2026-04-24, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av costa-mop
Det är en fullt rimlig möjlighet, men även då bör det ha genomförts undersökningar av dem som borde kunna spåras i efterhand.

Som det förefaller nu, när arkivarierna inte kan hitta minsta dokument om saken, verkar ingen utredning ha bedrivits.

Om dessa var "reliker" och övergivna skulle det vara intressant ur två aspekter. Dels skulle sådana öde och undangömda krypin vara tilltalande för hemlösa och andra vinddrivna existenser. Dels ökar likheten med fyndplatsen vid Atlasmuren.

Enligt Gustavsson, som hittade väskan vid byggfutten, fann han den omedelbart efter att han återkommit efter sin semester. Ifall andra personer arbetat där under Gustavssons semester kan man tycka att de borde anträffat den då. Min tolkning är att arbetet antingen låg nere under sommarsemestern, vilket skulle innebära att byggfuttarna var övergivna, eller möjligen att väskan placerades ut i nära anslutning till att den hittades den 6/8 1984.

Ja som du är inne på kan det tänkas att det var helt nerstängt på bygget under industrisemestern.
Det var väldigt vanligt förr och kanske hade personen som dumpade bagen koll om denne passera bygget titt som tätt.

För att återgå till arkivet ter det sig som en historia för sig själv. Verkligen märkligt om det inte ens skulle finnas en liten anteckning om dessa centrala platser på FPL2 som baracker och manskapsvagn. Å andra sidan kanske polisen bara släppte det hela om de inte fann någon brottsplats vid primära krimundersökningen och sen redan arbetade efter en förutbestämd uppfattning om fallets utgång?

Sen är jag lite av uppfattningen att spår och bevis avsiktligt kan försvunnit från utredningen under arbetets gång för att passa narrativet att läkarna var skyldiga.
Citera
2026-04-24, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
CB bodde i Sundbyberg. Han hade ingenting med Catrines död att göra. Någon annan har hanterat Catrines kvarlevor och tillhörigheter.

Catrine dog hemma hos någon annan, efter att hon sa hejdå till CB, på kvällen, förmodligen i mitten av juni.

Nej jag har inte kollat igenom gatorna än.

Men att det fanns ett par knarkarkvartar vid Atlasmuren, är lika säkert som amen i kyrkan.

Nej jag tror inte heller CB var inblandad i hennes död. Han hade förmodligen en love crash på henne. Däremot tror jag han vet mer än vad som hittills framkommit.

Oavsett kan jag förstå hur komplicerat allt blev för honom om han ana vad som skett och visste vem hon sist sågs i livet med. Var han dessutom ensamt ”vittne” visste GM vem som golat. Om det nu var killar från E-vägen hade de dessutom både familj och vänner som back-up.

Våldskapitalet där gick inte ta miste på-2 meter långa och 100 pannor styck. Hade förmodligen själv också kört på den gamla krigsdevisen ”en svensk tiger”.

Men tänk så annorlunda utgång fallet haft om ett vittne trätt fram med uppgifter om den verkliga GM.

Frågan är om det hade tystats ner eller hur man hanterat det när drevet mot läkarna redan var igång?
Senast redigerad av viperstyle 2026-04-24 kl. 22:31.
Citera
2026-04-25, 03:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Jag tror att det är ett osunt beteende att ”snöa in” på ”för eller emot” någons skuld enbart baserat på att man hårdnackat vägrar ta till sig fakta.
Som du år efter år visar prov på i denna tråd.

Men nu har det väl inte framkommit några nya omständigheter av vikt sen fallet var upp i kammarrätten -91 så vad är det för fakta du pratar om?

Vad har alla dessa böcker, reportage och TV-program lyckats åstadkomma förutom en massa nytillkomna frågetecken?

Citat:
Vi kan här teoretiskt diskutera fallet och polisutredningens brister och dikeskörningar fram och tillbaka.

Vilka var de största bristerna och dikeskörningarna enligt dig? Att man underlät att utreda det sista säkra vittnet på Östermalm?

Citat:
För Sveriges anseende som fungerande rättsstat måste detta snarast få ett slut och korrigeras. Medan tid är. Det svenska samhället förtjänar att kunna tvätta rent denna skamfyllda byk och nu göra rätt.

Precis som andra nutida rätthaverier som vi redan har korrigerat - Quick, Kevin-fallet och männen/fäderna som dömdes för osann incest och våldtäktsanklagelser.

