Citat:
Ursprungligen postat av
ruskinarms
Det spelar såklart ingen roll alls om domen finns. Det är ju att en person försökte konfrontera honom angående en sådan dom som är hela beskrivningen och sanningen.
Om någon ringer och påstår att Daniel placerat en stor elefantstaty i Humlegården så kan man såklart berätta att Daniel blivit konfrontetad om att ha placerat en elefant i Humlegården, alldeles oberoende om den där elefantstatyn existerar eller ej. Det Pallal beskrev har hänt, det är bara att acceptera.
Jag ifrågasatte aldrig att det hade hänt, läser du mitt inlägg igen så framgår det tydligt:
Jag tycker att det är okej att du spränger Globen när jag är där 9 maj 2026.
Så vad hindrar dig? Det är ju *fritt fram* nu?
Jag ifrågasatte inte heller att någon kan rapportera om det, för det har ju hänt.
Min poäng var att den som gör något ansvarar själv för vad den gör och på vilket sätt den gör det på.
Om Motvikt rapporterar att någon konfronterade Axel med att vara våldtäktsman så ansvarar Motvikt för att bedöma, mot bakgrund till vad anledningen till konfrontationen kan ha varit, om detta är relevant att rapportera om. Motvikt ansvarar dessutom för hur han rapporterar om detta på.
Om Axel rapporterar att någon konfronterade Motvikt med att ha dömts för våldtäkt mot barn så ansvarar Axel för att bedöma, mot bakgrund till vad anledningen (som i detta fall bara är trollning) till konfrontationen kan ha varit, om detta är relevant att rapportera om. Axel ansvarar dessutom för hur han rapporterar om detta på.
Det existerar alltså en bakgrund
https://imgur.com/a/robin-heydari-medvikt-f-rsvarar-axel-luo-hmans-vergrepp-p-flickor-genom-att-trakassera-personer-som- kritiserar-axels-vergrepp-p-flickor-G5rVmPr
till varför Axel blev konfronterad i sin live med att vara våldtäktsman.
Bakgrunden till att Motvikt nu blev konfronterad av ett Temu-troll är blott ett tramsigt debatt-pedofili-argument som ingen bryr sig om.
Så den
gigantiska skillnaden här ligger alltså i vad bakgrunden till de olika konfrontationerna är.
Detta är självklarheter, rent sunt förnuft, som alla förstår.
Hur kan ni Temu-troll undvika att förstå sånt här? 5-åringar förstår ju?
Om vi säger så här istället då så kanske poletten trillar ned:
Bianca Ingrosso blir av någon random konfronterad med att ha marknadsfört en parfym utan att ha tydligt markerat att detta är reklam. Bianca avfärdar konfrontatören.
Det finns nyhetsvärde i att rapportera om händelsen, oavsett om Bianca faktiskt har begått ett marknadsföringsbrott eller inte.
Kontra:
Bianca Ingrosso blir av någon random konfronterad med att ha blivit dömd för våldtäkt mot barn. Bianca avfärdar konfrontatören.
Det finns inget nyhetsvärde i att rapportera om händelsen, för det är uppenbart ett random troll och såna finns det tusentals av.
Det är vad jag orkar med, förstår ni Temu-troll fortfarande inte, så får ni klara er själva i livet utan min hjälp - det är ett under att ni lyckas klura ut hur man andas.
NAturligtvis beror det även på hur konfrontationen sker. Om en random person bryter sig in hos Bianca mitt i natten och väcker henne i hennes sovrum och bländar henne med en stark lampa och konfronterar henne med att ha blivit dömd för våldtäkt mot barn, så finns det absolut ett nyhetsvärde.