2026-05-06, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
ja det är planen?
Är du ledig nu? Kan du göra det nu? Plåt-Niklas
Citera
2026-05-06, 13:01
Medlem
Citat:
Haha du skenar lite =)

Men ok, du tror verkligen hon gjorde detta för att se sig om efter alternativ till mig?
Måste vara ett av de mest intrikata otrohetsförsöken jag hört om
Den som lever får se.
Jag ger det ett år sen kommer vi se en tråd om att TS fru vill göra slut, varit otrogen med grannen eller ha en tre/fyrkant med grannen.
Citera
2026-05-06, 13:02
Medlem
santos_devilles avatar
Din fru vill ha en ny pojkvän eller så vill hon ha trekant där du tittar på och äter upp hans utlösning!

Eller så slappnar du bara av och tar en öl medans någon annan gör tråkjobbet åt fdig
Citera
2026-05-06, 13:02
Medlem
Prata inte så gött

Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Den som lever får se.
Jag ger det ett år sen kommer vi se en tråd om att TS fru vill göra slut, varit otrogen med grannen eller ha en tre/fyrkant med grannen.
Citera
2026-05-06, 13:03
Medlem
Är nästan nyfiken på hur snubben skulle reagera på det

Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Din fru vill ha en ny pojkvän eller så vill hon ha trekant där du tittar på och äter upp hans utlösning!

Eller så slappnar du bara av och tar en öl medans någon annan gör tråkjobbet åt fdig
Citera
2026-05-06, 13:04
Medlem
cuckad... Kommer inte sluta bra det här.

Hade förstått om hon gick till en cykelhandlare.
Senast redigerad av SamDumpty 2026-05-06 kl. 13:07.
Citera
2026-05-06, 13:06
Medlem
Citat:
bara för att du är ett incel och har varken sambo eller liv så betyder det inte att jag inte pratar med min SAMBO

inte en läskunnig
Du pratar med din sambo JA.
Pratar du med din sambo som hon förstår. NEJ som du själv skrev i en av dina inlägg.
Och du gråter ju ut här på Flashback.
Gör det dig till en incel? Förhoppningsviss så får du sex ibland med din sambo vilket gör dig till en icke incel.
Citera
2026-05-06, 13:10
Medlem
Citat:
mjo, fast med småbarn har man alltid ansträngd ekonomi, vi hyr boende, och mycket man gör vill man visa barnen och inte ha nån lönnfet 35-åring stå å tittas på. då kan pappa förevisa istället, ungarna älskar det.

Köper inte riktigt det där. Låter mest dumsnålt enligt mig.
Citera
2026-05-06, 13:10
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Är nästan nyfiken på hur snubben skulle reagera på det

Han hade sagt, "fy fan vad gott du har det". "Lyllos dig!"
Sedan säger du. Vill du ha en öl? Och ni snackar lite skit. Sedan har du en granne du nickar lite extra glatt till när ni ses ute på gatan. Punkt slut.
Citera
2026-05-06, 13:11
Avstängd
Citat:
jag har tillagt sen att kvarstående problem är att hon fortsätter processen fast att jag sagt det är förolämpande, och skyller på att hon inte förstår varför, för att jag inte förklarat bra nog ännu

du får gärna ha förhållande där förolämpningar hänger på förklaringsförmågan i stunden, men jag är inget fan av det

en man tar inte skit heller även om han ska tåla mycket ändå

om du är ett får så ska du sluta prata om vad en man är
Sök för dina problem. Du verkar jävligt instabil som person. En man kan leja ut sina problem till någon annan utan problem. Bor i hus och har råd att anlita folk vid behov.
Citera
2026-05-06, 13:18
Medlem
du lejer alltså ut arbetet att byta ett foder till din dörr hemma eller byta låshus eller justera gånggärnet?

Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Sök för dina problem. Du verkar jävligt instabil som person. En man kan leja ut sina problem till någon annan utan problem. Bor i hus och har råd att anlita folk vid behov.
Citera
2026-05-06, 13:27
Medlem
Citat:
Sambon har en el-cykel till jobbet som jag tagit på mig att ta hand om åt henne för att jag är tekniskt lagd, hon är inte.
Då vi bara har carport och hennes parkering på jobbet är under bar himmel behöver den tas väl om hand; var helg om vintern, nu kanske varannan helg.

Häromdagen fick hon punka på den och innan jag ens hunnit kolla på det har hon skrivit efter hjälp på områdets fb-grupp och har en snubbe vi inte mött som bor tre hus bort planerad att hjälpa oss. Han jobbar tydligen med cyklar.

Jag vet dock inte hur jag ska reagera för det är en enkel punktering som nästan vem som helst kan fixa (jag definitivt) och jag upplever det som rentav förolämpande att hon inte vänder sig till mig. Jag är old school och tycker en man ska kunna fixa vissa saker i ett hem även om jag inte skulle ge mig på tätskikt på wc eller dra om el å vvs etc. Och kan man inte så är det nästan mer manligt att försöka först ändå, imo.

Hon förstår inte problemet alls.

Vad tycker ni?
Är genuint nyfiken.
Påhopp möts med påhopp.

Tja,
Jag förstår dig, jag hade också sett det som ett svek om min fru handlade på det viset.

Jag vet så klart inte hur ni båda ser på ert förhållande. Men det låter som du ser ert förhållande som ett traditionellt äktenskap, medans hon inte ser samma traditionella roller. Ni är ju fortfarande bara sambos… Ni har inte anförtrott er till varandra till fullo ännu.
Ett modernt samboskap lämnar dörren öppen för att eventuellt leva självständigt/ med någon annan.
Att gifta sig innebär (traditionellt sett) att stänga den dörren, och där med ge sig hän och förlita sig fullständigt på varandra.
Förstår du hur jag tänker?
Hon är inte old-school som du, hon har påverkats negativt av den moderna feministpropagandan som demoniserat mans-rollen och velat göra kvinnor självständiga.

Det är säkert nyttigt i vissa situationer. Men inte om man har en man med starka, mogna, manliga värderingar. Och jag pratar inte Andrew Tate värderingar. Utan de traditionella värderingarna (bildäck osv), som jag tror du har.
Vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in