Du glömde att nämna den lille mannen med de sorgsna ögonen J*y R*hman men vad har de fall du räknar upp att göra med CdC-fallet?

Varje fall är/var unikt utifrån de omständigheter som rådde så vi ska nog kanske vara försiktiga med att klumpa ihop vissa fall eftersom beröringspunkterna känns rätt få.
Citera
2026-04-25, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjamfossftw
Det finns ingen dag och det finns inga foton. Fotohandlarparet läste i Expressen om Christina Allgéns gränspsykotiska tokerier, hennes ständigt växande spekulationer om allt möjligt (pianospelande, grillning av huvud, båtfärder, häxkonster etc) om fotografier.

På fyllan, på väg planet på väg hem från någon semester ”kommer de på” att de sett foton tre år tidigare. Ingen i deras butik mindes något av detta och fotohandlarparet ångrade senare sin medverkan i detta haveri. De lät sig luras av Expressens publicering av mammans spekulationer.

Jo, det du skriver ovan känner jag till. Att Schröders vimsade till det är ju en sak - men där fanns ju
också en jägmästare som sade sig ha befunnit sig i butiken i samband med händelsen.
Då borde det ju också kunnat ha fastslagits ett exakt datum? För det kan väl inte vara så jäkla illa
att den sistnämnda bara sagt sig ha hört/sett någon slags upprörd situation i random fotobutik
vid någon random tidpunkt någon random dag under försommaren/sommaren 1984?

/N
Citera
2026-04-25, 14:54
Medlem
costa-mops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
1. Ifall du slutar svamla och falsk anmäla inlägg så blir dina svar kanske intressanta istället för rabiata, desperata och in affekt inlägg som tyder på psykisk svaghet.

2. Återigen så har du bara fantasier och påhitt att komma med. Sluta kommentera mina inlägg ifall fantasier är allt du har att komma med.

3. Så som jag ser det har du inte bidragit med något av värde till tråden annat än en massa propaganda om "rättsövergrepp" som synligen inte funnits alls annat än som en funktion av de de-legitimerades dåliga advokater.
Jag kommenterar inte dina inlägg för att du erbjuder något intellektuellt utbyte, utan för att du sprider inkorrekt och/eller ogrundad information i tråden. Om du vill slippa mina kommentarer är det mycket enkelt: utgå från grundläggande fakta istället för att fantisera fritt.

Hittills har du fört fram, men inte på något sätt kunnat belägga eller konkretisera, bland annat följande teorier:

1. Ett helt eget fotohandlarscenario där någon av läkarna skulle ha blivit tagen på bar gärning med foton av da Costas styckade lik. Detta har inte skett, vilket du informerades om. Enligt dig var då problemet att läkarna och deras försvarare inte tillräckligt tydligt klarlagt att inga foton existerade. Som jag skrev då kan man beskylla försvarsadvokaterna för mycket, men knappast för att de inte kunde förutspå att du, 40 år senare, skulle behöva bli skedmatad med information för att inte hitta på verklighetsfrämmande scenarion.

2. När du till slut insåg att du hade fel i din beskrivning av fotohandlarnas berättelse började du spekulera om helt andra, orelaterade fotografier föreställande antingen "likstyckningar" eller lik, som du trodde att läkarna låtit framkalla privat och som skulle ha återfunnits vid husrannsakan. Inte heller detta är med sanningen överensstämmande. Varifrån har du fått denna idé?

3. Du påstår även att läkarnas företrädare har menat att Christina Allgéns vittnesmål skulle ha tillkommit efter att "de tagit jobbet med sig hem". Hur ser det resonemanget ut? Är det verkligen så illa att du inte känner till vad Christina Allgéns vittnesmål handlar om?

4. Slutligen undrar jag om du förstår att rättsövergreppet mot Härm och Allgén inte enbart handlar om deslegitimeringen, utan även om tingsrättens oprovocerade "konsumentupplysning", den havererade polisutredningen där alternativa gärningsmän undersöktes bristfälligt och om statens ovilja att till denna dag ge läkarna upprättelse.

