Citat:
Jag ifrågasatte aldrig att det hade hänt, läser du mitt inlägg igen så framgår det tydligt:
Min poäng var att den som gör något ansvarar själv för vad den gör och på vilket sätt den gör det på.
Om Motvikt rapporterar att någon konfronterade Axel med att vara våldtäktsman så ansvarar Motvikt för att bedöma, mot bakgrund till vad anledningen till konfrontationen kan ha varit, om detta är relevant att rapportera om. Motvikt ansvarar dessutom för hur han rapporterar om detta på.
Om Axel rapporterar att någon konfronterade Motvikt med att ha dömts för våldtäkt mot barn så ansvarar Axel för att bedöma, mot bakgrund till vad anledningen (som i detta fall bara är trollning) till konfrontationen kan ha varit, om detta är relevant att rapportera om. Axel ansvarar dessutom för hur han rapporterar om detta på.
Det existerar alltså en bakgrund
https://imgur.com/a/robin-heydari-medvikt-f-rsvarar-axel-luo-hmans-vergrepp-p-flickor-genom-att-trakassera-personer-som- kritiserar-axels-vergrepp-p-flickor-G5rVmPr
till varför Axel blev konfronterad i sin live med att vara våldtäktsman.
Bakgrunden till att Motvikt nu blev konfronterad av ett Temu-troll är blott ett tramsigt debatt-pedofili-argument som ingen bryr sig om.
Så den gigantiska skillnaden här ligger alltså vad bakgrunden till de olika konfrontationerna är.
Detta är självklarheter, rent sunt förnuft, som alla förstår.
Hur kan ni Temu-troll undvika att förstå sånt här? 5-åringar förstår det här?
Jag tycker att det är okej att du spränger Globen när jag är där 9 maj 2026.Jag ifrågasatte inte heller att någon kan rapportera om det, för det har ju hänt.
Så vad hindrar dig? Det är ju *fritt fram* nu?
Min poäng var att den som gör något ansvarar själv för vad den gör och på vilket sätt den gör det på.
Om Motvikt rapporterar att någon konfronterade Axel med att vara våldtäktsman så ansvarar Motvikt för att bedöma, mot bakgrund till vad anledningen till konfrontationen kan ha varit, om detta är relevant att rapportera om. Motvikt ansvarar dessutom för hur han rapporterar om detta på.
Om Axel rapporterar att någon konfronterade Motvikt med att ha dömts för våldtäkt mot barn så ansvarar Axel för att bedöma, mot bakgrund till vad anledningen (som i detta fall bara är trollning) till konfrontationen kan ha varit, om detta är relevant att rapportera om. Axel ansvarar dessutom för hur han rapporterar om detta på.
Det existerar alltså en bakgrund
https://imgur.com/a/robin-heydari-medvikt-f-rsvarar-axel-luo-hmans-vergrepp-p-flickor-genom-att-trakassera-personer-som- kritiserar-axels-vergrepp-p-flickor-G5rVmPr
till varför Axel blev konfronterad i sin live med att vara våldtäktsman.
Bakgrunden till att Motvikt nu blev konfronterad av ett Temu-troll är blott ett tramsigt debatt-pedofili-argument som ingen bryr sig om.
Så den gigantiska skillnaden här ligger alltså vad bakgrunden till de olika konfrontationerna är.
Detta är självklarheter, rent sunt förnuft, som alla förstår.
Hur kan ni Temu-troll undvika att förstå sånt här? 5-åringar förstår det här?
Jag vet inte vad ett Temu-troll är, men kalla mig det om det känns bättre. Du har varit medlem här i 23 år, jag i 20 år.
Du borde vid detta laget veta att det är ganska effektlöst att slänga ur sig tillmälen här. Få tar åt sig.
Jag håller med dig. Den som rapporterar / sprider vidare tar givetvis fullt ansvar för sin handling.
Axel har nämnt något om att han kommer stämma Daniel i ett enskilt mål för förtal.
Så Daniel får ta ansvar. Hoppas jag.
Citat:
Här håller jag som renlärig inte med. Jag utgår från Daniels egen lära. Hans egna ord.
Du skapar en förklaring å hans vägnar. Det håller ju inte.
Tråden handlar om Motvikt. Inte om dig och dina tolkningar av läromästarens visdomsord.
Vi måste hålla oss renläriga och gå på vad läromästaren Daniel själv skriver.
Ingenstans i kommentaren under Rask-videon snärjer han in sig så som du gör när du försöker vitknekta honom.
Han tar upp en elefantstaty som exempel. Det spelar alltså ingen roll vad som hänt, allvarlighetsgraden på det som ligger bakom eller vem måltavlan är. Har det hänt, så har det hänt.
Och då kan man rapportera om det.
Pallals inlägg följer alltså Daniels egen lära.
Förövrigt är länken du skickade nån form av hopkok. Det ligger ett protokoll från Södertörns tingsrätt där gällande en helt annan person. Varför länkar du detta?
På tala om troll så trollar det friskt om Axel också.
Det sprids falska rykten att han "lurar hem småflickor". Allt i syfte att misskreditera, svartmåla och utsätta honom för hot och hat.
Daniels bidrag är en del i detta.
Det som hänt är att en vuxen kvinna varit full och ångrat en sexuell handling.
Parterna har sedan flera år kommit över denna fylle-fadäs.
Varför ska utomstående gräva i detta nu, framförallt när kvinnan vädjat om att så inte ska ske?
Steget från det som verkligen hänt till att vara en dömd våldtäktsman som lurar hem småflickor är ljusår från varandra.
Jag tror att du förstår det. Jag tror också att du förstår exakt vad syftet med Motvikts uthängning är.
Jag är också tämligen bergssäker på att du hade resonerat annorlunda om måltavlan varit någon annan än en person som du ogillar.
Just det. Ett litet tillägg. Personen du tar i försvar har även på sin kanal låtit sprida ett falsk rykte att journalisten Bo-Göran Bodin skulle ha ett förhållande med Linnea Lundströms mamma, Lindha Lundström. Helt taget ur luften det också. Och givetvis till skada för de utpekade och deras anhöriga.
Är det också OK enligt dig att sprida?
Senast redigerad av ruskinarms 2026-05-03 kl. 11:17.
Senast redigerad av ruskinarms 2026-05-03 kl. 11:17.