Citat:
Ursprungligen postat av
gniknus2
jag drog faktiskt ett sånt exempel med henne och hon tyckte inte det var konstigt att jag går till nån annan
otroligt
det är skillnad på män å kvinnor
eller ljuger hon för att det är bekvämt här
Yes, där har du det. Hon är trots allt lite påverkad av feminist-propagandan. Man kan inte jämföra detta med att du skulle få hjälp av en granne med något din sambo brukar göra, för könsrollerna är då ombytta.
Det är inte hennes uppgift att lösa dina problem från början. Men det är din uppgift att lösa problemen som hon inte klarar.
Och en kvinna MÅSTE förstå det, annars faller hon i ”strong independent woman-träsket” istället för att ta vara på den man hon lever med.
Det är just detta samspel och tillit till egenskaperna hos sin partner som är grunden till ett starkt äktenskap.
En man tar på sig det tunga ansvaret genom att leda, skydda och offra sig för sin familj, en hustru ska vara en klippa för sin man att luta sig mot, ge ett varmt och tryggt hem. Hustruns respekt är det som ger mannen kraft.
Det blir som att de är skapade för varandra.
Redan vid skapelsen fastställer Gud kvinnans roll:
”Herren Gud sade: "Det är inte bra för mannen att vara ensam. Jag skall göra en medhjälpare åt honom, en som är hans like."”
Första Moseboken 2:18