glass.
Jag är exempelvis emot att miljöpartiets flagga skulle pryda skolan, även trots att jag är för en bra miljö, då jag inte håller med mp:s politik. Detsamma kan sägas med röda 1a maj flaggor, dessa framförs som symbol för rättvisa, något jag inte per automatik är emot, men motsätter eller ogillar ändå ifall dessa pryder en glass eller kommunhus.