2026-05-12, 13:50
Medlem
Att knarka är enligt mig ingen dödssynd, även om det är djupt olämpligt i den positionen hon haft.

Men jag lider med henne och denna uthängning, och vad ska man kalla karaktärsmord. Iof ett mord hon stiftat själv beroende på hur man ser det..

Hur gammal är hon och har blivit påkommen med ecstasy av alla droger. T om folk som experimenterat med droger slutade väl med det efter några härliga trippar i ungdomen, sen var det bra. Har hon familj? Hämtat barnen från förskolan för att sedan steka köttbullar påtänd på ecstasy?

Undra hur hon tar detta? Som sagt djupt pinsamt.

Sammanfattningsvis ger det bilden av ett blandmissbruk och då mår man oftast inte så bra i grunden, vilket lett till detta. Försvarar inte Katja, men hon kämpar gissningsvis med inre demoner och psykisk ohälsa av något slag.
Citera
2026-05-12, 13:51
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misssommar
Sant, Katja vet spelreglerna och utnyttjar dem fullt ut, om det överbevisas så vänder hon kappan.

Får se vad påföljden blir, hade varit trevligt om fängelse, men säkert villkorligt och böter.
Villkorligt och böter är nog troligt. Jag gissar att körkortet fortsätter att vara indraget.

Katja har en hel del att styra upp när hon kommer in i riksdagen som riksdagsledamot för Ambition Sverige efter valet i höst.

Katja påstår att hon aldrig klev ur bilen då hon var borta två timmar (för att köpa droger?).

Därför tycker Katja att hon bara flyttat bilen en gång på grund av städgata i p-garaget och att det är fel att påstå att hon kört bilen grovt olovligt två gånger som åklagaren hävdar.
Citera
2026-05-12, 13:53
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
tycker det låter som Nyberg är en som går på sexfester, gang bangs och liknande. svårt att se henne dra så mkt knark o i övrigt stökigt leverne. elr att hon har ngn spm förser henne med kola o knullar henne.

hon är ju inte fobollsgrabb ex utan en 55 årig riksdagssnut som pundar fram till minst 04.
Det finns så klart en anledning att hon inte vill gå in på vilka som var på festen där kläderna lades i högar i hallen enligt hennes eget förhör.
Citera
2026-05-12, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Jag är inte jurist eller FB-expert på utredningar, men grundprincipen är väl att ALDRIG erkänna något för när man väl har gjort det och gjort det öppet så kan media attackera en omedelbart, då det annars leder till åtal om förtal.

För hennes del kommer naturligtvis utredning och dom göra det möjligt för media att snaska i det, men fortsätter hon att vidhålla oskuld år ut och år in så verkar det ändå till hennes fördel. Sekunden hon erkänner är hon rökt och som polis borde hon veta åtminstone det.

Ja, du har nog en poäng där. Tjatar man tillräckligt om nånting så blir det till slut en sorts sanning.
Och fortsätter hon hävda sin oskuld så behåller hon åtminstone den teoretiska möjligheten att det skulle kunna ligga nånting i det trots allt.
Citera
2026-05-12, 13:54
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av precix
Efter hela den här skandalen är det väldigt tydligt att Katjas egna uppgifter inte går att bedöma som trovärdiga. Och vem kör om i 70 på en 30-väg? Som polis? Haha.
Katja gjorde just det, men det var inte hennes fel utan EPA-traktorns som hon var tvungen att köra om.
Citera
2026-05-12, 13:55
Medlem
Giant Squids avatar
Inte ens en tonårstjej är på en fest med 20-30 personer där man inte känner alla väldigt väl och hänger av sin handväska obevakad i en hatthylla .
Snacka om bristande omdöme.

Sen säger hon "kanske, det var ett par välkomstdrinkar ,kanske det var en GT"

Asså, "kanske" en GT, eller var det en GT?
Det borde man ju kunna komma ihåg. Eller hade hon minnesluckor redan efter välkomstbålen?
I såfall lider hon av alkoholdemens.
Citera
2026-05-12, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Är det fler än jag som reagerat på hennes utseende- tycker ögonen sitter väl tätt och har många gånger funderat över hur hon öht klarade sig igenom polisskolan (sängvägen kanske?)

Rimligtvis sängvägen. Lite Staaf-känsla på den.
Citera
2026-05-12, 13:56
Medlem
Profanitys avatar
Har hennes ena öga krympt ihop ännu mer sedan April?
Citera
2026-05-12, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
De där kombucharävarna är luriga

Att "dra en Kombucha" har helt plötsligt fått en lite mindre hälsosam klang...
Citera
2026-05-12, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Förutom att hon ljuger om körningen eftersom det tydligen inte är städdag i garaget, det är otroligt korkat som en halvoffentlig person att inte låta bilen stå och samla böter istället för att köra. Det borde väl även hon förstå att någon i garaget känner igen henne och sätter dit henne om chansen ges. Hon har ju dessutom en hygglig lön att åka taxi för om det behövs, men det kanske förutsätter att hon slutar tjacka knark.

ja verkligen.
eller ställa av bilen och låta den stå på nån billig plats under tiden hon inte har körkort.
att hon fortsatte ha den nära till hands skvallrar lite om att det var långt ifrån enda gången hon var ute och körde olovligt.
Citera
2026-05-12, 13:59
Medlem
https://www.dn.se/sverige/striden-om-nybergs-har-klipper-av-for-att-hitta-gamla-brott/
Citat:
Katja Nybergs nekande fick åklagaren att begära ett hårprov. Resultatet ledde till flera nya brottsmisstankar om narkotikabrott.

Försvaret riktar hård kritik mot åtgärden.

– Man klipper av hennes hår med tvång för att se om man kan hitta tidigare brott, säger advokat Martin Orler.
Citera
2026-05-12, 14:01
Medlem
brukstjacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag tror också att det mest troliga är att hon dragit i sig tjacket medvetet. Tar man ladd och E lite då och då kan det även slinka in lite tjack i näbben på nån fest.

Jag är mest intresserad av vilka hon festar med. Kan ju vara nån pojkvän men det vore kul om det kom fram att hon hängde på nån svartklubb med yngre förmågor. Katja växer och växer i min bok.
Nu står det i expressen att hårprovet visar att hon tagit MDMA minst 3 gånger under den undersökta perioden - och med tanke på den "konvalescens" dom allra flesta som tar MDMA föredrar mellan gångerna, är det alltså troligen utspritt på åtminstone några månader. Måste festa rejält hårt och ofta för en 55-åring. Jag är långt ifrån 55-år och skulle aldrig i livet palla att dra MDMA 3 gånger i kvartalet, fan knappt att jag orkat med det som 20-åring. Det fria serotoninet i hennes hjärna måste ju i princip konstant vara obefintligt. Varierar kanske från person till person dock, hon kanske återhämtar sig snabbt...

Tant är onekligen hardcore och växer på mig, synd att hon verkar så vedervärdig i övrigt. Att hon inte ens kunde hålla sig från laddet i ett polisförhöret var dock mycket mörkt och talar för ett långtgående missbruk, där hon helt tappat kontrollen. Så jag ska väl kanske sluta att raljera om hennes vilda festande.
Senast redigerad av brukstjack 2026-05-12 kl. 14:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in