2026-05-01, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Ha i åtanke att killar säkert ljuger i en viss utsträckning - att som man vara närapå oskuld är inte direkt statushöjande. Sedan finns det troligtvis också några som betalar för sex utomlands. Så det är ju siffror som möjligen kräver rensning för att datan ska bli meningsfull.

Undersökningar brukar vara anonyma. Så deltagare inte behöver känna sig nödgade att ljuga pga sitt anseende etc.
Citera
2026-05-01, 11:07
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nästa 40% står det. Har aldrig sex.

Och det är väl ändå inte synd om de män som får ha sex, om än sporadiskt. Och du är helt skev som verkar tycka synd om män som "får ta de 20% bottenkvinnor som blir över".

Män ligger för fan inte med vem som helst! Någon attraktion behöver det ju finnas.
Jo, män som inte har chans på kvalitet tar all kvantitet som bjuds. Bland annat därför ser det ut som det gör på olika dejtingappar där "designen" på grund av detta är förstörd.

Citat:
Undersökningar brukar vara anonyma. Så deltagare inte behöver känna sig nödgade att ljuga pga sitt anseende etc.
Spelar ingen roll. Egot tar stryk av att kryssa i fel alternativ. Och den nervöst lagde kanske tänker att någon kikar över axeln..
Senast redigerad av lakritc 2026-05-01 kl. 11:13.
Citera
2026-05-01, 11:13
Medlem
Citat:
Ser inte varför nätet inte skulle vara en faktor till att fler män går utan sex. Att kvinnor idag är självförsörjande är såklart ett av de tyngre skälen, men även det påtagligt ökade utbudet gör att man inte nöjer sig.

Pekar inte ut åldersgruppen 18-29 specifikt. I dagens dekadenta debattmiljö är ju inget så viktigt som sex. Vi pumpas dagligen med hjärndöda nyheter om detta via social media och influencers. Den som är ung och svag för trender och grupptryck har inte en chans.
Jag är definitivt för oerfaren av nätdejting så jag kan inte helt ta ställning. Jag ser dock vad som skrivs här och ärligt talat hade jag aldrig velat byta bort min ungdom då för allt smör i Småland.

Ja, unga människor är otroligt lättpåverkade. Har alltid varit. Minns utmärkt tack.
Problemet är att det hjälper inte hur mycket vi mer äldre och erfarna försöker berätta, de yngre lyssnar inte.
Helt förståeligt, jag lyssnade heller aldrig på någon gubb- eller kärringjävel som ung. Aldrig i livet. Så människor går onödigtvis genom ungdomen med samma kval och osäkerhet. Om och om igen. Jag önskar någon kunde komma på ett knep för att undvika detta men jag är tyvärr inte människa att göra.

Tycker det är otroligt sorgligt att se hur det växt fram ett hat mellan grupper där det borde finnas en spänning som faktiskt är en stor del av glädjen med att vara en människa. Det är så jävla mycket sorgligt ändå längs vägen så det gäller att uppskatta detta ljuvliga med att vi är två delar och egentligen hör samman. Lika men olika. Vi har värre fiender.

Men ja, media gör knappast något för att försöka förbättra. Men de försöker väl bara överleva i en värld där de inte behövs längre.
Senast redigerad av XY3000 2026-05-01 kl. 11:17.
Citera
2026-05-01, 11:19
Medlem
Citat:
Jo, män som inte har chans på kvalitet tar all kvantitet som bjuds. Bland annat därför ser det ut som det gör på olika dejtingappar där "designen" på grund av detta är förstörd.

Spelar ingen roll. Egot tar stryk av att kryssa i fel alternativ. Och den nervöst lagde kanske tänker att någon kikar över axeln..

Dejtingappar är skit och dynga. Eftersom det inte går för folk att avgöra om det finns en attraktion eller inte. En medioker man på nätet kan ju vara en våt dröm IRL, nen det kommer inte fram på nätet. Och en het man på nätet kan ju vara tafflig och ned dålig andedräkt IRL. Likadant med kvinnorna. Så nätet kan man ju inte utgå ifrån. Mediokra lite fula Stina, kan ju vara charmig som fan IRL och ha en kropp och ett leende som gör henne attraktiv. Hon är alltså inte "20%bottenkvinna", när allt kommer omkring.

Undersökningen stämmer dock bra ihop med SCBs statistik som visar på att mer än 60%av alla män över 18 år är gifta eller sambos. Fler därtill är särbo, har kk relationer etc. Så förmodligen är siffran 75%.
Citera
2026-05-01, 11:23
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XY3000
Vi som aldrig gråter lyckas lika bra. Just saying.

😄

Förvånar mig inte alls. Kvinnor är generellt duktiga på manipulering.

//CC
Citera
2026-05-01, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
😄

Förvånar mig inte alls. Kvinnor är generellt duktiga på manipulering.

//CC
Du säger det

Jag kan väl tycka att män kan vara rätt duktiga på det också men det kan ju hända att jag haft maximal otur. Eller så är jag ingen redig och rejäl kvinna.
Citera
2026-05-01, 11:32
Medlem
Det stämmer med den faktor att kvinnor endast ligger med fåtal män och dessa män i sin tur kan ligga med dom flesta kvinnor. Tyvärr har tjejerna makten över sex och kan välja och vraka medans killar måste sänka sin självrespekt genom att ligga med vad som helst.

