2026-04-30, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dolemite
Jag tittade lite på Skilleras VAD TYCKER NORRKÖPING OM JOAKIM LUNDELLS HUNDAR https://www.youtube.com/watch?v=RPR8ZVGE9Jc där han försökte göra en poäng med att intervjua kreti och pleti på stan (i Norrköping tror jag) om vad de anser om Youtube-draman. Och vad de anser om saker han menar att bland andra Joakim Lundell har gjort.

Problemet är bara att Skilleras missar poängen, eller åtminstone en väldigt stor och avgörande del för att det ska vara en poäng.
Det Skilleras missar, som han även utelämnar i samtliga frågor till kreti och pleti, är att de "ponerade" hypotetiska scenarion han lägger fram förtäljer inte huruvida det som gör något mot någon annan har bakomliggande historik fylld av konflikt.
När Skilleras intervjuar en ovetande om ställer frågor så svarar de intervjuade enligt premissen att de själva är helt oskyldiga och helt plötsligt ur det blå på olika sätt blir attackerade av en Youtuber.

Så Skilleras frågor och de intervjuades svar kan inte på något sätt appliceras på vad exempelvis Joakim Lundell har sagt offentligt om Linnea, eller vad Anjo sagt och gjort mot medviktarna.

Skilleras frågor till de intervjuade saknar hela den bakomliggande och avgörande kontexten, och svaren är alltså helt irrelevanta.

Det säger däremot en hel del om Skilleras att han inbillar sig att man kan kapa bort historia och kontext och tro att man pratar om samma sak.

Så det var lite roligt att se att Skilleras ännu en gång skämmer ut sig och så tydligt visar att han saknar IQ eller förstånd eller vad den än är som saknas honom.

Jag tycker det är fantastiskt att Skillerass outar sig själv mer och mer som otroligt lågbegåvad. Verbal är han förvisso, om än med dålig vokabulär, men den är ju maniskt inmatad. Men han är förblindad av sitt hat mot allt och alla, (kanske behöver få sig ett ligg?), samt sitt omättliga behov av att framhäva sig själv som otroligt intelligent och lärd. Narcissist much?
Ser fram emot när all denna sörja glöms bort och Temu får väl fortsätta att hata i sin egna lilla bubbla....
Citera
2026-04-30, 21:20
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
De valde att kopiera någon annan (se länk nedan).
Givetvis gjorde de det. Ber om ursäkt för min fråga, att Jockiboi själv skulle kommit på något är alltid out of question, kopierarnas okrönte konung.
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Att påpeka att barnen har WT-namn är att sparka in en öppen dörr. Jag tror faktiskt att till och med Jocke & Jonna vet att ingen adel skulle bjuda hem en "Lunabell" på fest. De siktar nog väldigt medvetet på att Lunis ska dejta typer i stil med Samir Badrans barn (just han har inga så därför valde jag honom som exempel så att inga andra kändisbarn blir utpekade).

I all prålig nyrikedom utan stil och klass är det insiktsfullt att ge barnen rejäla WT namn och gå all in och uppfinna egna tokigheter eller rakt av kopia andra trash-kändisars barnnamn. Hade varit mer pinsamt utstuderat när du har tatueringar i ansiktet och inte gått ut högstadiet med barnaskaran Ingrid, Sigvard och Bertil, eller Magdalena, David och Gabriel.

Det man hade kunnat hoppas på vore att de gjorde en Brooklyn Beckham eller så. Lindö Lundell. Det hade åtminstone varit en rolig samtida kultuell blinkning.
Rasks WT-ungar heter ju faktiskt Astrid, Walter och Edward så helt osannolikt vore det väl inte.
Citera
2026-04-30, 22:40
Medlem
Citat:
Jag tittade lite på Skilleras VAD TYCKER NORRKÖPING OM JOAKIM LUNDELLS HUNDAR https://www.youtube.com/watch?v=RPR8ZVGE9Jc där han försökte göra en poäng med att intervjua kreti och pleti på stan (i Norrköping tror jag) om vad de anser om Youtube-draman. Och vad de anser om saker han menar att bland andra Joakim Lundell har gjort.

Problemet är bara att Skilleras missar poängen, eller åtminstone en väldigt stor och avgörande del för att det ska vara en poäng.
Det Skilleras missar, som han även utelämnar i samtliga frågor till kreti och pleti, är att de "ponerade" hypotetiska scenarion han lägger fram förtäljer inte huruvida det som gör något mot någon annan har bakomliggande historik fylld av konflikt.
När Skilleras intervjuar en ovetande om ställer frågor så svarar de intervjuade enligt premissen att de själva är helt oskyldiga och helt plötsligt ur det blå på olika sätt blir attackerade av en Youtuber.

Så Skilleras frågor och de intervjuades svar kan inte på något sätt appliceras på vad exempelvis Joakim Lundell har sagt offentligt om Linnea, eller vad Anjo sagt och gjort mot medviktarna.

Skilleras frågor till de intervjuade saknar hela den bakomliggande och avgörande kontexten, och svaren är alltså helt irrelevanta.

