2026-05-01, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Uppenbarligen göra det ju det. Majoriteten av 18-29 åriga män har sex. Precis som när jag var ung.

Det var nog en ännu större majoritet som hade det på din tid.
Citera
2026-05-01, 13:16
Medlem
Målet för samhället borde vara att skapa så kärlek som möjligt för män.

Sedan var det en artikel i DN som är bakom lås som tar upp sex-lösheten och att det är skadligt för den fysiska och mentala hälsan.

https://www.dn.se/insidan/sa-paverkas-kropp-och-sjal-av-att-inte-ha-sex/

Så vi borde också ha ett mål om att så många unga män som möjligt ska ha sex och relationer.
Senast redigerad av Prepper 2026-05-01 kl. 13:38.
Citera
2026-05-01, 13:25
Medlem
Citat:
Mer än 60% av alla män över 18 är sambos eller gifta enligt SCB. Så dina siffror stämmer inte.
40% av alla män över 18, får slåss om de 40% singelkvinnor som finns, över 18.

Mer synd om de 20% kvinnor du kallar för "bottenkvinnor". Som du cyniskt ser som ett "tröstpris".

Jag pratar om män mellan 18-29. Dina alla män över 18-siffror är således helt irrelevanta.

Och varför skulle det vara mer synd om botten 20%-kvinnorna? De får ju ligga med män som är mellan topp 20-60%, dvs män långt över deras egna nivå. Och dessutom är de betydligt färre än männen i topp 20-60%-spannet, så även rent numerärt är de ju väldigt privilegierade jämfört med 80% av männen.

Du resonerar otroligt märkligt.
Citera
2026-05-01, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Är det ditt antagande att fler kvinnor har samkönat sex? Eller finns det statistik på det? Tycker det låter märkligt eftersom sin sexuella läggning inte är något man väljer.

Att man inte väljer sin sexuella läggning behöver inte vara sant , många unga kvinnor väljer att ha sex med kvinnor.

In the 18 to 24 age group, the incidence of women having sex with women was 19%.

https://datasciencemilan.org/how-many-girls-try-sex-with-other-women.html
Citera
2026-05-01, 13:32
Medlem
Citat:
Men din undersökning visar ju på samma siffror. Att 60% av män mellan 18-29 har sex. Över 60% av män över 18 år är sambos eller gifta.

I ålderskategirin 18-29, kan det också vara troligt att flertalet inte är gifta eller sambos, nen har en särbo de har regelbundet sex med och som de senare blir sambo eller gift med.

Mina siffror visar att 40% män lever i celibat. Dina siffror visar att 40% inte är sambo eller gift. Dvs, något helt annat. Så nej, min undersökning visar inte samma sak som dina siffror.

Och vad du inte fattar är att dina siffror är boostade av en massa par från en svunnen tid. Det är alltså helt irrelevant för dagens unga män och deras situation på dejtingmarknaden att det finns många äldre män som är sambo eller gifta.
Citera
2026-05-01, 13:52
Medlem
Citat:
Bostad behöver man ha, slitsamt att inte ha ett hem. Sex är inte nödvändigt, man klarar sig utmärkt utan det. 100% behöver bostad. Över 60% har lyxen att få sex. Så ser jag på det hela.

Man behöver inte alls ha bostad. Finns gott om människor som klarar sig utmärkt som hemlösa. De som har bostad har lyxen att få ha en bostad. Så ser jag på det hela.

Sex och närhet är ett grundläggande mänskligt behov, direkt efter mat och husrum på behovstrappan. Brist på sex och närhet kan mycket väl leda till psykisk ohälsa och även självmord. Att bara avfärda detta som ett icke-problem, särskilt när du själv har "lyxen" att inte ha det här problemet, är direkt osmakligt. Men visst, du kan väl sluta ha sex med din partner då? Inga problem alls, eller hur? Om någon förbjöd dig att ha det så finns det ju ingen anledning att klaga för sex är inte nödvändigt. Allt enligt din egen logik.

Du brukar själv hävda att vi måste ha aborträtt eftersom människor har ett sånt enormt behov att ha sex. Men nu tycks det plötsligt inte stämma längre..

Citat:
Nej, det gör den inte. Den dementerar ju 80/20 regeln, som incels är hjärntvättade med. 80/20 regeln säger ju att topp 20% har sex med alla kvinnor. Och 80% får i princip inte sex. Alls. 80% Är incels, helt enkelt.

Undersökningen visar att 60% av de mellan 18-29 inte är incels. De har sex.

Då har du missuppfattat 80/20-regeln totalt. Detta trots att jag alldeles nyss förklarade den för dig. Vi provar igen då så får vi se om polletten trillar ner den här gången.

80/20-regeln innebär alltså INTE att topp 20% män har sex med ALLA kvinnor, eller att 80% av männen lever i celibat. Utan den innebär att topp 20% män har sex med 80% av kvinnorna. Detta innebär att övriga 80% män ANTINGEN lever i celibat eller har sex med botten 20% av kvinnorna.

Och, som framgår av den här undersökningen, så lever 40% av männen helt i celibat, vilket rimligtvis ger följande fördelning:

Topp 20% av männen har sex med topp 80% av kvinnorna.

