Citat:
Ursprungligen postat av
insideoutman
Haha, vilken total nolla du är! Du sitter där med tomt konto och försöker sälja in det som någon slags moralisk överlägsenhet. “Jag lever inte i den världen” – nej, du har ju inte ens råd att göra det, det är liksom inte ett val du gjort.
Det där snacket om munkar och pensionärer är bara en ursäkt för att slippa inse det uppenbara: pengar ger frihet, valmöjligheter och ett liv utan den där konstant gnagande stressen du uppenbart lever med. Du försöker få det till att folk som lyckas ekonomiskt saknar djup, men i verkligheten är det bara du som rationaliserar din egen situation.
Och det roligaste är ändå att du sitter och moraliserar över yliga människor på ett forum du själv påstår är meningslöst. Ändå är du här, skriver romaner om hur lite du bryr dig. Det skriker inte direkt självinsikt.
Fortsätt du att samla upplevelser medan andra samlar kapital och faktiskt kan välja sina liv. Vi vet båda vem som sitter fast och vem som inte gör det.
Med tanke på din elakhet och sättet du skriver på fortsätter jag att le inombords, väl medveten om att jag mår garanterat bättre än du psykiskt. Fråga dig själv varför du har ett inre behov av att vara elak och försöka trycka ner andra människor. Inga pengar i världen kan rädda någon med en trasig och vidrig personlighet.
Om din tes stämmer varför har du en så vidrig och misslyckad personlighet? Pengar har inte gjort dig lycklig. Snarare tvärtom.