2026-05-06, 22:11
Medlem
Tjackad-Tullares avatar
Någon status på fallet? Kan ju inte ta 4 månader för väcka åtal. Eller försöker man sopa de under mattan
Citera
2026-05-06, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Någon status på fallet? Kan ju inte ta 4 månader för väcka åtal. Eller försöker man sopa de under mattan

Tja, i detta fallet, som enligt lag ska utredas med "särskild skyndsamhet" så har det tagit så lång tid. Samtidigt har ett annat mycket liknande fall som inte hade det lagkravet på sig såväl uppdagats och utretts som avhandlats i domstol med avkunnad dom. Så det i sig säger väldigt mycket om hur sölig den är åklagaren är.
Citera
2026-05-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Dumfan både båda dessa mediciner används endast i usa och i kliniska miljöer under direkt läkarövervakning och lämnas aldrig ut till patienten för hembruk.

Märks att du inte har någon logisk eller statistik förståelse. Vilken typ av kokain tror du det är mest troligt att Katja har tagit?

I slutänden spelar det ingen roll heller, hon kommer straffas lika hårt oavsett.

Nja jag har noll sympati för denna trots allt vuxna människa. Tänk vad många hundratusentals hon personligen har förstört livet på enligt dessa lagar hon säger sig förespråka. Katja får göra vad hon vill egentligen, men då ska hon också förespeaka lagändring i hennes position, inte tro att hon står över lagen. Allt hon har sagt i media efter detta tyder bara på vilken idiot hon är.
Förmodligen knullat denna ena och den andra för att klättra upp.

Om vi ser till "allt hon sagt i media efter detta" och jämför med allt du sagt i tråden här, så framstår hon som ett stort jävla geni.

Hon har såvitt känt heller aldrig påstått att hon skulle ha tagit någon medicin innehållandes kokain, det är det du som ljuger om.

"Förmodligen har hon knullat..." ja, det är väl där skon klämmer för dig, hon får knulla men inte du, och därav allt ditt näthat.
Citera
2026-05-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinalSolution
Har åklagaren gjort något uttalande ännu? Jag tror inte det. Däremot finns det uppgifter som verkar relativt säkra: påsen som beslagtogs var TOM, och analysen från NFC visade inget. Hela historien om “vitt pulver” tycks komma från medierapportering. Om det senare skulle dyka upp planterade bevis återstår att se.

Flera medier har rapporterat att åklagaren har uttalat sig om denna påse, TV4 skrev att åklagaren sagt att en påse med vitt pulver tagits i beslag. Katja har dock förnekat existensen av en sådan påse.

Varifrån har du information om att påsen var tom och att NFC's analys inte visade något. (i.e. inte testade positivit för narkotika)?

Citat:
Oavsett hur dumt detta än är tycker jag inte att en människas liv ska vara över på grund av ett sådant misstag. Tonen mot Kajsa i den här tråden är, enligt min mening, väldigt hård – kanske på grund av hennes partitillhörighet. Men det är fortfarande en människa bakom allt detta, som sannolikt kommer att få det mycket svårt framöver.

Man får en känsla av att det sitter en och annan in tråden som är knarkare och som åkt dit, och nu får Katja bära hundhuvudet för deras tillkortakommanden då hon varit just knarkpolis.
Citera
2026-05-06, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolleholm702
Det hade varit så jävla tillfredsställande om de kompletterande utredningsåtgärder som förvaret efterfrågat kommer ge motsatt effekt än det som försvaret tror och hoppas. Att det ger ännu större tyngd i skuldfrågan än vad som redan är. Alltså-hoppas att de gräver gropen ännu djupare nu och snart får den snuthoran fälld till slut

Det har blivit ganska tydligt att det inte finns någon tyngd alls i åklagarens utredning. Hade så varit fallet hade åtal varit väckt för länge sedan.

Bara det faktum att åklagaren undanhållit utredningen för försvaret under hela denna tiden säger en hel del om det, och sedan att försvaret får för lite tid att gå igenom utredningen inför åklagarens åtalsbeslut med reslutatet att åklagaren ännu en gång måste backa på datumet för sitt beslut är bara det ena underbetyget efter det andra för åklagaren.

