2026-04-30, 14:36
Avstängd
Psysations avatar
Är det någon som har bekanta / bor i området där Jockiboi ska uppträda idag?

Hur går snacket?
Är det *Årets bästa dag hittils*
Eller är det kanske *Meh, varför kunde inte Bolaget kommit hit och spelat istället?*

Är folk rädda för att Jocke med Kniven återigen ska använda sig av sin kniv?

Kommer han sätta på rätt låt ens?
Har dvärgen ens givit ut några låtar på senaste?
Eller ja, nynnat fram melodier på till spökproducenten.

Låter väldigt genetiskt och för mycket 2018.

Kommer han att ljuga ännu mer idag?
Citera
2026-04-30, 14:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psysation
Är det någon som har bekanta / bor i området där Jockiboi ska uppträda idag?

Hur går snacket?
Är det *Årets bästa dag hittils*
Eller är det kanske *Meh, varför kunde inte Bolaget kommit hit och spelat istället?*

Är folk rädda för att Jocke med Kniven återigen ska använda sig av sin kniv?

Kommer han sätta på rätt låt ens?
Har dvärgen ens givit ut några låtar på senaste?
Eller ja, nynnat fram melodier på till spökproducenten.

Låter väldigt genetiskt och för mycket 2018.

Kommer han att ljuga ännu mer idag?
Det är nog större risk för att han kör "föregivande av allmän ställning" igen än att han tar till kniven. Han har ju inte direkt fysiken för att sätta skräck i någon.
Citera
2026-04-30, 16:58
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macranna
This!! Jag hade på mig min nya snygga tröja idag. ”Fuck Joakim Lundell”! Kommer nog beställa den andra också, för min dotter skäms att jag har på mig ”svärord”.

Här hos oss vet alla att Jockiboi är bannlyst och jag bär tröjan för att föra dialog med vem som helst som önskar. Jockiboi ska BORT!
Ja han kan gott fara tillbaka till den rännsten han kom ifrån och hör hemma i.

Hans barn har de värsta WT-namnen jag skådat, tycker synd om dem.
Kanske låter ”gulligt” på en baby men tänk hur löjligt det kommer låta när de är 80 år.
Men de kanske har bytt namn då, jag vet hur det är att ha ett namn man hatar (efternamn i mitt fall), jag bytte till den andra förälderns efternamn så fort jag blev myndig men även de få åren var en frustrerande väntan…
”Lunabelle”… är det något paret hittat på helt själva eller fanns det folk som hette det före henne?
Lunabelle 75 år stickar vantar. 😁

Jag tror att Jockiboi älskar att hata sin mamma, och samtidigt hatar att han älskar henne. Det gör han för annars hade han släppt det där för längesen.
Citera
2026-04-30, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
”Lunabelle”… är det något paret hittat på helt själva eller fanns det folk som hette det före henne?
De valde att kopiera någon annan (se länk nedan).

"Även Joakim blir frälst i namnet, som är Luna Belle Lundell. Men vad de inte verkar ha tänkt på är att namnet Luna Belle är exakt samma namn som den svenska hollywoodfrun Elena Belle och maken Micheal Theanne, gav sin dotter som föddes i september förra året.

Detta är något som ett att Joakim och Jonnas fans har snappat upp och informerar paret om den eventuella namnstölden i kommentarsfältet.

”Tänker bara på Elena Belle´s dotter Luna Belle.. Jag hade valt ett fint vanligt namn eller ett namn som är väldigt originellt”, skriver personen.

Frågan är om Joakim och Jonna kommer ändra sina tankar igen efter att ha fått veta detta, eller om de kommer kopiera hollywood-dotterns namn."

https://www.hant.se/noje/skrallen-joakim-och-jonna-lundells-stora-namnkrock-med-elena-belle/5168930
Citera
2026-04-30, 19:41
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa

"Även Joakim blir frälst i namnet, som är Luna Belle Lundell. Men vad de inte verkar ha tänkt på är att namnet Luna Belle är exakt samma namn som den svenska hollywoodfrun Elena Belle och maken Micheal Theanne, gav sin dotter som föddes i september förra året.

Detta är något som ett att Joakim och Jonnas fans har snappat upp och informerar paret om den eventuella namnstölden i kommentarsfältet.

”Tänker bara på Elena Belle´s dotter Luna Belle.. Jag hade valt ett fint vanligt namn eller ett namn som är väldigt originellt”, skriver personen.

