2026-05-01, 12:11
  #289
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Vad yrar du om? Jag förklarade bara hur 80/20-regeln fungerar. Den innebär alltså inte nödvändigtvis att 80% av männen lever i celibat, utan att 80% av männen får slåss om de 20% kvinnor som blir över, och således har ju vissa män bland dessa 80% sex ibland. Ca hälften av dessa då rimligtvis, eftersom ca 40% lever helt i celibat.

Men ja, klart man kan tycka synd om de 80% männen som får välja mellan celibat eller försöka få sex med de 20% bottenkvinnor som blir över. Inte minst av rent numerära skäl. Att du helt saknar sympati för alla dessa män och deras situation får stå för dig.

Mer än 60% av alla män över 18 är sambos eller gifta enligt SCB. Så dina siffror stämmer inte.
40% av alla män över 18, får slåss om de 40% singelkvinnor som finns, över 18.

Mer synd om de 20% kvinnor du kallar för "bottenkvinnor". Som du cyniskt ser som ett "tröstpris".
Citera
2026-05-01, 12:13
  #290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JqsClouseau
Vi är jämngamla och jag kan inte minnas att tjejerna var mera rakt på.

Att mannen skall vara aktiv och kvinnan passiv är tydligen den sista utposten i jämställdhetsarbetet.

Det är väl bra att vi åtminstone har några av våra naturliga instinkter kvar.
Citera
2026-05-01, 12:13
  #291
Medlem
Felpost
__________________
Senast redigerad av TomatKungen 2026-05-01 kl. 12:15.
Citera
2026-05-01, 12:15
  #292
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Fast nu handlar den här undersökningen om åldern 18-29. Din statistik om alla män över 18 är således irrelevant här. Du försöker i vanlig ordning bara sopa problemet under mattan genom att flytta fokus.

Men situationen för män mellan 18-29 blir inte bättre eller mindre problematisk för att Åke och Stina varit gifta sen 1977.

Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Fast nu handlar den här undersökningen om åldern 18-29. Din statistik om alla män över 18 är således irrelevant här. Du försöker i vanlig ordning bara sopa problemet under mattan genom att flytta fokus.

Men situationen för män mellan 18-29 blir inte bättre eller mindre problematisk för att Åke och Stina varit gifta sen 1977.

Men din undersökning visar ju på samma siffror. Att 60% av män mellan 18-29 har sex. Över 60% av män över 18 år är sambos eller gifta.

I ålderskategirin 18-29, kan det också vara troligt att flertalet inte är gifta eller sambos, nen har en särbo de har regelbundet sex med och som de senare blir sambo eller gift med.
Citera
2026-05-01, 12:17
  #293
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Dejtingappar är skit och dynga. Eftersom det inte går för folk att avgöra om det finns en attraktion eller inte. En medioker man på nätet kan ju vara en våt dröm IRL, nen det kommer inte fram på nätet. Och en het man på nätet kan ju vara tafflig och ned dålig andedräkt IRL. Likadant med kvinnorna. Så nätet kan man ju inte utgå ifrån. Mediokra lite fula Stina, kan ju vara charmig som fan IRL och ha en kropp och ett leende som gör henne attraktiv. Hon är alltså inte "20%bottenkvinna", när allt kommer omkring.

Undersökningen stämmer dock bra ihop med SCBs statistik som visar på att mer än 60%av alla män över 18 år är gifta eller sambos. Fler därtill är särbo, har kk relationer etc. Så förmodligen är siffran 75%.

Du fortsätter upprepa de där siffrorna men det säger inte särskilt mycket för män som är 18+ innefattar också de äldre generationerna och inte enbart de som är mellan 18-29 år idag.

Att Karl på 76 år är gift eller i en relation med en kvinna är liksom inte super intressant eftersom den rubrik som är satt för tråden avser män i åldrarna 18-29 år.

Att vara gift betyder inte heller nödvändigtvis att man har ett lyckligt sexliv. Finns vissa studier som tyder på att en stor andel av de som prenumererar på onlyfans är gifta. Uppenbarligen saknas det någon form av krydda i relationen.
Citera
2026-05-01, 12:22
  #294
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Om det kommit fram att 40% av befolkningen var hemlösa, hade du då vinklat det till att majoriteten har bostad?



Uppgifterna i TS ligger förresten helt i linje med vad s k "incels" hävdat i flera års tid.

Topp 20% av männen ligger med topp 80% av kvinnorna.

40% av männen (topp 20-60%) har sex med botten 20% av kvinnorna.

Övriga 40% av männen (botten 40%) har inget sex alls.