Det här betyder att rätt många killar ljuger också att dom har sex.

Tills män bestämmer sig att ha lite självrespekt så kommer kvinnor ha denna makt. Men det blir svårt då det ligger i mäns natur att knulla.

Jag rekommendera att ni som vill knulla men inte kan, hyr en hora. Dyra pengar men ni är unga bara en gång så passar så ni får lite självförtroende. Sen finns risken att åka dit hos polisen men var lite smartare att inte swisha och ta inte ut pengar strax innan ni ska knulla. Är horan duktig på att skydda sina kunder då det ligger i hennes intresse så kanske hon tar bitcoin.
Citera
2026-05-01, 11:36
Medlem
Citat:
Nästa 40% står det. Har aldrig sex.

Och det är väl ändå inte synd om de män som får ha sex, om än sporadiskt. Och du är helt skev som verkar tycka synd om män som "får ta de 20% bottenkvinnor som blir över".

Män ligger för fan inte med vem som helst! Någon attraktion behöver det ju finnas.

Vad yrar du om? Jag förklarade bara hur 80/20-regeln fungerar. Den innebär alltså inte nödvändigtvis att 80% av männen lever i celibat, utan att 80% av männen får slåss om de 20% kvinnor som blir över, och således har ju vissa män bland dessa 80% sex ibland. Ca hälften av dessa då rimligtvis, eftersom ca 40% lever helt i celibat.

Men ja, klart man kan tycka synd om de 80% männen som får välja mellan celibat eller försöka få sex med de 20% bottenkvinnor som blir över. Inte minst av rent numerära skäl. Att du helt saknar sympati för alla dessa män och deras situation får stå för dig.
Senast redigerad av Joe88 2026-05-01 kl. 11:45.
Citera
2026-05-01, 11:43
Medlem
Citat:
Dejtingappar är skit och dynga. Eftersom det inte går för folk att avgöra om det finns en attraktion eller inte. En medioker man på nätet kan ju vara en våt dröm IRL, nen det kommer inte fram på nätet. Och en het man på nätet kan ju vara tafflig och ned dålig andedräkt IRL. Likadant med kvinnorna. Så nätet kan man ju inte utgå ifrån. Mediokra lite fula Stina, kan ju vara charmig som fan IRL och ha en kropp och ett leende som gör henne attraktiv. Hon är alltså inte "20%bottenkvinna", när allt kommer omkring.

Undersökningen stämmer dock bra ihop med SCBs statistik som visar på att mer än 60%av alla män över 18 år är gifta eller sambos. Fler därtill är särbo, har kk relationer etc. Så förmodligen är siffran 75%.

Fast nu handlar den här undersökningen om åldern 18-29. Din statistik om alla män över 18 är således irrelevant här. Du försöker i vanlig ordning bara sopa problemet under mattan genom att flytta fokus.

Men situationen för män mellan 18-29 blir inte bättre eller mindre problematisk för att Åke och Stina varit gifta sen 1977.
Citera
2026-05-01, 11:59
Medlem
Citat:
Topp 60% får ligga. Enligt de uppgifter TS hänvisar till. Majoriteten alltså, får ligga.

Om det kommit fram att 40% av befolkningen var hemlösa, hade du då vinklat det till att majoriteten har bostad?

Uppgifterna i TS ligger förresten helt i linje med vad s k "incels" hävdat i flera års tid.

Topp 20% av männen ligger med topp 80% av kvinnorna.

40% av männen (topp 20-60%) har sex med botten 20% av kvinnorna.

Övriga 40% av männen (botten 40%) har inget sex alls.
Citera
2026-05-01, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Fler kvinnor har samkönad sex.

Fler kvinnor delar på en man ,en attraktiv man kan ha minst 2 kvinnor. Sällan en kvinna har fler män.

Många kvinnor mår dåligt och kan inte ha sex med män , de kan ha varit utsatta för våld av något slag.

Kvinnor gillar inte ha sex med män

Allt detta sammantaget leder till att allt lägre andel av männen får relationer och även barn.

Därav har en allt lägre andel av män sex.

"35% of women under 25 have a positive view of men.
Only 11% of young women hold a “very positive” view."

från en tidigare post i denna tråd.

Politikerna måste jobba för att förbättra situationen. Problemet är att politikerna speciellt på vänsterkanten heller inte gillar män så deras mål är att försämra situationen ,de vill att så få män som möjligt har sex med kvinnor.

Är det ditt antagande att fler kvinnor har samkönat sex? Eller finns det statistik på det? Tycker det låter märkligt eftersom sin sexuella läggning inte är något man väljer.
Citera
2026-05-01, 12:08
Medlem
Citat:
Du tror att felet ligger i killars passivitet? Att det är därför kvinnor fortsätter leta efter prinsen i nätets oändliga utbud, i vissa fall tills de är 40..?

Självklart har passivitet en stor inverkan. Du tror väl inte att drömprinsen är passiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in