2026-04-27, 13:17
Medlem
SysterMorbids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Statistiken talar emot att det skulle vara ett alternativ, är man nöjd med en kvinna i några år för att sedan leta nytt så är det absolut ett alternativ.

På allvar, hur många umgås du med som har levt med samma kvinna och barn i alla år?

Väldigt få som klarar av det här idag, speciellt kvinnor, till slut blir det enbart en tolerans vilket inte är bra för någon.

Jag exempelvis. Har vart tillsammans med min fru i 19 år och har barn med henne.

Om du har två alternativ, vara tillsammans med samma person i ett förhållande eller i förhand veta att du kommer göra slut efter 3 år. Vad väljer du? Hur tänker du med barn? Hus? M.m.

Att hoppa runt som en jävla jojjo och befläkas sig med i princip vem som helst är i höjden av dekadens.
Citera
2026-04-27, 13:19
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Så är det absolut. Jag tänker att trygga och manliga män i medelåldern som har sitt shit together behöver komma fram och ta lite ansvar för dessa vilsna yngre män. Kvinnor kan inte guida dessa förvirrade pojkar. Som det är nu blir ju pojkar helt hunsade under hela sin skolgång och förlorar helt sin kontakt med sin naturliga manlighet. De som ser igenom vansinnet har inga bra förebilder att vända sig till och hamnar istället i klorna på Tate och liknande sjuka individer som också bara skor sig på de stackars männen.

Intressant... Män ska ta "ansvar"...? Män har tröttnat på att ta ansvar för det innebär att vi oftast går emot det som kvinnor tycker och idag är det en kvinna tycker och framförallt "känner", lag. Jag med flera män hade gärna tagit det ansvaret om ni kvinnor som är för det, tar era medsystrar hårt i örat varje gång de - av ren feeling - vill skämma ut en man som tar ansvar. Idag är det alltför många kvinnor som anser att en man ska ta ansvar på "det" sätt som hon anser. Annars gör mannen fel. Det är dock inte så ansvarstagande fungerar.

Jag vill betona att jag anser att du har helt rätt i det du skriver och jag finner det uppfriskade det du skriver. Det ger ett visst hopp men kvinnor som du ThaliaElise hörs alldeles för lite i debatten.

// CC
Citera
2026-04-27, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olduvai
Kul hur mycket folk hatar aftonblaskan, men fortfarande lapar upp deras löpsedlar med stor entusiasm.

Det bör som vanligt noteras att all statistik i Sverige har två sidor: invandrare och svenskar. Speciellt när det handlar om unga människor så är invandrarna en mycket stor andel, och de har nästan aldrig samma förutsättningar och utfall som svenskarna. Det finns också ett stort överskott av unga män pga invandringen

De lyckas verkligen att trigga folk med de enklaste av medel ”Män är incels” så håller feministerna med och incelmännen blir sura haha.

Som du säger så vet man inte ens vilka som varit med i undersökningen. Kan inte tänka mig att varken nyanlända invandrare eller svenskar som knullar har tid att svara. Kvar blir de män som inte vågar lägga på luren när SCB vill ”ställa några frågor”, klart som fan att de männen inte får ligga, borde vara närmare 80% egentligen. Fast för 60% av männen så kanske det duger att vara pick me kille för att få doppa snorren efter de betalat för två flaskor vin och hållit med om hennes åsikter hela kvällen.
Citera
2026-04-27, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Intressant... Män ska ta "ansvar"...? Män har tröttnat på att ta ansvar för det innebär att vi oftast går emot det som kvinnor tycker och idag är det en kvinna tycker och framförallt "känner", lag. Jag med flera män hade gärna tagit det ansvaret om ni kvinnor som är för det, tar era medsystrar hårt i örat varje gång de - av ren feeling - vill skämma ut en man som tar ansvar. Idag är det alltför många kvinnor som anser att en man ska ta ansvar på "det" sätt som hon anser. Annars gör mannen fel. Det är dock inte så ansvarstagande fungerar.

Jag vill betona att jag anser att du har helt rätt i det du skriver och jag finner det uppfriskade det du skriver. Det ger ett visst hopp men kvinnor som du ThaliaElise hörs alldeles för lite i debatten.

// CC

Jag håller med om att vi kvinnor också behöver säga ifrån. Jag har själv varit alldeles för dålig på det pga av att jag anser att man bör välja sina strider och att det inte är någon poäng med att försöka övertyga någon som inte kommer att övertygas. Sen är det absolut av egoistiska skäl också, jag vill inte vill skapa onödiga problem för mig själv. Men jag har ändå en skamgräns där jag inte skulle säga eller hålla med om något som jag inte tycker.

Ta ansvar var kanske fel ordval. Men jag anser att män måste börja säga ifrån och inte ta skit. Och det är män som har sitt shit together och som har "råd socialt, ekonomiskt och relationsmässigt" som behöver göra det. Men ja - också ta ansvar för yngre män som har blivit hunsade och nedtryckta hela sin uppväxt. Jag som 30+ kvinna kan inte vara en förebild för eller guida en förvirrad 20-årig man.