Risken är snarare den omvända att de utredningsåtgärder som försvaret nu begärt är precis det som försvaret behöver för att väcka rimligt tvivel och nu har åklagaren slösat bort allt tid i världen och kommer ha små möjligheter att starta nya utredningsåtgärder bara för att han hållit försvaret utanför utredningen under hela denna tiden. Det förefaller som att om det är någon som gräver en grop åt sig själv så är det åklagare, och det började han med nästan direkt när han gick ut i media och pladdrade som värsta mediakåta fyllekajan.
Citera
2026-05-06, 22:55
Medlem
Det är väl endast snabbtestet vi vet rent säkert?
Snabbtestet polisen använder är det absolut billigaste skiten som ger fullspektrum utslag på 8-12 vanliga droger. det är i princip exakt likadana som säljs för 99:- på nätet.
Även om de är relativt säkra för just Kokain så ger dom falska positiva resultat för bl.a lokalbedövning samt esperom kräm (som inte direkt funnits på marknaden på decenier)

snabbtestet ser i princip ut som ett graviditetstes. Det är inte alltid lätt att se svaga resultat (är det en linje eller inte..)

På frågan vart jag fick reda på detta så säger jag endast, av en person med insyn. detta var i jan/feb och ärligt talat hade jag lite glömt av det hela. Men för någon vecka sedan såg jag Leif GW kommentera dröjsmålet i media och han sa något i stil med "det finns inga legitima själ att ha en redlinepåse i handväskan" Vilket är riktigt korkat. Jag brukar få reservknappar till mina skjortor i just redlinepåsar för att nämna ett exempel.

Då kikade jag lite mer på vad som har sagts av åklagaren offentligt. och jag fann endast " att en påse har tagits i beslag och skickat till analys." inte att den innehåller pulver, det kom ifrån media. Givetvis får NFC fram om en sådan påse någonsin innehållit knark utan större bekymmer.
Detta gör mig mer säker att min bekant faktist hade rätt i det hen sa.
Varför dröjer annars Åklagaren? För tekniskt sett försvinner rattfyllan(gäller inte metaboliter) utan katja skulle då i sämsta fall kunna få ett ringa narkotikabrott.

Så det är ju riktigt dumt att hon gav sig ut och gjorde sig skyldig till en olovning när dom tagit hennes körkort. oavsett om hon skulle bli friad för rattfyllan så kommer den olovliga ligga kvar och den kommer hon bli dömd för.

Jag tog fram dagboken på ärendet som är det enda som finns just nu. och den är tämligen tom. jag hade hoppats det stog något mer matnyttigt men inte:
  1. 2026-01-12 Framställan om förordnande av offentlig försvarare
  2. 2026-01-13 Telefonsamtal till Advokatfirman COBRA som uppger att
    advokat Martin Orler åtar sig uppdraget som offentlig
    försvarare för Sekretess A.
  3. 2026-01-13 Förordnande e-postat till Advokat Martin Orler. Kopia eskickat till Särskilda klagarkammaren,Åklagarmyndigheten
  4. 2026-04-13 Föreläggande e-skickat till Särskilda åklagarkammaren,
    Åklagarmyndigheten.
    2
  5. 2026-04-13 Yttrande från åklagaren (FU pågår)

Visst, jag kan ha fel och blivit förd bakom ljuset.. men mycket talar för att det är just som jag fick veta i början av året. annars finner jag ingen logik i varför det tar sådan tid
Citera
2026-05-06, 23:06
Medlem
Jag har idag fått besked att kokainhydroklorid visst förekommer i svensk sjukvård.
Bl.a. i Uppsala finns det i vissa läkemedelsförråd.

Så även de påståendena som trollen i tråden kastar vilt omkring sig utan att veta ett skit vad de snackar om är bara ren lögn.
Citera
2026-05-06, 23:08
Medlem
Citat:
Det är väl endast snabbtestet vi vet rent säkert?
Snabbtestet polisen använder är det absolut billigaste skiten som ger fullspektrum utslag på 8-12 vanliga droger. det är i princip exakt likadana som säljs för 99:- på nätet.
Även om de är relativt säkra för just Kokain så ger dom falska positiva resultat för bl.a lokalbedövning samt esperom kräm (som inte direkt funnits på marknaden på decenier)

snabbtestet ser i princip ut som ett graviditetstes. Det är inte alltid lätt att se svaga resultat (är det en linje eller inte..)

På frågan vart jag fick reda på detta så säger jag endast, av en person med insyn. detta var i jan/feb och ärligt talat hade jag lite glömt av det hela. Men för någon vecka sedan såg jag Leif GW kommentera dröjsmålet i media och han sa något i stil med "det finns inga legitima själ att ha en redlinepåse i handväskan" Vilket är riktigt korkat. Jag brukar få reservknappar till mina skjortor i just redlinepåsar för att nämna ett exempel.