Min misstanke är att en av orsakerna till den såväl den nuvarande som tidigare regeringars brist på agerande är att det inte funnits en tillräckligt stark medborgerlig upprördhet över läkarnas öde. Skälet till detta är att ogrundade rykten om att läkarna på något sätt betett sig klandervärt och/eller varit inblandade i da Costas död har tillåtits florera fritt. Det är just sådana rykten som du ger luft åt och det är därför jag korrigerar dina inlägg.
Citera
2026-04-25, 16:18
Medlem
Skafferns avatar
Lena Andersson går från klarhet till klarhet.
Från foliehattsteorier i Palmemordet till Putinfjäsk.
Och nu detta
”Det verkar inte otänkbart att sanningen finns någon annanstans än där opinionen befinner sig”, skriver hon i mejlet"

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/lena-anderssons-mejl-till-ministern-sanningen-nagon-annanstans/
Citera
2026-04-25, 18:25
Medlem
costa-mops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja som du är inne på kan det tänkas att det var helt nerstängt på bygget under industrisemestern.
Det var väldigt vanligt förr och kanske hade personen som dumpade bagen koll om denne passera bygget titt som tätt.

För att återgå till arkivet ter det sig som en historia för sig själv. Verkligen märkligt om det inte ens skulle finnas en liten anteckning om dessa centrala platser på FPL2 som baracker och manskapsvagn. Å andra sidan kanske polisen bara släppte det hela om de inte fann någon brottsplats vid primära krimundersökningen och sen redan arbetade efter en förutbestämd uppfattning om fallets utgång?

Sen är jag lite av uppfattningen att spår och bevis avsiktligt kan försvunnit från utredningen under arbetets gång för att passa narrativet att läkarna var skyldiga.
Ja, om arbetet hade varit igång under den ursprunglige tipsaren Gustavssons semester vore det mest naturligt om han hade hänvisat till sina kollegor istället för till en boende i huset. Så jag förmodar att arbetet låg nere under semestertiden, vilket öppnar för intressanta möjligheter. Såg någon kanske övernattningspotential i centralt placerade och tillfälligt övergivna byggfuttar?

Jag noterar också att tipsaren Gustavsson var bekant med uppgiftsmottagaren och välkände da Costa-utredaren Allan Bäckström.

Angående manskapsvagnen ska uppgiften om vem som ägde den åtminstone ha existerat i "konceptform". Huruvida denna information har försvunnit, avsiktligt eller av misstag, under årens lopp återstår att se. Även om fyndplatserna inte var de primära brottsplatserna borde man ha genomsökt och utrett lokaler i omedelbar närhet, inte minst för att man i sådana fall kunde ha fått tag på vittnen till dumpningen. Men även undersökningen av Eugeniavägen tycks ha varit slapp och långsam, så det kanske rörde sig om ett generellt bristfälligt arbete.

Jag ser det inte som uteslutet att viss information har begravts eller "tappats bort" när vägen väl var utstakad och siktet inställt. Men med tanke på den förbluffande mängden för polisen komprometterande material som återfunnits i slasken är min förhoppning att man nöjde sig med att lägga motstridiga uppgifter åt sidan snarare än att helt och hållet göra sig av med dem, även om det sistnämnda också kan ha skett.
Citera
2026-04-25, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaffern
Lena Andersson går från klarhet till klarhet.
Från foliehattsteorier i Palmemordet till Putinfjäsk.
Och nu detta
”Det verkar inte otänkbart att sanningen finns någon annanstans än där opinionen befinner sig”, skriver hon i mejlet"

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/lena-anderssons-mejl-till-ministern-sanningen-nagon-annanstans/

1. Ser mer ut som att de lobbar för att regeringen ska försöka bruka ex gratia instrumentet.

2. Däremot är det tydligt att hon anmärker på att regeringen kommer att hamna i en mycket dålig sits ifall den godkänner "ex gratia" ansökan.

3. Skulle ansökan skickas in så kan ju regerinen göra det lite sossigt och säga att "inga pengar kan ersätta att domstolarna vägrade ändra dom i preskriberat ärende, dåliga advokater och uppdra åt domstolsverket att be om ursäkt och ge läkarna 0kr i ersättning samt delge dem att de har regeringens tillstånd att stämma sina advokater för dålig rådgivning och dålig representation.

Citat:
Ursprungligen postat av costa-mop
Jag kommenterar inte dina inlägg för att du erbjuder något intellektuellt utbyte, utan för att du sprider inkorrekt och/eller ogrundad information i tråden. Om du vill slippa mina kommentarer är det mycket enkelt: utgå från grundläggande fakta istället för att fantisera fritt.

