2026-05-08, 21:03
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Bli litet hederlig själv! Du var kanske inte med när förorterna var nybyggda och svenska. Fick inte så bra omdömen. Nu är träden uppvuxna och många har fått T-bana. Jag vet varifrån jag flyttade 1969 och det var inte för att jag sett någon svart. Tror du att om ingen invandring funnits skulle man nu hellre bo i Tensta än innerstaden eller fina villan?
Tråden handlar inte om dig.

Tensta hade varit ett helt annat bostadsområde om det inte helt invaderats av araber, negrer och tillhörande kriminella gäng och böneutrop.

Att så många svenskar flytt invandrarghetton är ett direkt resultat av massinvandringen och invandrarna, inget annat.
Citera
2026-05-08, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Tråden handlar inte om dig.

Tensta hade varit ett helt annat bostadsområde om det inte helt invaderats av araber, negrer och tillhörande kriminella gäng och böneutrop.

Att så många svenskar flytt invandrarghetton är ett direkt resultat av massinvandringen och invandrarna, inget annat.
Förstås inte, handlar om Carl och Fanny. Jag upprepar frågan: Tror du att om ingen invandring funnits skulle man nu hellre bo i Tensta än innerstaden eller fina villan?
Senast redigerad av IngridBe 2026-05-08 kl. 21:23.
Citera
2026-05-09, 01:16
Medlem
mlon.eusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Förstås inte, handlar om Carl och Fanny. Jag upprepar frågan: Tror du att om ingen invandring funnits skulle man nu hellre bo i Tensta än innerstaden eller fina villan?
Nu tar du ytterlighetsexempel som innerstaden och fina villan.

Men trots det ja, jag tror att många väljer att bo i trevliga områden man gillar baserat på miljön och människorna som bor där och man känner sig som hemma, precis på det sätt nästan alla svenskar hellre bosätter sig i en svensk innerstad än i Mogadishus innerstad.

Vilket egentligen framgick indirekt av mitt förra svar.

Att invandrarghettonas problem skulle bero på "arkitekturen" är rent nonsens. Problemen i dessa områdena fanns inte innan invandrarna invaderade. Problemen beror på människorna, inte byggnaderna, precis som på fängelser.

Exempelvis blir inte heller scouter kriminella av att bo i tältläger.
Citera
2026-05-09, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mlon.eusk
Nu tar du ytterlighetsexempel som innerstaden och fina villan.

Men trots det ja, jag tror att många väljer att bo i trevliga områden man gillar baserat på miljön och människorna som bor där och man känner sig som hemma, precis på det sätt nästan alla svenskar hellre bosätter sig i en svensk innerstad än i Mogadishus innerstad.

Vilket egentligen framgick indirekt av mitt förra svar.

Att invandrarghettonas problem skulle bero på "arkitekturen" är rent nonsens. Problemen i dessa områdena fanns inte innan invandrarna invaderade. Problemen beror på människorna, inte byggnaderna, precis som på fängelser.

Exempelvis blir inte heller scouter kriminella av att bo i tältläger.
Vi börjar komma bort från Carl och Fanny. Någonstans måste han ju bo (inte i Sverige tycker du). Tycker inte det var ytterlighet, eftersom du skrev att politiker inte vill bo bland invandrare. Scouter är väl bara mycket tillfälligt i tältläger. Vad det nu har med något att göra
Citera
2026-05-12, 17:03
Medlem
Påhittad tramspropaganda från Aftonbladet inför valet. Genomskådar man inte detta 2026 så är man långt gången.

Går vi in på temat "vita kvinnor som parar sig med svarta" för skojs skull så är dessa kvinnor inget att hänga i granen utan de har någon form av självskadebeteende i de flesta fall. Låt de föda sina svarta barn om de så önskar.
Citera
2026-05-15, 15:53
Avstängd
https://www.dn.se/kultur/johanna-franden-nar-manniskor-maste-bevisa-sin-svenskhet-har-granserna-redan-forflyttats/
Citat:
Härom veckan rapporterade Aftonbladet om paret Fanny och Carl som sökte en lägenhet via annons och möttes av en våg av öppen rasism av det enkla skälet att hon är vit och han är svart. Inte något enstaka svar av rasistisk karaktär alltså, utan enbart och uteslutande reaktioner på hans hudfärg.

Det är försvarstal som ingen – och absolut inte medier – ska behöva ägna sig åt
Aftonbladets artikel visar också på en annan konsekvens av läget. Det poängteras noggrant i texten att Carl är en ”Skånepåg”, läser till lärare och att han har tillbringat mycket tid hos sin mormor på landsbygden utanför Katrineholm. ”Så jag har varit där mycket och gjort helt vanliga Svensson-grejer och byggt min identitet som svensk därifrån”, förklarar Carl för Aftonbladet.

Med andra ord: Carl lever upp till kravbilden på svenskhet och förtjänar faktiskt att ha någonstans att bo. Han håller inte på med suspekta invandrargrejer. Han har ett svenskt cv från landsorten!

Små mentala glidningar som ger upphov till försvarstal som ingen – och absolut inte medier – ska behöva ägna sig åt.
Citera
2026-05-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jcocker
Ibland tvivlar jag på om människor vill vara lyckliga. Verkar som att färgnyanser och sånt är viktigare. Det trumfar förnuft o allt.
För egen del så tvivlar jag på om människor alls finns.
Citera
2026-05-16, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet
Påhittad tramspropaganda från Aftonbladet inför valet. Genomskådar man inte detta 2026 så är man långt gången.

Går vi in på temat "vita kvinnor som parar sig med svarta" för skojs skull så är dessa kvinnor inget att hänga i granen utan de har någon form av självskadebeteende i de flesta fall. Låt de föda sina svarta barn om de så önskar.
Läser man vad vissa skriver på flashback, i synnerhet sådana som dig så inser man snabbt att det inte är någon propaganda utan verkligheten idag.
Citera
2026-05-16, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Läser man vad vissa skriver på flashback, i synnerhet sådana som dig så inser man snabbt att det inte är någon propaganda utan verkligheten idag.

Klart det är propaganda. Detta par har inte blivit bemött av någon vidare rasism. Men man kan hitta på det och skriva artiklar för att skapa problemet och fortsätta signalera att det är synd om invandrare och blandade par.

Det jag skriver är för övrigt sant. White guilt. Du är ett praktexempel på det själv om du är svensk då du sätter alla andra folkgrupper före din egen. Media och skolor har påverkat dig med propaganda att agera på det viset, eller trodde du kanske att du har hittat på det själv?

Är du invandrare så sätter du bara din egen grupp före svenskar. Det är ok. Det är normalt.
Citera
2026-05-16, 02:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finporslinet

Aftonbladet borde läsa den här tråden istället för att lyfta fram uppmärksamhetssökande individer som vill dra det utnötta "rasistkortet"

(FB) Hyr aldrig ut era bostäder i andrahands till tjejer

Nu hade dock den unga tjejen en kille i släptåg men det viktiga är ju normalt sett inte att visa upp sig på bild utan att istället visa upp lite schyssta referenser om man nu söker lägenhet där det framgår att man är en stabil och skötsam hyresgäst som alltid betalar hyran i tid.
Citera
2026-05-17, 03:49
Medlem
jcockers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exbit
För egen del så tvivlar jag på om människor alls finns.

Jag ser inte hur dom, eller något annat för den delen, kan göra det överhuvudtaget (förutom kanske i ett fall men…), men det hindrar ju inte att tillvaron ändå verkar lyda under strukturer och samband.

Det är under dom som jag ibland inte begriper mig på människan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in