Citat:
Ursprungligen postat av
AnonymHingst
Men sluta glappa med käften. Vill du ha en korrekt uträkning så din autism hänger med så ok.
Han sparar 100.000kr/år med en inkomst på 222.000kr/år
Det är mer exakt 8333kr/mån i sparande. Han klarar sig med boende, mat, nöjen osv på 10167kr/mån vilket jag anser vara helt galet.
Möjligen, en person, utan barn, liv osv kan klarar det med ett tält i skogen.
Vi kan utgå från att personen som gör detta är en totalt nobody,
Enligt Konsumentverkets beräkningar för 2026 behöver en vuxen cirka 8 250 kr per månad för grundläggande levnadskostnader (mat, kläder, fritid, hygien) utöver boendekostnad
Då har vi alltså en boendekostnad på 1917kr kvar. Blir ett tält i skogen kan jag tänka mig
Dom där sifforna har jag redan visat, men självklart anser du att det är galet eftersom du antagligen knarkar stora mängder.
Har ingen aning vad knark kostar, men låt oss säga en lina kokain kostar 1000kr och röka kostar 500kr skulle inte förvåna mig om du drar en lina koka varje kväll för knulla nån hora och sen röker röka efter sexet för chill och horan har kostat 1500kr så voila du har bränt 3000kr på 1 dag.
3000kr x 30 dagar = 90,000kr på 1 månad och det inte är räknat med hyra, mat och liknade saker så självklart låter ju det galet att en person kan överleva på 10,167kr/mån för dig då.
Skiter fullständigt i vad konsumentverket säger, 8250kr för mat, kläder, fritid, hygien?
Hygien = Flaska schampo typ 20kr + Tandkräm 15kr + Handtvål 15kr = 50kr.
Kläder = Du köper 1 gång och det håller 5-10 år så 0kr/mån efter du har skaffat allt.
Fritid = 0kr finns massa grejer som är grattis eller kostar lite.
Mat = 2000kr
Så återigen slutat knarka bort dina pengar och kom tillbaks till verkligheten.