Citat:
Ursprungligen postat av
Skaffern
Lena Andersson går från klarhet till klarhet.
Från foliehattsteorier i Palmemordet till Putinfjäsk.
Och nu detta
”Det verkar inte otänkbart att sanningen finns någon annanstans än där opinionen befinner sig”, skriver hon i mejlet"
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/lena-anderssons-mejl-till-ministern-sanningen-nagon-annanstans/
1. Ser mer ut som att de lobbar för att regeringen ska försöka bruka ex gratia instrumentet.
2. Däremot är det tydligt att hon anmärker på att regeringen kommer att hamna i en mycket dålig sits ifall den godkänner "ex gratia" ansökan.
3. Skulle ansökan skickas in så kan ju regerinen göra det lite sossigt och säga att "inga pengar kan ersätta att domstolarna vägrade ändra dom i preskriberat ärende, dåliga advokater och uppdra åt domstolsverket att be om ursäkt och ge läkarna 0kr i ersättning samt delge dem att de har regeringens tillstånd att stämma sina advokater för dålig rådgivning och dålig representation.
Citat:
Ursprungligen postat av
costa-mop
Jag kommenterar inte dina inlägg för att du erbjuder något intellektuellt utbyte, utan för att du sprider inkorrekt och/eller ogrundad information i tråden. Om du vill slippa mina kommentarer är det mycket enkelt: utgå från grundläggande fakta istället för att fantisera fritt.
Hittills har du fört fram, men inte på något sätt kunnat belägga eller konkretisera, bland annat följande teorier:
1. Ett helt eget fotohandlarscenario där någon av läkarna skulle ha blivit tagen på bar gärning med foton av da Costas styckade lik. Detta har inte skett, vilket du informerades om. Enligt dig var då problemet att läkarna och deras försvarare inte tillräckligt tydligt klarlagt att inga foton existerade. Som jag skrev då kan man beskylla försvarsadvokaterna för mycket, men knappast för att de inte kunde förutspå att du, 40 år senare, skulle behöva bli skedmatad med information för att inte hitta på verklighetsfrämmande scenarion.
2. När du till slut insåg att du hade fel i din beskrivning av fotohandlarnas berättelse började du spekulera om helt andra, orelaterade fotografier föreställande antingen "likstyckningar" eller lik, som du trodde att läkarna låtit framkalla privat och som skulle ha återfunnits vid husrannsakan. Inte heller detta är med sanningen överensstämmande. Varifrån har du fått denna idé?
3. Du påstår även att läkarnas företrädare har menat att Christina Allgéns vittnesmål skulle ha tillkommit efter att "de tagit jobbet med sig hem". Hur ser det resonemanget ut? Är det verkligen så illa att du inte känner till vad Christina Allgéns vittnesmål handlar om?
4. Slutligen undrar jag om du förstår att rättsövergreppet mot Härm och Allgén inte enbart handlar om deslegitimeringen, utan även om tingsrättens oprovocerade "konsumentupplysning", den havererade polisutredningen där alternativa gärningsmän undersöktes bristfälligt och om statens ovilja att till denna dag ge läkarna upprättelse.
Min misstanke är att en av orsakerna till den såväl den nuvarande som tidigare regeringars brist på agerande är att det inte funnits en tillräckligt stark medborgerlig upprördhet över läkarnas öde. Skälet till detta är att ogrundade rykten om att läkarna på något sätt betett sig klandervärt och/eller varit inblandade i da Costas död har tillåtits florera fritt. Det är just sådana rykten som du ger luft åt och det är därför jag korrigerar dina inlägg.
1. Du har ju inget annat att komma med än hjärnspöken, stollerier och propaganda.
2. Fotohandlarvittnesmålet anförs som en del av Kammarrättens helhetsbedömning avseende legitimationerna. Vittnesmålet indikerar att en av läkarna lämnat in icke-auktoriserade likbilder. Oavsett om dessa föreställer ms. Costa eller annat lik är fotohandlarparets vittnesmål för sig självt grund för indragande av legitimationen. Nu står inte vittnesmålet självt utan legitimationsindragningen styrks av fruars, döttrars, och andras vittnesmål samt även fler omständigheter.
2.1. Därav Kammarrättens helhetsbedömning (och ja, den var säkerligen väldigt påhejad av både Ls, Ms och S:s politruker sett till innehållet i övriga trådinlägg - läkarnas reella politiska brott är alltså avbrott av två politiska äktenskap, ett genom död (mord/dråp/självmord) och ett genom skilsmässa)
3. Nu fantiserar du bara igen och dina fantasier är betingade på att du inte kan skilja straff-och processrätt från förvaltningsrätt. Du verkar inte ens kunna se skillnad på de olika rättsförfarandena.
4. Läkarna är skyldiga att följa strikt sekretess precis som nuvarnade enligt GDPR. Alla vittnesmål tyder på att de grovt åsidosatt sina legala skyldigheter avseende lik, privatliv, journaler, likfoton, etc. "tagit jobbet med sig hem" innebär just det, brytandet av regler, vilka tydligt är omvittnat av läkarnas nära och kära samt även fotohandlarparet m.fler.
5. Det finns ett rättsövergrepp i domen som rättssamhället inte ville rätta utan lagstöd. Det har dock inget med den formella de-legitimeringen att göra annat än att det tydligen rådde "rättsvilla" avseende ifall det var legalt att agera som tingsrätten gjort eller ej, vilket innebar att skälen omformulerades till helhetsbedömning efter att domstolen insett att rättsfel begåtts inom straff-och processrätten.
5.1. Advokaterna ansvarar för att försvara och representera sina klienter. De har gjort ett synnerligt dåligt jobb inom förvaltningsrätten samt ett svagt jobb inom straff och processrätten.
6. Costa ärendet är knappast en prioritet för vare sig S eller M ledda regeringar.
7. Jag betraktar dig som en stolle, och du undanbeds att vidare kommentera mina inlägg.