Hittills har du fört fram, men inte på något sätt kunnat belägga eller konkretisera, bland annat följande teorier:

1. Ett helt eget fotohandlarscenario där någon av läkarna skulle ha blivit tagen på bar gärning med foton av da Costas styckade lik. Detta har inte skett, vilket du informerades om. Enligt dig var då problemet att läkarna och deras försvarare inte tillräckligt tydligt klarlagt att inga foton existerade. Som jag skrev då kan man beskylla försvarsadvokaterna för mycket, men knappast för att de inte kunde förutspå att du, 40 år senare, skulle behöva bli skedmatad med information för att inte hitta på verklighetsfrämmande scenarion.

2. När du till slut insåg att du hade fel i din beskrivning av fotohandlarnas berättelse började du spekulera om helt andra, orelaterade fotografier föreställande antingen "likstyckningar" eller lik, som du trodde att läkarna låtit framkalla privat och som skulle ha återfunnits vid husrannsakan. Inte heller detta är med sanningen överensstämmande. Varifrån har du fått denna idé?

3. Du påstår även att läkarnas företrädare har menat att Christina Allgéns vittnesmål skulle ha tillkommit efter att "de tagit jobbet med sig hem". Hur ser det resonemanget ut? Är det verkligen så illa att du inte känner till vad Christina Allgéns vittnesmål handlar om?

4. Slutligen undrar jag om du förstår att rättsövergreppet mot Härm och Allgén inte enbart handlar om deslegitimeringen, utan även om tingsrättens oprovocerade "konsumentupplysning", den havererade polisutredningen där alternativa gärningsmän undersöktes bristfälligt och om statens ovilja att till denna dag ge läkarna upprättelse.

Min misstanke är att en av orsakerna till den såväl den nuvarande som tidigare regeringars brist på agerande är att det inte funnits en tillräckligt stark medborgerlig upprördhet över läkarnas öde. Skälet till detta är att ogrundade rykten om att läkarna på något sätt betett sig klandervärt och/eller varit inblandade i da Costas död har tillåtits florera fritt. Det är just sådana rykten som du ger luft åt och det är därför jag korrigerar dina inlägg.

1. Du har ju inget annat att komma med än hjärnspöken, stollerier och propaganda.

2. Fotohandlarvittnesmålet anförs som en del av Kammarrättens helhetsbedömning avseende legitimationerna. Vittnesmålet indikerar att en av läkarna lämnat in icke-auktoriserade likbilder. Oavsett om dessa föreställer ms. Costa eller annat lik är fotohandlarparets vittnesmål för sig självt grund för indragande av legitimationen. Nu står inte vittnesmålet självt utan legitimationsindragningen styrks av fruars, döttrars, och andras vittnesmål samt även fler omständigheter.

2.1. Därav Kammarrättens helhetsbedömning (och ja, den var säkerligen väldigt påhejad av både Ls, Ms och S:s politruker sett till innehållet i övriga trådinlägg - läkarnas reella politiska brott är alltså avbrott av två politiska äktenskap, ett genom död (mord/dråp/självmord) och ett genom skilsmässa)

3. Nu fantiserar du bara igen och dina fantasier är betingade på att du inte kan skilja straff-och processrätt från förvaltningsrätt. Du verkar inte ens kunna se skillnad på de olika rättsförfarandena.

4. Läkarna är skyldiga att följa strikt sekretess precis som nuvarnade enligt GDPR. Alla vittnesmål tyder på att de grovt åsidosatt sina legala skyldigheter avseende lik, privatliv, journaler, likfoton, etc. "tagit jobbet med sig hem" innebär just det, brytandet av regler, vilka tydligt är omvittnat av läkarnas nära och kära samt även fotohandlarparet m.fler.

5. Det finns ett rättsövergrepp i domen som rättssamhället inte ville rätta utan lagstöd. Det har dock inget med den formella de-legitimeringen att göra annat än att det tydligen rådde "rättsvilla" avseende ifall det var legalt att agera som tingsrätten gjort eller ej, vilket innebar att skälen omformulerades till helhetsbedömning efter att domstolen insett att rättsfel begåtts inom straff-och processrätten.

5.1. Advokaterna ansvarar för att försvara och representera sina klienter. De har gjort ett synnerligt dåligt jobb inom förvaltningsrätten samt ett svagt jobb inom straff och processrätten.

