Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Bostad behöver man ha, slitsamt att inte ha ett hem. Sex är inte nödvändigt, man klarar sig utmärkt utan det. 100% behöver bostad. Över 60% har lyxen att få sex. Så ser jag på det hela.
Man behöver inte alls ha bostad. Finns gott om människor som klarar sig utmärkt som hemlösa. De som har bostad har lyxen att få ha en bostad. Så ser jag på det hela.
Sex och närhet är ett grundläggande mänskligt behov, direkt efter mat och husrum på behovstrappan. Brist på sex och närhet kan mycket väl leda till psykisk ohälsa och även självmord. Att bara avfärda detta som ett icke-problem, särskilt när du själv har "lyxen" att inte ha det här problemet, är direkt osmakligt. Men visst, du kan väl sluta ha sex med din partner då? Inga problem alls, eller hur? Om någon förbjöd dig att ha det så finns det ju ingen anledning att klaga för sex är inte nödvändigt. Allt enligt din egen logik.
Du brukar själv hävda att vi måste ha aborträtt eftersom människor har ett sånt enormt behov att ha sex. Men nu tycks det plötsligt inte stämma längre..
Citat:
Nej, det gör den inte. Den dementerar ju 80/20 regeln, som incels är hjärntvättade med. 80/20 regeln säger ju att topp 20% har sex med alla kvinnor. Och 80% får i princip inte sex. Alls. 80% Är incels, helt enkelt.
Undersökningen visar att 60% av de mellan 18-29 inte är incels. De har sex.
Då har du missuppfattat 80/20-regeln totalt. Detta trots att jag alldeles nyss förklarade den för dig. Vi provar igen då så får vi se om polletten trillar ner den här gången.
80/20-regeln innebär alltså INTE att topp 20% män har sex med ALLA kvinnor, eller att 80% av männen lever i celibat. Utan den innebär att topp 20% män har sex med 80% av kvinnorna. Detta innebär att övriga 80% män ANTINGEN lever i celibat eller har sex med botten 20% av kvinnorna.
Och, som framgår av den här undersökningen, så lever 40% av männen helt i celibat, vilket rimligtvis ger följande fördelning:
Topp 20% av männen har sex med topp 80% av kvinnorna.
40% av männen (topp 20-60%) har sex med botten 20% av kvinnorna.
40% av männen (botten 40%) har inte sex alls.
Detta ligger alltså helt i linje med den 80/20-regel som sk "incels" brukar hänvisa till. Att du har missförstått vad regeln innebär är inte mitt problem. Och om du fortfarande nu inte begriper den så kan jag inte hjälpa dig mer, utom att möjligtvis hänvisa dig till din lokala trögfattarförening.