Det är väl endast snabbtestet vi vet rent säkert?
Snabbtestet polisen använder är det absolut billigaste skiten som ger fullspektrum utslag på 8-12 vanliga droger. det är i princip exakt likadana som säljs för 99:- på nätet.
Även om de är relativt säkra för just Kokain så ger dom falska positiva resultat för bl.a lokalbedövning samt esperom kräm (som inte direkt funnits på marknaden på decenier)
snabbtestet ser i princip ut som ett graviditetstes. Det är inte alltid lätt att se svaga resultat (är det en linje eller inte..)
På frågan vart jag fick reda på detta så säger jag endast,
av en person med insyn. detta var i jan/feb och ärligt talat hade jag lite glömt av det hela. Men för någon vecka sedan såg jag Leif GW kommentera dröjsmålet i media och han sa något i stil med "det finns inga legitima själ att ha en redlinepåse i handväskan" Vilket är riktigt korkat. Jag brukar få reservknappar till mina skjortor i just redlinepåsar för att nämna ett exempel.
Då kikade jag lite mer på vad som har sagts av åklagaren offentligt. och jag fann endast " att en påse har tagits i beslag och skickat till analys." inte att den innehåller pulver, det kom ifrån media. Givetvis får NFC fram om en sådan påse någonsin innehållit knark utan större bekymmer.
Detta gör mig mer säker att min bekant faktist hade rätt i det hen sa.
Varför dröjer annars Åklagaren? För tekniskt sett försvinner rattfyllan(gäller inte metaboliter) utan katja skulle då i sämsta fall kunna få ett ringa narkotikabrott.
Så det är ju riktigt dumt att hon gav sig ut och gjorde sig skyldig till en olovning när dom tagit hennes körkort. oavsett om hon skulle bli friad för rattfyllan så kommer den olovliga ligga kvar och den kommer hon bli dömd för.
Jag tog fram dagboken på ärendet som är det enda som finns just nu. och den är tämligen tom. jag hade hoppats det stog något mer matnyttigt men inte:
- 2026-01-12 Framställan om förordnande av offentlig försvarare
- 2026-01-13 Telefonsamtal till Advokatfirman COBRA som uppger att
advokat Martin Orler åtar sig uppdraget som offentlig
försvarare för Sekretess A.
- 2026-01-13 Förordnande e-postat till Advokat Martin Orler. Kopia eskickat till Särskilda klagarkammaren,Åklagarmyndigheten
- 2026-04-13 Föreläggande e-skickat till Särskilda åklagarkammaren,
Åklagarmyndigheten.
2 - 2026-04-13 Yttrande från åklagaren (FU pågår)
Visst, jag kan ha fel och blivit förd bakom ljuset.. men mycket talar för att det är just som jag fick veta i början av året. annars finner jag ingen logik i varför det tar sådan tid