2026-04-26, 14:43
Avstängd
AnonymHingsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Dom där sifforna har jag redan visat, men självklart anser du att det är galet eftersom du antagligen knarkar stora mängder.

Har ingen aning vad knark kostar, men låt oss säga en lina kokain kostar 1000kr och röka kostar 500kr skulle inte förvåna mig om du drar en lina koka varje kväll för knulla nån hora och sen röker röka efter sexet för chill och horan har kostat 1500kr så voila du har bränt 3000kr på 1 dag.

3000kr x 30 dagar = 90,000kr på 1 månad och det inte är räknat med hyra, mat och liknade saker så självklart låter ju det galet att en person kan överleva på 10,167kr/mån för dig då.

Skiter fullständigt i vad konsumentverket säger, 8250kr för mat, kläder, fritid, hygien?

Hygien = Flaska schampo typ 20kr + Tandkräm 15kr + Handtvål 15kr = 50kr.
Kläder = Du köper 1 gång och det håller 5-10 år så 0kr/mån efter du har skaffat allt.
Fritid = 0kr finns massa grejer som är grattis eller kostar lite.
Mat = 2000kr

Så återigen slutat knarka bort dina pengar och kom tillbaks till verkligheten.
Det talar ju för vilken kvalité på livet du valt. Kläder 0 kr alltså och en flaska schampo så är du nöjd wow
Citera
2026-04-26, 15:12
Medlem
liarsenics avatar
Tror detta hänger ihop med att det finns så många singlar där ute. Är man ett par där båda bidrar till hushållets ekonomi så kommer man tillsammans kunna spara en slant varje månad. Så länge man inte bränner allt på nöje.
Citera
2026-04-26, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiMaX
Idag hjälper det knappt att ha uppsikt framåt. Bylingen kan se din fart fast han möter dig numera! Värdelöst!

Dock är man ju fortfarande att det är en polisbil, tror inte civilare fått den utrustningen än. Men sen kommer snart drönare som ligger och mäter uppifrån, och sen tar en patrull in en en km längre fram.

Så det blir allt tuffare för oss som vill ligga på lite ...
Citera
2026-04-26, 16:31
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Men låginkomstyrken måste väl finnas? Inte för att jag själv skulle klara det. Samhället skulle bli kaos utan städare, barnskötare, sanerare, personliga assistenter, undersköterskor mfl.

Jag vet inte ens hur det möjligt idag att överleva på en 20-25k bruttolön som dessa yrken ger i dagens läge

Yrkena måste troligen finnas, men lönerna behöver inte ligga där.
Citera
2026-04-26, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Festmulatt
Jag är alltid pank två veckor före lön för att jag är mångmiljonär, fonder och grejer liksom. Flashback i ett nötskal.

🤣🤣🤣
Citera
2026-04-26, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Yrkena måste troligen finnas, men lönerna behöver inte ligga där.

Alla kan inte ha högre lön än medel, går de lönerna upp går andras löner också upp, och så drar inflationen iväg och vi är tillbaka på ruta 1.
Citera
2026-04-26, 17:06
Medlem
Tearsinrains avatar
Jag är sjukskriven med 11k netto per månad. Har lyckats spara ihop 150k på två år. Lev efter era förutsättningar.
Citera
2026-04-26, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Aha förstår, jag är dessvärre inte alls insatt i bostadsrätter i Stockholm.

Det finns bostadsrätter där du får betalt för att bo i innerstan i Stockholm, pga att föreningen hyr ut lokaler till butiker m.m och överskottet går tillbaka till BRF-ägarna...men då har du väldigt stort insatt kapital i bostaden... då går det kanske att leva på 8.000 totalt men då har du å andra sidan ofta låst in över 20 miljoner i lägenheten som kan göra nytta på annat håll.
Citera
2026-04-26, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Jag är sjukskriven med 11k netto per månad. Har lyckats spara ihop 150k på två år. Lev efter era förutsättningar.
Så du lever på under 5000 per månad, låter väldigt troligt. Om du nu inte snyltar på nån annan dvs
Citera
2026-04-26, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain

Så du har levt på 4750kr per månad? Du ljuger.
Citera
2026-04-26, 17:31
Medlem
Vad betyder ens ”pank” i sammanhanget ? Många har automatiserat sparande och en budget så att de i slutet av månaden har väldigt lite kvar.
Citera
2026-04-26, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Alltså ni vet att man inte får ta med sig pengarna när man dör va?

Har man tillräckligt på banken för att känna sig hyfsat trygg så finns det inget egenvärde i att lägga pengar på hög. Svårt att tro att jag på dödsbädden kommer tänka "nedrans jävla skit att jag brände det mesta av lönen på alla dessa underbara minnen, istället för på statsobligationer och konvertibler i småbolag".

Vilken loser-mentalitet. ”Aja vi ska ändå dö, därför ska jag konsumera ihjäl mig och vara luspank”.

Jag älskar att titta på kontot och se en massa pengar. Det ger mig en otrolig känsla av frihet och självständighet som ni slösare aldrig ens kan föreställa er.

Sen ”resa”. Lol. Världens största loser-aktivitet. Flyga till nån sketen strand och trängas med andra losers. Att människosläktet inte kommit längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in