Citat:
Ursprungligen postat av
Hoppilandkalle
Något jag avskyr med föräldrar och det visar sig mycket i den här tråden också; "du vet ingenting om livet innan du skaffat barn!"
Vad ska jag göra åt saken då? Skaffa barn för att veta något om livet annars är det kört?
Jag tänker att livet är upp till var och en att leva, man kan inte jämföra sitt liv med någon annans. Vem vet om jag känner mig lika lycklig när jag ser en fin blomma som en förälder gör när den ser sitt barn? Det går inte att mäta så ingen kan veta, förälder eller ej
Också att frågeställningen var till barnlösa men en hög med föräldrar kommer ändå in och bara måste tala om hur lyckliga dom är med barn. Precis som om dom försöker intala sig själva att om jag överygar någon annan så är dom också del av misären. Lite Jehovas över det hela
Flashback är fullt av människor som inte kan förstå att människor är olika och alla går inte enligt normen. Det är mycket vanligt i dessa trådar att folk inte ens kans tänka sig att vissa avstår på grund av sjukdom, personlighet, funktionsnedsättningar osv. Det kanske inte märks genast när man träffar människorna men de kan ha svårigheter i såväl arbetslivet som i hemmalivet. Då är det ju inte särskilt konstigt att man låter bli att bilda familj. Personer som trots det gapar "du vet inget om livet innan du skaffat barn" kan dra åt helvete. Annars behöver det ju inte vara svårare än att man helt enkelt inte vill ha barn, punkt slut. Finns flera sätt hur man lever sitt liv och "kan vara till nytta" för samhället om det nu är så viktigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Firewaia
Så att säga att det är stor risk att hon kommer hata mig, för något hon själv valt märk väl, är det samma som att säga att hon löper stor risk att jag skulle lämna henne för någon yngre?
Är alla här hjärndöda incels eller vad fan är det frågan om.
Har du gjort det klart att du inte vill ha barn och hållit fast vid det länge, så är sannolikheten givetvis väldigt liten att hon skulle lämna dig eller för den delen plötsligt få tanken om att skaffa barn. Såna tankar brukar man få rätt så tidigt och är det frågan om svaga tankar så kommer hon troligtvis att avstå utan några större bekymmer. Om hon däremot i medelåldern skulle börja hata dig, ja då är det bara att lämna förhållandet, men risken är naturligtvis väldigt liten om ni vart så länge ihop och inte vill ha barn. Att skaffa ett barn när man själv inte vill kommer med stor sannolikhet att leda till helvete.