40% av männen (topp 20-60%) har sex med botten 20% av kvinnorna.

40% av männen (botten 40%) har inte sex alls.

Detta ligger alltså helt i linje med den 80/20-regel som sk "incels" brukar hänvisa till. Att du har missförstått vad regeln innebär är inte mitt problem. Och om du fortfarande nu inte begriper den så kan jag inte hjälpa dig mer, utom att möjligtvis hänvisa dig till din lokala trögfattarförening.
Senast redigerad av Joe88 2026-05-01 kl. 13:56.
Citera
2026-05-01, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Målet för samhället borde vara att skapa så kärlek som möjligt för män.

Sedan var det en artikel i DN som är bakom lås som tar upp sex-lösheten och att det är skadligt för den fysiska och mentala hälsan.

https://www.dn.se/insidan/sa-paverkas-kropp-och-sjal-av-att-inte-ha-sex/

Så vi borde också ha ett mål om att så många unga män som möjligt ska ha sex och relationer.

Enligt Tomatkungen är det inte alls nödvändigt att ha sex. Man klarar sig alldeles utmärkt utan det. Så de personer som uttalar sig i den där DN-artikeln måste ha fått allting om bakfoten.
Citera
2026-05-01, 14:10
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Vem knullar dom då...?

Det ryktas om EN enda snubbe - Chad. Ingen vet om han verkligen existerar dock

Problemet ligger i vår hjärnrubbade kultur, imo. Vi är i en slags övergångsfas från att ha gått från ett någorlunda konservativt samhälle med stabilitet och gott om jobb till att övergå till ultrawoke-tider + en väldigt osäker arbetsmarknad där många (med rätta) oroar sig för framtiden. Detta är sannolikt stora faktorer som påverkar det hela. Saken är den att det är svårt att sia om framtiden för den kan egentligen gå lite hur som beroende på en mängd saker. Jag skulle dock inte bli förvånad ifall vi har ett samhälle "att se fram emot" som mer å mer går mot det virtuella med e-flickvänner/pojkvänner (existerande eller inte sas), fler långdistansförhållanden generellt, särbo-förhållanden kan öka avsevärt (på gott å ont). Om det sen i sig leder till att färre barn föds tex (eller om vissa "får" knulla mer eller mindre) - svårt att säga pga DNA-teknik, artificiell inseminering osv ständigt är på frammarsch samt ovannämnda saker.

EDIT: att kvinnor har ett "sexuellt privilegium" ser jag som ett faktum och det är inget nytt - det är delvis resultatet utav en äldre korkad kultur som i många situationer lyfter upp kvinnan så högt i skyarna att hon är ute å svävar omkring i rymden mer än på jorden. detta är självklart inget som en "äkta feminist" vill höra talas om dock. EN DEL kvinnor jag mött har på allvar blivit förvånade att JAG inte "får" knulla mer. Tja, det finns en förklaring ovan. Sen är jag extremt jävla kräsen oxå iofs (kan kvinnor så kan även jag).

Min personliga slutsats? Allt är en enda jävla röra å jag frågar mig själv ibland - varför ens bry sig ¯\_(ツ)_/¯

EDIT: underbart smarta råd i tråden här å där - "ha lite självrespekt .. - .. hyr en hora" - tja... det är väl lite som att nån pattlisa går från OnlyFans till OnlyFentanyl.
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-05-01 kl. 14:28.
Citera
2026-05-01, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Att man inte väljer sin sexuella läggning behöver inte vara sant , många unga kvinnor väljer att ha sex med kvinnor.

In the 18 to 24 age group, the incidence of women having sex with women was 19%.

https://datasciencemilan.org/how-many-girls-try-sex-with-other-women.html

Fascinerande, men då måste de ha varit bi från början. Heteropersoner blir äcklade av tanken på sex med samma kön.
Citera
2026-05-01, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medborgarbidrag
Det var nog en ännu större majoritet som hade det på din tid.

Ja, det var det säkert. Nu är ju alla uppslukade av det digitala. Så numera träffas ju inte unga kvinnir och unga män på samma sätt. Förr träffades man på hemmafest, ute, bland vänner etc. Tycke uppstod och man blev ett par och hade sex. Nu sitter folk och scrollar. Svårt att finna någon där ömsesidig kärlek och attraktion uppstår då. Men över 60% av män mellan 18-29 lyckas iaf!
Citera
2026-05-01, 17:40
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ja, det var det säkert. Nu är ju alla uppslukade av det digitala. Så numera träffas ju inte unga kvinnir och unga män på samma sätt. Förr träffades man på hemmafest, ute, bland vänner etc. Tycke uppstod och man blev ett par och hade sex. Nu sitter folk och scrollar. Svårt att finna någon där ömsesidig kärlek och attraktion uppstår då. Men över 60% av män mellan 18-29 lyckas iaf!
Folk nöjer sig, i alla fall de hos respektive kön som har mindre att erbjuda än toppskiktet.
Citera
2026-05-01, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Folk nöjer sig, i alla fall de hos respektive kön som har mindre att erbjuda än toppskiktet.

Eller så träffar de helt enkelt någon där tycke uppstår. Charm och trevlighet och humor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in