Då kikade jag lite mer på vad som har sagts av åklagaren offentligt. och jag fann endast " att en påse har tagits i beslag och skickat till analys." inte att den innehåller pulver, det kom ifrån media. Givetvis får NFC fram om en sådan påse någonsin innehållit knark utan större bekymmer.
Detta gör mig mer säker att min bekant faktist hade rätt i det hen sa.
Varför dröjer annars Åklagaren? För tekniskt sett försvinner rattfyllan(gäller inte metaboliter) utan katja skulle då i sämsta fall kunna få ett ringa narkotikabrott.

Så det är ju riktigt dumt att hon gav sig ut och gjorde sig skyldig till en olovning när dom tagit hennes körkort. oavsett om hon skulle bli friad för rattfyllan så kommer den olovliga ligga kvar och den kommer hon bli dömd för.

Jag tog fram dagboken på ärendet som är det enda som finns just nu. och den är tämligen tom. jag hade hoppats det stog något mer matnyttigt men inte:
  1. 2026-01-12 Framställan om förordnande av offentlig försvarare
  2. 2026-01-13 Telefonsamtal till Advokatfirman COBRA som uppger att
    advokat Martin Orler åtar sig uppdraget som offentlig
    försvarare för Sekretess A.
  3. 2026-01-13 Förordnande e-postat till Advokat Martin Orler. Kopia eskickat till Särskilda klagarkammaren,Åklagarmyndigheten
  4. 2026-04-13 Föreläggande e-skickat till Särskilda åklagarkammaren,
    Åklagarmyndigheten.
    2
  5. 2026-04-13 Yttrande från åklagaren (FU pågår)

Visst, jag kan ha fel och blivit förd bakom ljuset.. men mycket talar för att det är just som jag fick veta i början av året. annars finner jag ingen logik i varför det tar sådan tid

Och den sista aktbilagan där med ett yttrande från åklagaren säger inget annat än att han ämnar inkomma med ett besked i åtalsfrågan i början av maj. Rimligen alltså denna vecka.
Citera
2026-05-06, 23:11
Medlem
Det slog mig nu. Det kan även vara så att åklagaren plockar in hennes SMS, mail och liknande för att få någon form av teknisk bevisning när det andra föll.
Det skulle kunna vara ytterligare en anledning till att det tar tid.
För en sådan åtgärd behöver de egentligen inte telefonen i beslag. det kan dom begära från Gmail, hotmail , sms får telefonoperatören samt hela kontohistoriken år tillbaka.
Detta har hänt mig.
Sverige har helt slutat bry sig om det är en övergrepp för personen ifråga. I princip samtliga brott utom ringa folkbokföringsbrott har med fängelse i straffskalan och då finns inget privatliv eller personlig integritet längre. allt är tillåtet.
Dom plockar in allt som är till ens nackdel med verktyg ni inte ens tror existerar. det är inte massa byråkrati längre utan allt går via ett internt verktyg med mer eller mindre direktaccess till allt dom behöver.
Citera
2026-05-06, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinDaAzz
Är det knarkatja som dyker upp i tvåan nu? Varför är det bara idioter som blir politiker?

Det bara lyser knarkare om henne ju.

Det stämmer att Katja gästade SVTs Aktuellt ikväll ja.
Citera
2026-05-07, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackad-Tullare
Problemet är väl den påse med innehåll som ännu inte blivit offentliggjord vad den innehöll. Leif GW tyckte att detta var jättekonstigt, då analys av det borde ha kunnats göra på någon timme. Spekulationen är väl att OM Katja hade köpt droger och sedan blivit lurad och fått pulver, oklart vad, och åklagaren inser att det inte går att fälla henne för skräpkemikalier. Hela fallet är konstigt.

Hur visste polisen att stoppa henne och leta efter saker, samt ta prover för misstanke om rattfylla? Såg de att hon körde vingligt, eller var detta planerat? Vilka poliser var det som stoppade henne och vilken bakgrund har dem?
Citera
2026-05-07, 07:26
Medlem
Abdul.Alhazreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Problemet är väl den påse med innehåll som ännu inte blivit offentliggjord vad den innehöll. Leif GW tyckte att detta var jättekonstigt, då analys av det borde ha kunnats göra på någon timme. Spekulationen är väl att OM Katja hade köpt droger och sedan blivit lurad och fått pulver, oklart vad, och åklagaren inser att det inte går att fälla henne för skräpkemikalier. Hela fallet är konstigt.

Hur visste polisen att stoppa henne och leta efter saker, samt ta prover för misstanke om rattfylla? Såg de att hon körde vingligt, eller var detta planerat? Vilka poliser var det som stoppade henne och vilken bakgrund har dem?
Uppenbarligen var hon så påtänd att hon inte kunde köra ordentligt. Och varför skulle det vara "skräpkemikalier" i påsen när hon hade spår av kokain i kroppen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in