Det säger däremot en hel del om Skilleras att han inbillar sig att man kan kapa bort historia och kontext och tro att man pratar om samma sak.

Så det var lite roligt att se att Skilleras ännu en gång skämmer ut sig och så tydligt visar att han saknar IQ eller förstånd eller vad den än är som saknas honom.

Jag håller inte med dig. Det där "argumentet" om att "man måste ha kontexten för att förstå" verkar vara Jockibois goto nummer 1, men poängen här är väl att kontexten kanske inte spelar någon som helst roll. Att vissa handlingar bara är avskyvärda och motbjudande oavsett varför någon bestämde sig för att göra just så.

Jockiboi och Anjo vill alltid få förklara varför de gjorde helt sjuka och motbjudande saker och de verkar tro att allt blir bra om bara alla förstår den goda anledningen, men det funkar ju inte så. Det är lika avskyvärt och motbjudande att göra som de gjort vilka goda anledningar de än tyckte sig ha. . .
Citera
2026-04-30, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astarte4ever
Jag håller inte med dig. Det där "argumentet" om att "man måste ha kontexten för att förstå" verkar vara Jockibois goto nummer 1, men poängen här är väl att kontexten kanske inte spelar någon som helst roll. Att vissa handlingar bara är avskyvärda och motbjudande oavsett varför någon bestämde sig för att göra just så.

Jockiboi och Anjo vill alltid få förklara varför de gjorde helt sjuka och motbjudande saker och de verkar tro att allt blir bra om bara alla förstår den goda anledningen, men det funkar ju inte så. Det är lika avskyvärt och motbjudande att göra som de gjort vilka goda anledningar de än tyckte sig ha. . .

Nja, alltså, det beror ju på mottagaren, för de som inte har kontexten och inte gör kopplingen till verkliga händelser blir ju "poängen" fattig och intetsägande. Poängen är ungefär lika "djup" som att "Ett knytnävslag är värre än en 2 knuffar som är värre än ett hån".

Känner mottagaren till kontexten, och gör kopplingen till verkliga händelser, så blir ju svaren från de intervjuade som inte känner till kontexten (som tillhör ovan grupp) irrelevanta?

Jag har redan förklarat i mitt andra inlägg här, så det känns som att jag upprepar mig här, men ifall du missade mitt andra inlägg så citerar jag det här nedan:

Citat:
Jo, jag fattar. Jag förstår självklart att Skilleras och Medviktarna bara är ute efter att provocera och försöka trolla Joakim och Anjo.

Jag tvivlar dock på att de själva inser att de framstår som krockade och skämmer ut sig som barnrumpor - Inte inför de intervjuade, för de är aningslösa om vad det handlar om, men inför alla som kan göra kopplingen. Alla som kan göra kopplingen känner redan till bakgrunden och att det fanns mycket god anledning för t.ex. Anjo att göra narr av Medviktarna. Så målgruppen för Skilleras och Medviktarnas "prank" saknas, det går helt enkelt inte hem hos någon alls, varken för de intervjuade eller för oss som känner till vad det handlar om.

De enda som det "träffar" skulle vara en overklig hybrid av helt ovetandes och någon mycket insatt. Såna personer existerar inte. De enda som existerar, som kommer i närheten, skulle kunna vara Temu-troll som fejkar och låtsas som att "Wow vilken bra poäng Skilleras och Medviktarna har!", så eventuellt kan spektaklet sorteras in under "humor och satir" för de egna fansen. Det går inte hem hos någon annan än de egna fanboisen, alla andra drar en lång suck och tittar på något helt annat - Som Spökjakt, exempelvis.
Citera
2026-05-01, 01:58
Avstängd
Sökes: internet sleuth.

T 2327-11
Okänd tingsrätt.

Det är ett tvistemål Joakim förekommer i, förmodligen gäller det en avhysning med handräckning från kronofogden som Joakim överklagat och det har då landat hos tingsrätten.. Joakim ska ha blivit delgiven vräkningen strax innan 20/3 2011.
Citera
2026-05-01, 05:16
Avstängd
Citat:

Vad är historiken? Några har tyckt att Anjo gör dåliga YouTube-videor. De har även haft mage att uttrycka det i egna YouTube-videor, och sagt vad de tycker är dåligt med videorna. Anjo blir kränkt och prånglar ut porrbilder han fått skickat till sig på sina kritiker, eller vad han tror är en kritikers portkod.

Det är faktiskt vad som hänt här. Personer har haft negativa åsikter om det Anjo säger och gör i sina videoklipp, och han blir kränkt, sprider förtal och uppviglar sina utvecklingsstörda följare till trakasserier.

Det är inte som att alla håller med tjockisen utom dessa heller. Hade Anjo vågat ha ett öppet kommentarsfält, hade liknande åsikter förekommit där också. Men han är så bräcklig att han ser till att blockera alla som riktar kritik mot honom, för han klarar verkligen inte av att bli emotsagd.