6. Costa ärendet är knappast en prioritet för vare sig S eller M ledda regeringar.

7. Jag betraktar dig som en stolle, och du undanbeds att vidare kommentera mina inlägg.
Citera
2026-04-25, 19:06
Medlem
Dekorimamannen86s avatar
Det finns antydningar om att den f.d polismannen Anti A skulle ha haft ett förhållande med Catrine. Även han är född i Estland. Kan han via sitt yrke ha träffat Teet vid något tillfälle?
Citera
2026-04-25, 19:50
Medlem
Dekorimamannen86s avatar
”Anna”: ”Saken har kopplingar till mordet på Catrine da Costa.”

”Anders”: ”Har du belägg för samband? Vore intressant att undersöka.”

”Anna”: ”Palme hade tänkt gå ut med uppgifter om detta. En väninna till mig, ”Lisa”, bodde vid denna tid i Stockholm (prostituerad) och var god vän med Catrine och fick veta en hel del om polisens piketstyrka och om Catrines relation till flera högt uppsatta poliser. Vore bra om du kunde leda det i rätt riktning om du har möjlighet till det på något sätt.”

”Anna” samtalar alltså¨med en bekant, ”Anders”, till mig, Sven Anér. Du bör vid det här laget känna igen dessa uppgifter och erinra dig att du vid flera tillfällen blivit informerad.

”Anders”: ”Visst kan jag leda det i rätt riktning, men som sagt, mer fakta. Jag talar med Sven Anér då och då.”

”Anna”: ”Nej, jag kan bara berätta omständigheter som berör Catrine dagarna innan hon försvann. Hon berättade då för min väninna, ”Lisa”, att hon hade hotats till livet och var förföljd av en man, polis till yrket. Han var besatt av Catrine då hon ville avsluta sitt samröre med honom. Tänkte sluta inom sitt yrke för sina barns, syskons och mors skull. Jag har ringt Efterlyst tre gånger under årens lopp från 94 (då jag fick kännedom om detta) och bett att få tala med GW personligen. Man sa att han skulle ringa upp mig, men så har inte skett. Jag vägrar att prata med någon som helst inom polisen efter det.

Skälen var att Olof Palme fick del av det här ärendet av de prostituerade på Malmskillnadsgatan och skulle ta tag i det. Jag förmodar att du känner till den s k ”Basebolligan” som misshandlade folk för sitt höga nöjes skull. Den här polisen ingick i den piketstyrkan då. Det blev en stor grej av detta. Min väninna Lisa blev tvungen fly från Stockholm på grund av hot då hon kände till vem som mördat Catrine. Inte alls förvånande, snarare tvärtom, att man tog till Christer Pettersson som syndabock, han var ju ett lätt offer och livrädd för polisen.

Jag kan tyvärr inte berätta mer än så, och ja, den du nämner där, Sven A eller GW borde få upplysning om detta. Måste hålla min familj utanför detta, jag hoppas du kan belysa den riktningen i mordet, på både Catrine och Palme i alla fall.”

”Anders”: ”Tack Anna! Det var bra skrivet. Jag börjar se mönstret. Jag behöver dock polisens namn, kan du ge mig det? Och vem kan vittna? Det är ändå bra att ha ledtrådar som gör att man lyfter på rätt stenar.”

”Anna”:”Tack gode gud för det! Polisens namn är Avsan. Tack för att du ville lyssna till min berättelse, och jag hoppas innerligt att du ev kan göra någonting av detta!”

”Anders”; ”Har du flera uppgifter om denne Avsan?, vad har du hört? Hur gick det till?”

”Anna”: ”Det enda jag kan tillägga är att Catrine blev uppsökt av Avsan i den lägenhet som hon då tillfälligt vilade upp sig i, och även min väninna var där då. De skulle båda lämna det liv de då levde bakom sig. Väninnan flydde ur lägenheten i panik då bråk uppstod. Det är allt jag vet.”

”Anders”: ”Hur länge före hennes försvinnande var detta? Och vilket datum försvann Catrine? Vet du var denna lägenhet fanns?”

”Anna”; ”Det jag vet är att det skulle varit den 8/6-84 som de befann sig i denna lägenhet, dock inte den som omtalas på Östermalm då. Nej, jag vet inte var den låg.”
Citera
2026-04-25, 19:53
Medlem
En intressant V-form

Under åren har jag och andra debattörer postat teorier om V-former i detta forum. Så fort man har hittat en intressant adress, har det genast ritats en V-forn på kartan och vi har börjat spekulera om vem som har kört kvarlevorna längs vilka vägar, vägledda av V-formen.

