2026-05-05, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thinkmachine
Polisen har ju ansökt i polisens ansvarsnämnd om att få avskeda henne. Hur går det med den saken?

Ansvarsnämnden har nog lite mer is i magen än polisledningen som panikagerade. Det händer nog, med all rätta, ingenting i ansvarsnämnden i denna fråga förrän åklagaren antingen lägger ned utredningen eller det kommer en dom.
Citera
2026-05-06, 11:03
Medlem
Trolleholm702s avatar
Det hade varit så jävla tillfredsställande om de kompletterande utredningsåtgärder som förvaret efterfrågat kommer ge motsatt effekt än det som försvaret tror och hoppas. Att det ger ännu större tyngd i skuldfrågan än vad som redan är. Alltså-hoppas att de gräver gropen ännu djupare nu och snart får den snuthoran fälld till slut
Citera
2026-05-06, 12:03
Medlem
Har åklagaren gjort något uttalande ännu? Jag tror inte det. Däremot finns det uppgifter som verkar relativt säkra: påsen som beslagtogs var TOM, och analysen från NFC visade inget. Hela historien om “vitt pulver” tycks komma från medierapportering. Om det senare skulle dyka upp planterade bevis återstår att se.

Jag kan ändå känna viss sympati för Kajsa. Jag gjorde själv ett liknande misstag för några år sedan – till och med olovlig körning. Det var förstås oerhört dumt. I mitt fall handlade det inte om någon partydrog utan om receptbelagd medicin som jag hade använt en kortare tid. Konsekvenserna blev kännbara: jag förlorade körkortet, dömdes till två månaders fängelse och blev även av med mitt arbete. Sedan dess har jag inte lyckats få ett nytt jobb.

Oavsett hur dumt detta än är tycker jag inte att en människas liv ska vara över på grund av ett sådant misstag. Tonen mot Kajsa i den här tråden är, enligt min mening, väldigt hård – kanske på grund av hennes partitillhörighet. Men det är fortfarande en människa bakom allt detta, som sannolikt kommer att få det mycket svårt framöver.

Det kommer naturligtvis att bli svårt för henne att fortsätta som polis, men även i andra yrken är det problematiskt. Många arbetsgivare gör bakgrundskontroller via exempelvis Lexbase eller Mrkoll. I dagens Sverige är det ofta mycket svårt att få ett jobb efter ett straff. Det vet jag av egen erfarenhet, efter över tusen sökta tjänster under ungefär fem års tid.
Citera
2026-05-06, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Såvitt känt har Katja inte intagit några mediciner som innehåller kokain, men de mediciner som faktiskt existerar, som innehåller kokain är Goprelto och Numbrino. Det har tidigare av några av trådens troll påståtts att det inte existerar några som helst mediciner som innehåller kokain, men det gör det alltså, även om de inte brukas i Sverige. Goprelto och Numbrino är två mediciner som finns och som innehåller kokain.
Dumfan både båda dessa mediciner används endast i usa och i kliniska miljöer under direkt läkarövervakning och lämnas aldrig ut till patienten för hembruk.

Märks att du inte har någon logisk eller statistik förståelse. Vilken typ av kokain tror du det är mest troligt att Katja har tagit?

I slutänden spelar det ingen roll heller, hon kommer straffas lika hårt oavsett.

Citat:
Ursprungligen postat av FinalSolution
Har åklagaren gjort något uttalande ännu? Jag tror inte det. Däremot finns det uppgifter som verkar relativt säkra: påsen som beslagtogs var TOM, och analysen från NFC visade inget. Hela historien om “vitt pulver” tycks komma från medierapportering. Om det senare skulle dyka upp planterade bevis återstår att se.

Jag kan ändå känna viss sympati för Kajsa. Jag gjorde själv ett liknande misstag för några år sedan – till och med olovlig körning. Det var förstås oerhört dumt. I mitt fall handlade det inte om någon partydrog utan om receptbelagd medicin som jag hade använt en kortare tid. Konsekvenserna blev kännbara: jag förlorade körkortet, dömdes till två månaders fängelse och blev även av med mitt arbete. Sedan dess har jag inte lyckats få ett nytt jobb.

Oavsett hur dumt detta än är tycker jag inte att en människas liv ska vara över på grund av ett sådant misstag. Tonen mot Kajsa i den här tråden är, enligt min mening, väldigt hård – kanske på grund av hennes partitillhörighet. Men det är fortfarande en människa bakom allt detta, som sannolikt kommer att få det mycket svårt framöver.

