2026-04-26, 10:38
Medlem
Alla på flashback är miljonärer med en förmögenhet i isk
Citera
2026-04-26, 10:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Crimzon
"Man får högre lön med tiden"...
1. Vad tjänar du idag?
2. Hur mycket kommer du att tjäna i framtiden?
Tjänar fyra gånger mer nu än när jag fick min första fasta anställning. I framtiden förmodligen ännu mer.
Citera
2026-04-26, 11:01
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Samt är lite smart, och har bra uppsikt framåt

Idag hjälper det knappt att ha uppsikt framåt. Bylingen kan se din fart fast han möter dig numera! Värdelöst!
Citera
2026-04-26, 11:18
Medlem
Jag är född på 70-talet. Har inte en krona sparad och är helt pank 😄

Är just nu arbetslös men har ett jobb på gång.
Däremot är jag helt övertygad om att jag är mer harmonisk och mår bättre psykiskt än många människor.
Har varit med om mycket i livet. Oroar mig aldrig för något. Är generellt väldigt glad och har en positiv livssyn.
Fattig kommer jag nog alltid att vara. Har lärt mig att finna glädje i det lilla i livet. Behöver inte pengar för att må bra. Har aldrig varit utanför Sveriges gränser.
Finner glädje i det som verkligen betyder något. Brorsans hund som jag ofta går i skogen med exempelvis. Att hjälpa andra människor är också viktigt.

Har jobbat en hel del i mitt liv. Jag har dock aldrig varit särskilt sparsam och har oftast haft väldigt lågt betalda jobb. Hälsan har också strulat en hel del, vilket har påverkat ekonomin. När jag har jobbat har jag väl inte varit helt pank innan löning men ganska ofta
Senast redigerad av Runbane 2026-04-26 kl. 11:24.
Citera
2026-04-26, 11:22
Medlem
brukstjacks avatar
Alltså ni vet att man inte får ta med sig pengarna när man dör va?

Har man tillräckligt på banken för att känna sig hyfsat trygg så finns det inget egenvärde i att lägga pengar på hög. Svårt att tro att jag på dödsbädden kommer tänka "nedrans jävla skit att jag brände det mesta av lönen på alla dessa underbara minnen, istället för på statsobligationer och konvertibler i småbolag".
Senast redigerad av brukstjack 2026-04-26 kl. 11:39.
Citera
2026-04-26, 11:22
Medlem
Custom_mades avatar
Nja, tycker ni förenklar. Det har blivit otroligt mkt dyrare med allt. Boende, mat, drivmedel, nöjen.
Citera
2026-04-26, 11:31
Medlem
Jag är ganska fattig vinterhalvåret och det beror på att Eon tar cirka 2/4 av min lön. Sommaren är bättre
Citera
2026-04-26, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukstjack
Alltså ni vet att man inte får ta med sig pengarna när man dör va?

Bra sagt. Exakt så tänker jag ofta. Allt det där materiella är ytligheter som egentligen inte betyder ett skit.
Någon skulle kunna säga att jag säger så bara för att jag är fattig. Det är snarare så att när man är fattig ser man vad som verkligen är viktigt. En fungerande hälsa och värden som verkligen betyder något på ett djupare plan.
Citera
2026-04-26, 11:43
Medlem
Alla planerade väl inte för alla krig och prishöjningar som kom i och med dessa. Jag var en. Men nu har det tack och lov artat sig för egen del.
Citera
2026-04-26, 12:08
Medlem
Jag är alltid pank två veckor före lön för att jag är mångmiljonär, fonder och grejer liksom. Flashback i ett nötskal.
Citera
2026-04-26, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymHingst
Som jag sa innan, så är det knappast troligt du sparar 10.000kr av dina 18.000kr. Det är fysiskt omöljligt

Nej jag är miljardär så jag kan spara mer än 10,000kr.

Men har mycket folk runt mig som knarkar, dricker, röker, snusar, osv som kan knappt spara pengar.

Antar du hamnar i samma kategori och därför tror du att det inte är fysiskt möjligt spara 10,000kr av 18,000kr per månad. Dessutom pratades det om 100,000kr/år vilket är lägre än 10,000kr mån men visst försök att flytta mål linjerna.

Du får bara sluta slösa pengarna hårt.
Citera
2026-04-26, 12:38
Avstängd
AnonymHingsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Nej jag är miljardär så jag kan spara mer än 10,000kr.

Men har mycket folk runt mig som knarkar, dricker, röker, snusar, osv som kan knappt spara pengar.

Antar du hamnar i samma kategori och därför tror du att det inte är fysiskt möjligt spara 10,000kr av 18,000kr per månad. Dessutom pratades det om 100,000kr/år vilket är lägre än 10,000kr mån men visst försök att flytta mål linjerna.

Du får bara sluta slösa pengarna hårt.
Om du läser innan du citerar kanske du inte behöver framstå som dum. Inlägget jag ifrågasatte var att denne skulle spara 10.000kr av en inkomst på 18.000kr vilket knappast är troligt.

Ja, har man inget liv, ett tält i skogen osv Så förstår jag konceptet men för en normal människa räcker inte 8000kr för en månad att betala boende, mat, nöjen osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in