Jag säger inte att det är så - men jag får en känsla av att du är just en sån medelåldersman som jag tänker på. Och att du har fått nog. "Kvinnor har skapat detta, okej ni fick vad ni ville." Visst ligger det en sanning i det, men män har också hela vägen av den sjuka utveckling vi har haft ständigt retirerat och accepterat en vansinnig samhällsutveckling som inte gynnar någon. Så jag tycker faktiskt att även män har ett ansvar för dagens situation.
Citera
2026-04-27, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Fast vad är hönan och ägget?

Det är en sjuk samhällsutveckling som pågått under lång tid som ligger till grund för detta. Vänstern har blandat ihop likhet med jämlikhet och försöker skapa kvinnor av män. De verkar tro att vi måste vara lika för att vara jämlika. Lägg därtill en okontrollerad massmigration från patriarkala länder och ett mansöverskott och så har vi fått en mycket giftig cocktail.
Citera
2026-04-27, 14:00
Medlem
Inte så konstigt med tanke på hur omanliga och mesiga alla ungar killar är idag, oroliga och rädda för allt.
Citera
2026-04-27, 15:11
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Så det är kvinnligt att vara passiv?

Rent filosofiskt så är det feminina den passiva parten medan det maskulina är den aktiva.

Men jag vet inte hur du menar med passiv i detta sammanhang? Jag skrev inget om det?
Citera
2026-04-27, 15:27
Medlem
PappaTribes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMorbid
Jag exempelvis. Har vart tillsammans med min fru i 19 år och har barn med henne.

Om du har två alternativ, vara tillsammans med samma person i ett förhållande eller i förhand veta att du kommer göra slut efter 3 år. Vad väljer du? Hur tänker du med barn? Hus? M.m.

Att hoppa runt som en jävla jojjo och befläkas sig med i princip vem som helst är i höjden av dekadens.

Det första alternativet såklart, generellt sett så klarar inte många det vilket var syftet med mitt svar.
Får bara gratulera att du har hittat en som sticker ut, dagens människor har inte förmågan att klara av detta, det är bara se hur debatten förs och hur det ser ut i landet.

Många överväger risken att hamna där ensam med bolån och barn eftersom det generella mindsetet är trash.
Senast redigerad av PappaTribe 2026-04-27 kl. 15:30.
Citera
2026-04-27, 16:37
Medlem
Anybodykillers avatar
Citat:
Jag håller med om att vi kvinnor också behöver säga ifrån. Jag har själv varit alldeles för dålig på det pga av att jag anser att man bör välja sina strider och att det inte är någon poäng med att försöka övertyga någon som inte kommer att övertygas. Sen är det absolut av egoistiska skäl också, jag vill inte vill skapa onödiga problem för mig själv. Men jag har ändå en skamgräns där jag inte skulle säga eller hålla med om något som jag inte tycker.

Ta ansvar var kanske fel ordval. Men jag anser att män måste börja säga ifrån och inte ta skit. Och det är män som har sitt shit together och som har "råd socialt, ekonomiskt och relationsmässigt" som behöver göra det. Men ja - också ta ansvar för yngre män som har blivit hunsade och nedtryckta hela sin uppväxt. Jag som 30+ kvinna kan inte vara en förebild för eller guida en förvirrad 20-årig man.

Jag säger inte att det är så - men jag får en känsla av att du är just en sån medelåldersman som jag tänker på. Och att du har fått nog. "Kvinnor har skapat detta, okej ni fick vad ni ville." Visst ligger det en sanning i det, men män har också hela vägen av den sjuka utveckling vi har haft ständigt retirerat och accepterat en vansinnig samhällsutveckling som inte gynnar någon. Så jag tycker faktiskt att även män har ett ansvar för dagens situation.
Verkligen, det kräver att man agerar proaktivt och inte bara gör en walk-out.
Citera
2026-04-27, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Detta samtidigt som unga kvinnor är den mest sexuellt aktiva gruppen.

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/XMowbB/onanirapport-2026-svenskarna-sexvanor

"Det har alltid funnits kufar som inte får ligga", brukar man höra från de som vill relativisera situationen. Men 40%?

Är detta hållbart i längden? Vad händer med ett samhälle där så stor del av de unga männen nekas något så fundamentalt som närhet och sex?

Det där är rena Japan siffrorna. Kan inte vara bra
Citera
2026-04-27, 17:14
Medlem
CC75s avatar
Citat:

Det är, som ovan nämnt uppfriskade och inte minst, välkommet, att höra kvinnor med din uppfattning. Jag håller med dig i allt du skriver, även det sista att vi män har ett ansvar för dagens situation. Vi skulle aldrig ha låtit det gå så långt som det har gjort. Vi män skulle ha satt stopp för det för länge sedan men, vilket jag tyvärr får erkänna, vi lever i det sista cykeln av "Hard times create strong men. Strong men create good times. Good times create weak men. Weak men create hard times". Skulle starka män uppfatta att det finns kvinnligt stöd, tror jag att fler män skulle kliva fram och ta sitt ansvar. Idag är det många som har resignerat. Det finns ingen "vinst", bara risk för "förlust"...

// CC
Citera
2026-04-27, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Rent filosofiskt så är det feminina den passiva parten medan det maskulina är den aktiva.

Men jag vet inte hur du menar med passiv i detta sammanhang? Jag skrev inget om det?

Passiv, tafatt och initiativlös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in