Frågan är om Joakim och Jonna kommer ändra sina tankar igen efter att ha fått veta detta, eller om de kommer kopiera hollywood-dotterns namn."

https://www.hant.se/noje/skrallen-joakim-och-jonna-lundells-stora-namnkrock-med-elena-belle/5168930

Att påpeka att barnen har WT-namn är att sparka in en öppen dörr. Jag tror faktiskt att till och med Jocke & Jonna vet att ingen adel skulle bjuda hem en "Lunabell" på fest. De siktar nog väldigt medvetet på att Lunis ska dejta typer i stil med Samir Badrans barn (just han har inga så därför valde jag honom som exempel så att inga andra kändisbarn blir utpekade).

I all prålig nyrikedom utan stil och klass är det insiktsfullt att ge barnen rejäla WT namn och gå all in och uppfinna egna tokigheter eller rakt av kopia andra trash-kändisars barnnamn. Hade varit mer pinsamt utstuderat när du har tatueringar i ansiktet och inte gått ut högstadiet med barnaskaran Ingrid, Sigvard och Bertil, eller Magdalena, David och Gabriel.

Det man hade kunnat hoppas på vore att de gjorde en Brooklyn Beckham eller så. Lindö Lundell. Det hade åtminstone varit en rolig samtida kultuell blinkning.
Senast redigerad av Spritnota 2026-04-30 kl. 19:53.
Citera
2026-04-30, 19:42
Medlem
Citat:

Jag tror att de 100% visste om att Elenas dotter hette Luna Belle och snodde namnet. De kopierade även hennes barnrum rakt av.
Citera
2026-04-30, 20:00
Avslutad
Fitthoran verkar faktiskt ha skickat in en riktig stämningsansökan via Astra advokater, som tingsrätten krävt förtydliganden på åtminstone 15 punkter.

Astra advokater borde skämmas, och borde i första hand ha kontaktat Medviktarna direkt, och sen kommit överrens om ett förlikningsavtal. Istället för att ödmjukt§ be om något cease&desist-liknande så skickade de in skit till Stockholms tingsrätt.

Tyvärr tror jag dock att de kan framhärda, dump från Fru Medvikts story:
https://imgur.com/a/2jL1Y5K

PS. Hor-Emelie, sluta lägg upp allt, det är inte i ditt intresse. Snälla. Hårigfittaochrövsnälla.
Citera
2026-04-30, 20:09
Avslutad
Citat:

Att tänka på om man funderar på att döpa sitt barn till Estelle, Alice, Victoria, Kevin, Axel, Philip, Carl-Philip, Anna osv......
Sjukt att kopiera andras förnamn.
Citera
2026-04-30, 20:10
Medlem
Jag tittade lite på Skilleras VAD TYCKER NORRKÖPING OM JOAKIM LUNDELLS HUNDAR https://www.youtube.com/watch?v=RPR8ZVGE9Jc där han försökte göra en poäng med att intervjua kreti och pleti på stan (i Norrköping tror jag) om vad de anser om Youtube-draman. Och vad de anser om saker han menar att bland andra Joakim Lundell har gjort.

Problemet är bara att Skilleras missar poängen, eller åtminstone en väldigt stor och avgörande del för att det ska vara en poäng.
Det Skilleras missar, som han även utelämnar i samtliga frågor till kreti och pleti, är att de "ponerade" hypotetiska scenarion han lägger fram förtäljer inte huruvida det som gör något mot någon annan har bakomliggande historik fylld av konflikt.
När Skilleras intervjuar en ovetande om ställer frågor så svarar de intervjuade enligt premissen att de själva är helt oskyldiga och helt plötsligt ur det blå på olika sätt blir attackerade av en Youtuber.

Så Skilleras frågor och de intervjuades svar kan inte på något sätt appliceras på vad exempelvis Joakim Lundell har sagt offentligt om Linnea, eller vad Anjo sagt och gjort mot medviktarna.

Skilleras frågor till de intervjuade saknar hela den bakomliggande och avgörande kontexten, och svaren är alltså helt irrelevanta.

Det säger däremot en hel del om Skilleras att han inbillar sig att man kan kapa bort historia och kontext och tro att man pratar om samma sak.

