Citat:
Ursprungligen postat av
Hoppilandkalle
Har du tänkt något kring fosterbarn eller arbeta med något vårdande arbete eller har du bara "gett upp" nytta för andra?
Jag tänker också ang pengarna, känner du att du kan njuta av dom själv eller hur känner du kring det?
Ja, att ta hand om andras barn är helt otänkbart för mig, dels pga min egen oerfarenhet som förälder.
Det känns lite som en grej som passar personer som redan fostrat egna barn tidigare, bättre.
Jag har ett jobb där jag vet att jag gör nytta för andra, men det är inte "tillräckligt" för mig antar jag.
Det blir lite svårt att svara på om jag kan njuta av pengarna, jag åtnjuter bekvämligheten av att inte behöva planera inköp, jag kan gå ut och äta varje dag om jag vill osv, att ha råd med vardagslyx som kanske inte alla barnfamiljer har råd med, absolut är det trevligt, men går det att jämföra en måltid på en restaurang med att sitta ner med din partner och barn och äta en hemlagad måltid, alla pratar med varandra, delar sin vardag osv? Att få bädda ner sina barn och kanske läsa en saga för dem innan man släcker ner och går ut till sin partner som man spenderar resten av kvällen med?
Det beror på vad man föredrar som person såklart, alla är vi olika, jag kan bara svara för mig.
Att inte behöva tänka på vad det kostar om något uppstår med bilen är naturligtvis en otrolig fördel däremot.