Det blir egentligen tydligt när man ser hur han väl hanterar kritik som han inte bara enkelt kan runda genom att dölja användaren som riktar den mot honom från kanalen. Då blir det övertramp i form av grova förtal. Att Anjo blev kränkt för att nån sa något lite taskigt i en video, ursäktar inte förtalen och uppviglingen. Han bevisar bara ytterligare att han inte har någonting på internet att göra, och att han inte kan hantera sin maktposition. Det spelar liksom ingen roll att han har massa tittare som tycker om honom. Det talar bara emot honom ännu mer i det avseendet.
Citera
2026-05-01, 07:23
Avstängd
Psysations avatar
Tv4 produktionen runt bröllopet fortsätter fallera på alla punkter, Joakim har tröttnat på den dåliga producenten.

Han orkade inte ens åka med på sin egna svensexa till Cypern?
Jockiboi bryr sig dock inte, han vet att folk kommer titta ändå.

Han är mycket missnöjd med gårdagens spelning på Lokverkstaden. Mycket pengar har man lagt på all pyroteknik, men publiken var inte road, inte många som hoppade.

Eventuellt någon klippbild till serien. Men that's it mannen.

Joakim har varit aktiv i gruppchatten "UGGLAN" halva natten, nu är han arg igen...
Citera
2026-05-01, 07:55
Medlem
0.1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psysation
Tv4 produktionen runt bröllopet fortsätter fallera på alla punkter, Joakim har tröttnat på den dåliga producenten.

Han orkade inte ens åka med på sin egna svensexa till Cypern?
Jockiboi bryr sig dock inte, han vet att folk kommer titta ändå.

Han är mycket missnöjd med gårdagens spelning på Lokverkstaden. Mycket pengar har man lagt på all pyroteknik, men publiken var inte road, inte många som hoppade.

Eventuellt någon klippbild till serien. Men that's it mannen.

Joakim har varit aktiv i gruppchatten "UGGLAN" halva natten, nu är han arg igen...
Hahaha av det man sett från 'spelningen' var det enda man tänkte ungefär the crowd goes mild.... Varför var det ingen som fixade 2000 statister?? Jävla piss danial....
Citera
2026-05-01, 09:27
Avstängd
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1
Hahaha av det man sett från 'spelningen' var det enda man tänkte ungefär the crowd goes mild.... Varför var det ingen som fixade 2000 statister?? Jävla piss danial....
Jag såg inte en enda underårig flicka som rökte i stövlar.
Citera
2026-05-01, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astarte4ever

Väl skrivet! Jag håller fullständigt med dig.

Vissa tycks tro att hämnd och uthängningar är ett normalt friskt beteende. Det är det absolut inte! Vuxna känslomässigt mogna människor hanterar inte kritik och konflikter så.

Kärnan är att Jocke dessutom helt saknar samvete och känsla för proportioner och rimlig gränser. Han har inga gränser - så länge han undgår fängelse.
Han förstår vad hans offer känner och han får en kick av det, men eftersom han saknar empati så skiter han i att han passerat alla gränser.

Anjo, tror jag(?), till skillnad från Jocke har ett samvete. Tyvärr tycks Jocke ha fått honom att tro att han kan bli mer respekterad och ”lyckad” om han glömmer bort det.

Ingen är för smart för att bli manipulerad.
Citera
2026-05-01, 10:22
Avstängd
Psysations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Jag såg inte en enda underårig flicka som rökte i stövlar.
Över en miljon följare på Instagram, lika mycket på YouTube.

Det var ett gigantiskt magplask för Jockiboi, Han har verkligen marknadsfört den här spelningen, särskilt mycket har han delat en gymnasieskolas instagramstorys beträffande tillställningen.

Men nopp. Inget napp för Jockiboi. Han hoppade & skuttade lite framför mixerbordet när kameramannen för vloggsrna filmade,

Planen var även att ANJO skulle få gästspela sina två nya "låtar" som han ai-promptat fram under artistnamnet "DJ Snöstorm" Men detta blåste man av, "influencer-duon" med cirka 1,5 miljoner följare bara på Youtube drog inte publik.
Citera
2026-05-01, 10:45
Avstängd
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psysation
Över en miljon följare på Instagram, lika mycket på YouTube.

Det var ett gigantiskt magplask för Jockiboi, Han har verkligen marknadsfört den här spelningen, särskilt mycket har han delat en gymnasieskolas instagramstorys beträffande tillställningen.

Men nopp. Inget napp för Jockiboi. Han hoppade & skuttade lite framför mixerbordet när kameramannen för vloggsrna filmade,

Planen var även att ANJO skulle få gästspela sina två nya "låtar" som han ai-promptat fram under artistnamnet "DJ Snöstorm" Men detta blåste man av, "influencer-duon" med cirka 1,5 miljoner följare bara på Youtube drog inte publik.
Ajdå! Det låter ju så långt från en succé man kan komma. Så hunden Anjo fick inte hjälp av sin husse med promotion för sina nya AI-slafslåtar? Man får ju hoppas att han får något annat tillbaka då han aldrig avviker från husses sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in