Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Så som den andra skrev, de vanliga kristna hamnar på den nya jorden och JV styr över den nya jorden från himlen. Det är faktiskt helt ok för mig, jag behöver inte styra över någon.
Dom flesta Jehovas vittnen hamnar på den nya jorden, bara 144.000 Jehovas vittnen blir kungar över jorden(kanske vissa andra, jag kan inte döma som Gud).
Alla kan inte bli kungar, för vilka skulle dom då styra över?
Hur många
utöver döpta Jehovas vittnen får överleva Harmageddon, det har jag ingen aning om. Dessutom är det sannolikt att många som är döpta Jehovas vittnen egentligen är vargar i fårakläder, och kommer inte att överleva. Så dopet är ingen garanti för att få Guds godkännande, du kan bara se
ujhs som ett exempel, som valde att bli döpt hos Jehovas vittnen, med all insikt vad det innebar, men senare bli motståndare.
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Hamnar jag på den nya jorden p.g.a. min vanliga kristendom föredrar jag nog det framför denna maktposition du menar.
Alltså det handlar inte om din "vanliga kristendom", utan om du är ödmjuk nog att underordna dig Gud t.ex. när han visar sig i Harmageddon, om ditt hjärta är ödmjukt nog. Skulle du underordna dig Jehova, om han som med Moses delade Röda havet, eller i ännu större övernaturliga händelser?
Skulle du överge din tro där och då om Gud Jehova visade sig genom stora kraftgärningar som att dela Östersjön och du torrskodd kunde promenera till Estland?
Eller skulle du som Egyptierna bara fortsätta förfölja judarna och bli dränkt i Röda havet?
Citat:
Ursprungligen postat av
bakelsernassmak
Så länge era regler nu är rättvisa. Om ni bestämmer dåliga saker kommer jag överklaga.
Förlåt, citerade fel, tänkte citera ttsp fixade nu.
Fast det är ju inte våra regler, utan Guds regler.