Citat:
Ursprungligen postat av
brukstjack
Alltså ni vet att man inte får ta med sig pengarna när man dör va?
Har man tillräckligt på banken för att känna sig hyfsat trygg så finns det inget egenvärde i att lägga pengar på hög. Svårt att tro att jag på dödsbädden kommer tänka "nedrans jävla skit att jag brände det mesta av lönen på alla dessa underbara minnen, istället för på statsobligationer och konvertibler i småbolag".
Vilken loser-mentalitet. ”Aja vi ska ändå dö, därför ska jag konsumera ihjäl mig och vara luspank”.
Jag älskar att titta på kontot och se en massa pengar. Det ger mig en otrolig känsla av frihet och självständighet som ni slösare aldrig ens kan föreställa er.
Sen ”resa”. Lol. Världens största loser-aktivitet. Flyga till nån sketen strand och trängas med andra losers. Att människosläktet inte kommit längre.