Ingen av V-formerna har känts klockren.

Men den V-form som man får om man drar streck mellan Atlasmuren och FP1 och FP2 känns iaf naturlig och trovärdig. Om GM utgick från Atlasmuren, vore det naturligt att han rörde sig längs stranden, mot Talludden, och att han färdades längs St Eriksgatan, som går spikrakt, nästan ända fram till Eugeniavägen. Rörde han sig så, följde han ett V på kartan.
Citera
2026-04-25, 20:30
Medlem
Kjamfossftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekorimamannen86
”Anna”: ”Saken har kopplingar till mordet på Catrine da Costa.”

”Anders”: ”Har du belägg för samband? Vore intressant att undersöka.”

”Anna”: ”Palme hade tänkt gå ut med uppgifter om detta. En väninna till mig, ”Lisa”, bodde vid denna tid i Stockholm (prostituerad) och var god vän med Catrine och fick veta en hel del om polisens piketstyrka och om Catrines relation till flera högt uppsatta poliser. Vore bra om du kunde leda det i rätt riktning om du har möjlighet till det på något sätt.”

”Anna” samtalar alltså¨med en bekant, ”Anders”, till mig, Sven Anér. Du bör vid det här laget känna igen dessa uppgifter och erinra dig att du vid flera tillfällen blivit informerad.

”Anders”: ”Visst kan jag leda det i rätt riktning, men som sagt, mer fakta. Jag talar med Sven Anér då och då.”

”Anna”: ”Nej, jag kan bara berätta omständigheter som berör Catrine dagarna innan hon försvann. Hon berättade då för min väninna, ”Lisa”, att hon hade hotats till livet och var förföljd av en man, polis till yrket. Han var besatt av Catrine då hon ville avsluta sitt samröre med honom. Tänkte sluta inom sitt yrke för sina barns, syskons och mors skull. Jag har ringt Efterlyst tre gånger under årens lopp från 94 (då jag fick kännedom om detta) och bett att få tala med GW personligen. Man sa att han skulle ringa upp mig, men så har inte skett. Jag vägrar att prata med någon som helst inom polisen efter det.

Skälen var att Olof Palme fick del av det här ärendet av de prostituerade på Malmskillnadsgatan och skulle ta tag i det. Jag förmodar att du känner till den s k ”Basebolligan” som misshandlade folk för sitt höga nöjes skull. Den här polisen ingick i den piketstyrkan då. Det blev en stor grej av detta. Min väninna Lisa blev tvungen fly från Stockholm på grund av hot då hon kände till vem som mördat Catrine. Inte alls förvånande, snarare tvärtom, att man tog till Christer Pettersson som syndabock, han var ju ett lätt offer och livrädd för polisen.

Jag kan tyvärr inte berätta mer än så, och ja, den du nämner där, Sven A eller GW borde få upplysning om detta. Måste hålla min familj utanför detta, jag hoppas du kan belysa den riktningen i mordet, på både Catrine och Palme i alla fall.”

”Anders”: ”Tack Anna! Det var bra skrivet. Jag börjar se mönstret. Jag behöver dock polisens namn, kan du ge mig det? Och vem kan vittna? Det är ändå bra att ha ledtrådar som gör att man lyfter på rätt stenar.”

”Anna”:”Tack gode gud för det! Polisens namn är Avsan. Tack för att du ville lyssna till min berättelse, och jag hoppas innerligt att du ev kan göra någonting av detta!”

”Anders”; ”Har du flera uppgifter om denne Avsan?, vad har du hört? Hur gick det till?”

”Anna”: ”Det enda jag kan tillägga är att Catrine blev uppsökt av Avsan i den lägenhet som hon då tillfälligt vilade upp sig i, och även min väninna var där då. De skulle båda lämna det liv de då levde bakom sig. Väninnan flydde ur lägenheten i panik då bråk uppstod. Det är allt jag vet.”

”Anders”: ”Hur länge före hennes försvinnande var detta? Och vilket datum försvann Catrine? Vet du var denna lägenhet fanns?”

”Anna”; ”Det jag vet är att det skulle varit den 8/6-84 som de befann sig i denna lägenhet, dock inte den som omtalas på Östermalm då. Nej, jag vet inte var den låg.”

Avsan sköt inte ihjäl Palme och han mördade heller inte Da Costa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in