Det kommer naturligtvis att bli svårt för henne att fortsätta som polis, men även i andra yrken är det problematiskt. Många arbetsgivare gör bakgrundskontroller via exempelvis Lexbase eller Mrkoll. I dagens Sverige är det ofta mycket svårt att få ett jobb efter ett straff. Det vet jag av egen erfarenhet, efter över tusen sökta tjänster under ungefär fem års tid.
Nja jag har noll sympati för denna trots allt vuxna människa. Tänk vad många hundratusentals hon personligen har förstört livet på enligt dessa lagar hon säger sig förespråka. Katja får göra vad hon vill egentligen, men då ska hon också förespeaka lagändring i hennes position, inte tro att hon står över lagen. Allt hon har sagt i media efter detta tyder bara på vilken idiot hon är.
Förmodligen knullat denna ena och den andra för att klättra upp.
Senast redigerad av MjShamona 2026-05-06 kl. 13:22.
Citera
2026-05-06, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MjShamona
Nja jag har noll sympati för denna trots allt vuxna människa. Tänk vad många hundratusentals hon personligen har förstört livet på enligt dessa lagar hon säger sig förespråka. Katja får göra vad hon vill egentligen, men då ska hon också förespeaka lagändring i hennes position, inte tro att hon står över lagen. Allt hon har sagt i media efter detta tyder bara på vilken idiot hon är.
Förmodligen knullat denna ena och den andra för att klättra upp.

Hon hade ett förhållande med Linus Bylund, därför fick hon toppbefattning i partiet på noll meriter.
Samma sak med Åkessons svärmor, som blev partiets kandidat till finansminister med sina 40 tusen miljarder kronor.

Skamligt att dom fortfarande låter henne sitta och ljuga i sina olika mediakanaler.
Hur många gånger det pinsamma att hon bara satt och blåljög så är hon alltid välkommen tillbaka för nya pinsamheter.

Ska bli kul att se henne åka dit hårt, hon förtjänar det.
Citera
2026-05-06, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Såvitt känt har Katja inte intagit några mediciner som innehåller kokain, men de mediciner som faktiskt existerar, som innehåller kokain är Goprelto och Numbrino. Det har tidigare av några av trådens troll påståtts att det inte existerar några som helst mediciner som innehåller kokain, men det gör det alltså, även om de inte brukas i Sverige. Goprelto och Numbrino är två mediciner som finns och som innehåller kokain.

Citera gärna den som påstått det.
Citera
2026-05-06, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinalSolution

Mjo men...
Problemet är att SD för sådan förbudspolitik som förstör livet för folk som råkat göra fel i denna sits. Det är egentligen självförvållat. Katja var SDare pga populism, utan att fatta att politiken hon står för är emot hennes egna intressen. Kanske hon öppnar ögonen nu och inser sina misstag med att simpa för högern, om hon skulle vara någorlunda smart.
Och pulver i form av droger är inte ovanligt bland högerfolk, varför ser du det så osannolikt?

Kvinnor som röstar på högern är skumma då högern är misogyna, i synnerhet nationalist/rasisthögern. Vill man vara en produkt som kvinna så kan man rösta höger, vill man ha ett fritt val så bör man rösta mer progressivt, för jämställdhet. Samma med narkotika, om du vill att man ska fortsätta detta "nolltolerans" kaos där vi toppar listan på döda av missbruk, ungdomar som droger långt ner i åldrarna så rösta höger. Se alkohol, förbud funkar verkligen bra, not.
Senast redigerad av EpicUsername 2026-05-06 kl. 19:18.
Citera
2026-05-06, 21:13
Medlem
PutinDaAzzs avatar
Är det knarkatja som dyker upp i tvåan nu? Varför är det bara idioter som blir politiker?

Det bara lyser knarkare om henne ju.
Citera
2026-05-06, 21:26
Medlem
Citat:
Dumfan både båda dessa mediciner används endast i usa och i kliniska miljöer under direkt läkarövervakning och lämnas aldrig ut till patienten för hembruk.

Det finns koksinlösning på 20% i Sverige för att bedöva slemhinnor inför ingrepp. Fast inget som skrivs ut till personer.
Citera
2026-05-06, 21:39
Medlem
Det är ju ganska solklart att denna sopa bara vill hämnas på sd... hoppas man aldrig mer ser denna människa igen efter riksdagsvalet..
Citera
2026-05-06, 21:53
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinDaAzz
Är det knarkatja som dyker upp i tvåan nu? Varför är det bara idioter som blir politiker?

Det bara lyser knarkare om henne ju.

Citat:
Ursprungligen postat av pistonhonda
Det är ju ganska solklart att denna sopa bara vill hämnas på sd... hoppas man aldrig mer ser denna människa igen efter riksdagsvalet..

Japp. Ser henne nu i Aktuellt. Hon kollar jättemycket i någon kamera/spegel och försöker se bra ut och håller på och rätar till håret. Luktar narcissist.

Hon är som ungdomarna säger idag, "butthurt" över att hon fick sparken av SD och nu är hon ute för att jävlas och ge igen, som den narcissist hon är.
Citera
2026-05-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkkman
Citera gärna den som påstått det.

Eftersom du uppenbarligen är för efterbliven för att själv klara av att kolla upp en så enkel sak, så får jag väl göra det åt dig då, ärthjärna, här är ett exempel från häromdagen. Inlägget innehåller också lögnen att Katja skulle ha påstått att hon hade tagit en sådan medicin.

Citat:
Nej, det kan man inte sluta ljuga. Det finns inga mediciner eller liknande som är besläktade med kokain på ett sådant sätt att de kan ge utslag på bensoylekgonin. Den ursäkten försökte Katja med, att hon skulle ha tagit någon medicin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in