2026-05-02, 09:54
Medlem
Vågar gissa att det är äldre bittra män.
Citera
2026-05-02, 09:59
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Vaddå nu när det är valår? Finns det något rasistparti mot anti rasist parti som valet står mellan? Hur är detta en valfråga?

Frågar du vänstern så är ju hela Tidöregeringen rasistisk och de rödgröna står för den goda sidan.
Citera
2026-05-02, 10:01
Medlem
Nu har jag inte sett inlägget men deras ex Jag tyckte inte det var så farligt. Då kan jag tänka mig att resterande är rätt harmlösa.
Nu skiter jag i om folk blandar raser, folk har olika tycke och smak sen har varken jag eller någon annan med det att göra men den svarta killen var otroligt ful mer än vanligt för att vara svart medans hon var väldigt snygg. Det är ju mer det man ska reagera på än deras hudfärg, sen har ju knappast allt detta med deras annons att göra, otroligt respektlöst men folk har ju ingen uppfostran längre.
Citera
2026-05-02, 10:27
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vad "konstigt" att de inte kunde återge en enda av dessa "rasistiska" kommentarer förutom en som inte tyckte att deras genpooler skulle blandas och att kvinnan saknar omdöme.

Tvivlar du på att de finns?
Citera
2026-05-02, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3pBwle/carl-och-fanny-letar-lagenhet-i-goteborg-mottes-av-rasiststorm

Är detta vad ni easister ägnar er åt när ni inte hänger här på Flashback och spyr galla över svarta? Vart är Sverige på väg?

Ser du inte helheten? De är smarta. De hittar på hela denna story och det kommer att leda till att de kommer få en lägenhet av kommun/ företag i Majorna/linne eller var de vill. De som ger lägenheten vill vid att de inte är rasister.
Smart upplägg av dom, korkade företag o politiker kommer springa på denna boll
Citera
2026-05-02, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Vågar gissa att det är äldre bittra män.

Tror mer på unga arga incels
Citera
2026-05-02, 10:37
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Allt de har att gå på är att några tryckte "skrattemoji" som reaktion. De kontaktade även några av dessa för att få fram en reaktion. Fötmodligen nar en av de reaktionerna den som blivit publicerade.

Några som söker offerkofta+ att det är valår är förklaringen.
Och vad var anledningen till skratt emojin? Jo att de sökte en 3a i Götet för under 13k i andrahand 😂

Men såklart så är de ju rasism så fort en färgad är med.
Citera
2026-05-02, 10:40
Medlem
Vad får människor ut av att racka ner på andra?! Bara tragiskt.
Citera
2026-05-02, 10:43
Medlem
Gugugagas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Ni som anser att det är ett missmatchat par av någon anledning, hade ni sagt samma om det var en väldigt vacker mörkhyad tjej och vit kille?
Nu säger jag inte så mycket om paret i fråga. Men jag har aldrig sett en vacker mörkhyad tjej i Sverige överhuvudtaget, inte ens på bild. Var hittar du din fantasi? Kanske du kan länka någon slags bild på det fenomenet.
Citera
2026-05-02, 10:53
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Du börjar med att säga att individen “säkert är en okej snubbe”, men landar ändå i att han ska bedömas och nekas utifrån grupp.

Om man påstår att någon är “okej”, men ändå behandlar personen som ett riskobjekt, då är det inte ett pragmatiskt resonemang utan en omskrivning av fördomar.
Vänligen skilj på fördomar på individ- och gruppnivå! Jag säger inte att han ska bedömas, utan beskriver hur han blir bedömd.

Negrer i Sverige är bevisat mer inblandade i klandervärt levnadssätt, även om sannolikheten att negern i tråddramat är klandervärd är låg.

Safety first är ett mänskligt förhållningssätt!
Citera
2026-05-02, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flyzz
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3pBwle/carl-och-fanny-letar-lagenhet-i-goteborg-mottes-av-rasiststorm

Är detta vad ni easister ägnar er åt när ni inte hänger här på Flashback och spyr galla över svarta? Vart är Sverige på väg?

Har inte tryckt på länken, men de rassar som befinner sig på flashback är inte nödvändigtvis samma som svarar på Facebook. Många här är måna om sin anonymitet.

Sverige har väl varit på väg mot ett mindre inkluderande land länge?
Det finns för många människor som kommit i kläm under för många dåliga år, det är då lätt att skylla mycket av detta på andra, där verkar utlänningar komma högt på listan. Svårt att veta om ändå politikerförakt ligger ännu högre på listan från missnöjesmobben.
Citera
2026-05-02, 10:55
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Så dom planerade att få rasistiska kommentarer?
Nej. Jag förutsätter att parets annons var på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in