Bostad behöver man ha, slitsamt att inte ha ett hem. Sex är inte nödvändigt, man klarar sig utmärkt utan det. 100% behöver bostad. Över 60% har lyxen att få sex. Så ser jag på det hela.

Nej, det gör den inte. Den dementerar ju 80/20 regeln, som incels är hjärntvättade med. 80/20 regeln säger ju att topp 20% har sex med alla kvinnor. Och 80% får i princip inte sex. Alls. 80% Är incels, helt enkelt.

Undersökningen visar att 60% av de mellan 18-29 inte är incels. De har sex.
Citera
2026-05-01, 12:24
  #295
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Men din undersökning visar ju på samma siffror. Att 60% av män mellan 18-29 har sex. Över 60% av män över 18 år är sambos eller gifta.

I ålderskategirin 18-29, kan det också vara troligt att flertalet inte är gifta eller sambos, nen har en särbo de har regelbundet sex med och som de senare blir sambo eller gift med.

Olika grupper så du jämför apelsiner med äpplen. Olika saker. Dessutom är inte utfallet samma sak. Att vara gift är något helt annat än att vara sexuellt aktiv. Det är inte ett särskilt bra mått att titta på huruvida man är gift eller inte för att få en inblick i hur nöjd någon är med sitt sexliv.
Citera
2026-05-01, 12:24
  #296
Avstängd
Felpost
Citera
2026-05-01, 12:25
  #297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Du fortsätter upprepa de där siffrorna men det säger inte särskilt mycket för män som är 18+ innefattar också de äldre generationerna och inte enbart de som är mellan 18-29 år idag.

Att Karl på 76 år är gift eller i en relation med en kvinna är liksom inte super intressant eftersom den rubrik som är satt för tråden avser män i åldrarna 18-29 år.

Att vara gift betyder inte heller nödvändigtvis att man har ett lyckligt sexliv. Finns vissa studier som tyder på att en stor andel av de som prenumererar på onlyfans är gifta. Uppenbarligen saknas det någon form av krydda i relationen.

Nu visar dock Joe88 en källa som visar att över 60% av män mellan 18-29 som deltog i undersökningen, har sex.

Och över 60% av alla män över 18 är gifta eller sambos i Sverige.

Så. Samma siffra. Kan ju vara så att dessa över 60% män mellan 18-29, är särbos och snart kommer vara sambo eller gifta med de kvinnor de nu ligger med. Brukar ju börja så: som särbos i ung ålder.
Citera
2026-05-01, 12:29
  #298
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nu visar dock Joe88 en källa som visar att över 60% av män mellan 18-29 som deltog i undersökningen, har sex.

Och över 60% av alla män över 18 är gifta eller sambos i Sverige.

Så. Samma siffra. Kan ju vara så att dessa över 60% män mellan 18-29, är särbos och snart kommer vara sambo eller gifta med de kvinnor de nu ligger med. Brukar ju börja så: som särbos i ung ålder.

Och på vilket sätt är siffrorna jämförbara? Joe pratar om 18-29 åringar. Du pratar om män som är 18+ oavsett hur gamla de är. Dessutom pratar Joe om sex. Medans du delvis pratar om män som är 18+ som är gifta.

Du pratar om något helt annat.
Citera
2026-05-01, 12:30
  #299
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Olika grupper så du jämför apelsiner med äpplen. Olika saker. Dessutom är inte utfallet samma sak. Att vara gift är något helt annat än att vara sexuellt aktiv. Det är inte ett särskilt bra mått att titta på huruvida man är gift eller inte för att få en inblick i hur nöjd någon är med sitt sexliv.

Visst kan man vara en gift incel. Absolut. Men chansen ökar att det blir åka av om man är gift eller sambo. Vi ska nog inte gå runt och tro att de över 60% som är gifta/sambos, är incels. Det vore lite verklighetsfrånvänt.
Citera
2026-05-01, 12:34
  #300
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Visst kan man vara en gift incel. Absolut. Men chansen ökar att det blir åka av om man är gift eller sambo. Vi ska nog inte gå runt och tro att de över 60% som är gifta/sambos, är incels. Det vore lite verklighetsfrånvänt.

Man kan ha ett olyckligt och ostimulerande sexliv som gift även fast det blir åka av då och då och även fast man inte är incel. Du tar upp en helt annan typ av statistik som inte går att jämföra med det som Joe pratar om. Det är det du inte förstår.

Ifall man som gift man prenumererar på onlyfans så kanske det saknas en viss krydda i relationen, eller hur?

Sluta gå in i trådar och hela tiden försök neutralisera. Det blir löjligt och du är inte särskilt duktig på det heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in