Citat:
Ursprungligen postat av
lakritc
Ser inte varför nätet inte skulle vara en faktor till att fler män går utan sex. Att kvinnor idag är självförsörjande är såklart ett av de tyngre skälen, men även det påtagligt ökade utbudet gör att man inte nöjer sig.
Pekar inte ut åldersgruppen 18-29 specifikt. I dagens dekadenta debattmiljö är ju inget så viktigt som sex. Vi pumpas dagligen med hjärndöda nyheter om detta via social media och influencers. Den som är ung och svag för trender och grupptryck har inte en chans.
Jag är definitivt för oerfaren av nätdejting så jag kan inte helt ta ställning. Jag ser dock vad som skrivs här och ärligt talat hade jag aldrig velat byta bort min ungdom då för allt smör i Småland.
Ja, unga människor är otroligt lättpåverkade. Har alltid varit. Minns utmärkt tack.
Problemet är att det hjälper inte hur mycket vi mer äldre och erfarna försöker berätta, de yngre lyssnar inte.
Helt förståeligt, jag lyssnade heller aldrig på någon gubb- eller kärringjävel som ung. Aldrig i livet. Så människor går onödigtvis genom ungdomen med samma kval och osäkerhet. Om och om igen. Jag önskar någon kunde komma på ett knep för att undvika detta men jag är tyvärr inte människa att göra.
Tycker det är otroligt sorgligt att se hur det växt fram ett hat mellan grupper där det borde finnas en spänning som faktiskt är en stor del av glädjen med att vara en människa. Det är så jävla mycket sorgligt ändå längs vägen så det gäller att uppskatta detta ljuvliga med att vi är två delar och egentligen hör samman. Lika men olika. Vi har värre fiender.
Men ja, media gör knappast något för att försöka förbättra. Men de försöker väl bara överleva i en värld där de inte behövs längre.