2026-05-07, 13:06
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Inget jag kommer att beställa i kiosken med en lång kö bakom mig. Vill inte bli betraktad som smygbög.

Såg bild på glassen nu.

Vet inte om det var avsiktligt designat att glassen skulle påminna om en kondom
men får osmakliga C Federley vibbar över det hela

Målgruppen för just isglass är huvudsakligen barn och den äts inte utan sugs på.
Med den målgruppen ska man inte ha en utformning som anspeglar på något sexuellt,
än mindre fokusera på smakerna hallon och citron.

Tror "smygbög" är milt tänkt, mer troligt folk tänker peddo
Citera
2026-05-07, 13:08
Medlem
ppp333s avatar
Gb:s hjärt symbol ser ju ut som pedofilernas symbol för "girl lover". Så de kanske har ett stort intresse för barn s a s?
Citera
2026-05-07, 13:08
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Såg bild på glassen nu.

Vet inte om det var avsiktligt designat att glassen skulle påminna om en kondom
men får osmakliga C Federley vibbar över det hela

Målgruppen för just isglass är huvudsakligen barn och den äts inte utan sugs på.
Med den målgruppen ska man inte ha en utformning som anspeglar på något sexuellt,
än mindre fokusera på smakerna hallon och citron.

Tror "smygbög" är milt tänkt, mer troligt folk tänker peddo
Vad är tryckt på emballaget? Regnbågar, nallebjörnar, små barn?
Citera
2026-05-07, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
GB har väl varit en judeglass länge? Då förstår ni väl att HBTQ är ett måste.

Märkligt att det dröjde så länge.

Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Hatar den här nya slaskkapitalismen som uppstått där fokus inte längre går ut på att sälja en produkt utan man får även en politisk värdering på köpet. Då vet man att monopolet är mycket nära.

Har bojkottat GB i många år och inte bara för att det är skräpglass.

De har ju också en pedofilsymbol enligt FBI i sin dubbla hjärtan symbol.

"The GirlLover logo is used to indicate preferences for young girls. It consists of a smaller pink heart (the child) inside a larger pink heart (representing the adult)". https://sg.theasianparent.com/pedophile-symbols-need-know-protect-children
Citera
2026-05-07, 13:11
Medlem
GenusKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Det är ditt eget hopkok alltså, ja det ante mig.

Ungefär samma som alla pk-dårar som ser hakkors överallt.

Håller med om att det är lätt att se det man vill (eller inte vill) se, men knappast bara jag som noterat det och jag var långt ifrån först.

Men ja, det är väl också ungefär samma (fast tvärtom) som alla pk-dårar med stora skygglappar som INTE ser all sjuk symbolism som trycks upp rakt i ansiktet på en mitt ute i samhället på daglig basis. Samt ser ett hakkors och anmäler så fort två böjbara sugrör från McDonald's vidrör varandra.
Senast redigerad av GenusKhan 2026-05-07 kl. 13:13.
Citera
2026-05-07, 13:12
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Att du tidigare ifrågasatte varför jag kallade dig för homofob framstår nu som ganska skrattretande när du nu jämför homosexuella med nazister.

Jäjä. Man får såklart tycka olika. Jag fascineras bara av att det finns folk som ballar ur pga en glass. Trevlig sommar!

Jag jämför inte homosexuella med nazister, jag visar på att din uppfattning om att pride-flaggan förekommer få gånger i offentligheten inte är att argument för att det vore ok, ens om det vore sant.
Att myndigheter uppfattas som 100% politiskt neutrala är i min mening väldigt viktigt, vilket gör ett regnbågsfärgat övergångsställe till ett för mycket.
Men nu pratar vi om en glass och jag tycker inte glassar med pridefärger borde vara förbjudna, men de väcker fortfarande anstöt då de ofta vänder sig till barn, vilka inte förstår den sexuella eller politiska anspelningen.

I övrigt spelar det ingen roll ifall jag vore smygbög eller riktig (?) bög för mitt arguments skull - man kan fortfarande vara emot politiska och sexuella symboler på glass.

Jag är exempelvis emot att miljöpartiets flagga skulle pryda skolan, även trots att jag är för en bra miljö, då jag inte håller med mp:s politik. Detsamma kan sägas med röda 1a maj flaggor, dessa framförs som symbol för rättvisa, något jag inte per automatik är emot, men motsätter eller ogillar ändå ifall dessa pryder en glass eller kommunhus.
Citera
2026-05-07, 13:15
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Vad tänker ni om tilltaget?
Ser den ut som en kuk?
Hallon och citron är gott och passar ihop, ska testa. Annars brukar jag hålla mig till Magnum och olika strutar.