Så det var lite roligt att se att Skilleras ännu en gång skämmer ut sig och så tydligt visar att han saknar IQ eller förstånd eller vad den än är som saknas honom.
Citera
2026-04-30, 20:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dolemite
Jag tittade lite på Skilleras VAD TYCKER NORRKÖPING OM JOAKIM LUNDELLS HUNDAR https://www.youtube.com/watch?v=RPR8ZVGE9Jc där han försökte göra en poäng med att intervjua kreti och pleti på stan (i Norrköping tror jag) om vad de anser om Youtube-draman. Och vad de anser om saker han menar att bland andra Joakim Lundell har gjort.

Problemet är bara att Skilleras missar poängen, eller åtminstone en väldigt stor och avgörande del för att det ska vara en poäng.
Det Skilleras missar, som han även utelämnar i samtliga frågor till kreti och pleti, är att de "ponerade" hypotetiska scenarion han lägger fram förtäljer inte huruvida det som gör något mot någon annan har bakomliggande historik fylld av konflikt.
När Skilleras intervjuar en ovetande om ställer frågor så svarar de intervjuade enligt premissen att de själva är helt oskyldiga och helt plötsligt ur det blå på olika sätt blir attackerade av en Youtuber.

Så Skilleras frågor och de intervjuades svar kan inte på något sätt appliceras på vad exempelvis Joakim Lundell har sagt offentligt om Linnea, eller vad Anjo sagt och gjort mot medviktarna.

Skilleras frågor till de intervjuade saknar hela den bakomliggande och avgörande kontexten, och svaren är alltså helt irrelevanta.

Det säger däremot en hel del om Skilleras att han inbillar sig att man kan kapa bort historia och kontext och tro att man pratar om samma sak.

Så det var lite roligt att se att Skilleras ännu en gång skämmer ut sig och så tydligt visar att han saknar IQ eller förstånd eller vad den än är som saknas honom.

Aha ok, fattar ändå inte.
Citera
2026-04-30, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavTrelleborg
Aha ok, fattar ändå inte.

Jo, jag fattar. Jag förstår självklart att Skilleras och Medviktarna bara är ute efter att provocera och försöka trolla Joakim och Anjo.

Jag tvivlar dock på att de själva inser att de framstår som krockade och skämmer ut sig som barnrumpor - Inte inför de intervjuade, för de är aningslösa om vad det handlar om, men inför alla som kan göra kopplingen. Alla som kan göra kopplingen känner redan till bakgrunden och att det fanns mycket god anledning för t.ex. Anjo att göra narr av Medviktarna. Så målgruppen för Skilleras och Medviktarnas "prank" saknas, det går helt enkelt inte hem hos någon alls, varken för de intervjuade eller för oss som känner till vad det handlar om.

De enda som det "träffar" skulle vara en overklig hybrid av helt ovetandes och någon mycket insatt. Såna personer existerar inte. De enda som existerar, som kommer i närheten, skulle kunna vara Temu-troll som fejkar och låtsas som att "Wow vilken bra poäng Skilleras och Medviktarna har!", så eventuellt kan spektaklet sorteras in under "humor och satir" för de egna fansen. Det går inte hem hos någon annan än de egna fanboisen, alla andra drar en lång suck och tittar på något helt annat - Som Spökjakt, exempelvis.
Citera
2026-04-30, 21:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dolemite
Jo, jag fattar. Jag förstår självklart att Skilleras och Medviktarna bara är ute efter att provocera och försöka trolla Joakim och Anjo.

Jag tvivlar dock på att de själva inser att de framstår som krockade och skämmer ut sig som barnrumpor - Inte inför de intervjuade, för de är aningslösa om vad det handlar om, men inför alla som kan göra kopplingen. Alla som kan göra kopplingen känner redan till bakgrunden och att det fanns mycket god anledning för t.ex. Anjo att göra narr av Medviktarna. Så målgruppen för Skilleras och Medviktarnas "prank" saknas, det går helt enkelt inte hem hos någon alls, varken för de intervjuade eller för oss som känner till vad det handlar om.

De enda som det "träffar" skulle vara en overklig hybrid av helt ovetandes och någon mycket insatt. Såna personer existerar inte. De enda som existerar, som kommer i närheten, skulle kunna vara Temu-troll som fejkar och låtsas som att "Wow vilken bra poäng Skilleras och Medviktarna har!", så eventuellt kan spektaklet sorteras in under "humor och satir" för de egna fansen. Det går inte hem hos någon annan än de egna fanboisen, alla andra drar en lång suck och tittar på något helt annat - Som Spökjakt, exempelvis.

Ok, fattar inte vad det var jag inte fattar, haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in