Citat:
Ursprungligen postat av
IngridBe
Förstås inte, handlar om Carl och Fanny. Jag upprepar frågan: Tror du att om ingen invandring funnits skulle man nu hellre bo i Tensta än innerstaden eller fina villan?
Nu tar du ytterlighetsexempel som innerstaden och fina villan.
Men trots det ja, jag tror att många väljer att bo i trevliga områden man gillar baserat på miljön och människorna som bor där och man känner sig som hemma, precis på det sätt nästan alla svenskar hellre bosätter sig i en svensk innerstad än i Mogadishus innerstad.
Vilket egentligen framgick indirekt av mitt förra svar.
Att invandrarghettonas problem skulle bero på "arkitekturen" är rent nonsens. Problemen i dessa områdena fanns inte innan invandrarna invaderade. Problemen beror på människorna, inte byggnaderna, precis som på fängelser.
Exempelvis blir inte heller scouter kriminella av att bo i tältläger.