Kom ihåg att företag gör sånt här för att de vill ha vinst och totalt skiter i allt annat. Det är helt ok.
Citera
2026-05-07, 13:19
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaTrappa
För att inskränkthet ofta beror på att man inte blivit exponerad tillräckligt för ett visst ämne. Man har istället blivit exponerad för andra tankar som formar personens sätt att tänka kring olikheter. Lite som KPT terapi, utsätta sig för det som är jobbigt 😉

Hahaha hur tycker du det går med det projektet? I verkligheten sitter Trump som president, SD är jättestora och Afd får rekordsiffror. Om man lyssnar på dem så uppger de ju att den konstanta exponeringen för woke och pride är vad de vänder sig emot?

Sen är det inte ens i teorin en bra idé att tro att folk kommer börja gilla saker som de ogillar, ifall de utsätts mer för det.

Ta bajs till exempel. Blir folk mer positiva till bajs ifall man exponerar dem för det ofta? Eller musik de inte gillar? Mat de inte gillar? Det är en komisk tanke att det skulle fungera på det här sättet.

I praktiken så blir ni pride-ivrare glada när någon blir arg över prideflaggan, då ni har lyckats provocera någon. Samtidigt skapar ni en massiv motrörelse.
Citera
2026-05-07, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Hahaha hur tycker du det går med det projektet? I verkligheten sitter Trump som president, SD är jättestora och Afd får rekordsiffror. Om man lyssnar på dem så uppger de ju att den konstanta exponeringen för woke och pride är vad de vänder sig emot?

Sen är det inte ens i teorin en bra idé att tro att folk kommer börja gilla saker som de ogillar, ifall de utsätts mer för det.

Ta bajs till exempel. Blir folk mer positiva till bajs ifall man exponerar dem för det ofta? Eller musik de inte gillar? Mat de inte gillar? Det är en komisk tanke att det skulle fungera på det här sättet.

I praktiken så blir ni pride-ivrare glada när någon blir arg över prideflaggan, då ni har lyckats provocera någon. Samtidigt skapar ni en massiv motrörelse.

De som röstar på Trump och liknande vaknade ju inte helt plötsligt och tänkte ”nu ska jag bli en Trump anhängare med Trump åsikter” . Dessa åsikter har funnits där hela tiden i människorna men det har varit tabubelagt. Samma sak med SD, det var tabu och skambelagt att rösta på dem. Åsikterna fanns där hela tiden men rädsla höll människorna tillbaka för vad andra skulle tycka och tänka om dem. Nu kan vi se hur stort problem vi faktiskt har genom att folk inte längre är rädda för att visa sina åsikter. Samhällen i stort har i majoriteten av tiden varit traditionellt och det är liksom ingen överraskning att dessa personer nu skriker högt när de exponeras för saker de inte är vana vid.

Kort sagt : de var alltid traditionella med traditionella åsikter. Detta har varit normen i alla tider och tankar som är svåra att bryta och behöver exponeras för oliktänkande över en väldigt lång tid för att ändras.
Citera
2026-05-07, 13:29
Medlem
Hallon och citron låter ju fantastiskt gott!
Som ursvensk så har jag lite svårt för sommarvärmen så dom bli bra att svalka sig med när hettan trycker på.
Såg nu att dom bara kommer finnas på 7-11 och Pressbyrån, hur tänker ni bojkottare runt det?
Ska ni bojkotta dom också?
Tänder ett ljus för er, jajamen på det att era själar ska helas
Citera
2026-05-07, 13:34
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaTrappa
De som röstar på Trump och liknande vaknade ju inte helt plötsligt och tänkte ”nu ska jag bli en Trump anhängare med Trump åsikter” . Dessa åsikter har funnits där hela tiden i människorna men det har varit tabubelagt. Samma sak med SD, det var tabu och skambelagt att rösta på dem. Åsikterna fanns där hela tiden men rädsla höll människorna tillbaka för vad andra skulle tycka och tänka om dem. Nu kan vi se hur stort problem vi faktiskt har genom att folk inte längre är rädda för att visa sina åsikter. Samhällen i stort har i majoriteten av tiden varit traditionellt och det är liksom ingen överraskning att dessa personer nu skriker högt när de exponeras för saker de inte är vana vid.

Kort sagt : de var alltid traditionella med traditionella åsikter. Detta har varit normen i alla tider och tankar som är svåra att bryta och behöver exponeras för oliktänkande över en väldigt lång tid för att ändras.

Jag tror mer på att ha en dialog och hitta samförstånd och tolerans. Eller menar du att jag hade nåt större framgång att övertyga dig om mina åsikter, ifall jag skaffade en flagga och visade den för dig så ofta det går?
Citera
2026-05-07, 13:36
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Menar du Sias sommarglass förra året? Den gick ju som tåget och dom har sommarglass detta året med på grund av det.

Suck. Ja du hade tydligen dålig koll..
Handlar om denna: https://www.expressen.se/nyheter/sverige/hatstorm-mot-sia-glassbatskampanj-vdns-svar-sjalvklart/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in