2026-04-24, 11:05
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Det som är mest obegripligt är hur många av dem som verkar gå igång på någon 80+
Kemisk kastrering av alla de där om de ska jobba i hemtjänst, så är problemet löst.

Det har mer med förödmjukelse, förnedring och makt över en annan att göra än att man blir kåt. Folk som förlorar all moral sekunden dom tror dom kan göra vad dom vill med en annan människa utan att åka dit.
Citera
2026-04-24, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Det har mer med förödmjukelse, förnedring och makt över en annan att göra än att man blir kåt. Folk som förlorar all moral sekunden dom tror dom kan göra vad dom vill med en annan människa utan att åka dit.

Det som jag tycker är så märkligt är hur lite personligt omdöme de verkar ha nuförtiden i hemtjänst.
Såg själv några mena killar från hemtjänst i morse här nere i Malmö och dessa såg ju ut precis som några riktigt ortenbrorsor och snacket dem emellan var liksom med den attityden.
Visst, det är ju bra att de har jobb, men det borde väl finnas andra jobb istället för den typen av individer ex. att kontrollera biljetter eller köra buss.
Att säga att svenskar inte vill jobba med det tror jag inte ett dyft på.
I somras så såg jag här enbart svenskar inom hemtjänst, så det innebär ju att man faktiskt har aktivt anställt invandrare för att jobba den övriga årstiden och svenskar får sommarjobba.
Hoppas att man själv slipper hemtjänst när man blir gammal och bara dör kvickt istället.
Egentligen bedrövligt att ha den tanke, men så illa verkar det vara och detta lär de väl aldrig få rätsida på, de är ju som de är oavsett.
Citera
2026-04-24, 13:10
Medlem
Citat:
Det som jag tycker är så märkligt är hur lite personligt omdöme de verkar ha nuförtiden i hemtjänst.
Såg själv några mena killar från hemtjänst i morse här nere i Malmö och dessa såg ju ut precis som några riktigt ortenbrorsor och snacket dem emellan var liksom med den attityden.
Visst, det är ju bra att de har jobb, men det borde väl finnas andra jobb istället för den typen av individer ex. att kontrollera biljetter eller köra buss.
I somras så såg jag här enbart svenskar inom hemtjänst, så det innebär ju att man faktiskt har aktivt anställt invandrare för att jobba den övriga årstiden och svenskar får sommarjobba.
Hoppas att man själv slipper hemtjänst när man blir gammal och bara dör kvickt istället.
Egentligen bedrövligt att ha den tanke, men så illa verkar det vara och detta lär de väl aldrig få rätsida på, de är ju som de är oavsett.

Invandrare brukar säga att det är genom dem som sjuk- och åldringsvården fungerar. Men många får sin lön genom Arbetsförmedlingen/Försäkringskassan och har förtur. Men med snart tre miljoner invandrare (?) så behövs det förstås mer personal, och det har blivit därefter.

Sverige fungerade alldeles utmärkt innan massinvandringen. Med svensk personal "Siv och Britt-Marie" så kunde de gamla känna sig trygga.

I det nya Sverige fasar vi för att bli gamla. Som kvinna vill jag inte att en ung kille från Somalia frågar om jag behöver "doscha". Då stinker jag hellre som en skunk.
Senast redigerad av Newton555 2026-04-24 kl. 13:15.
Citera
2026-04-24, 13:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Newton555
Invandrare brukar säga att det är genom dem som sjuk- och åldringsvården fungerar. Men många får sin lön genom Arbetsförmedlingen/Försäkringskassan och har förtur. Men med snart tre miljoner invandrare (?) så behövs det förstås mer personal, och det har blivit därefter.

Sverige fungerade alldeles utmärkt innan massinvandringen. Med svensk personal "Siv och Britt-Marie" så kunde de gamla känna sig trygga.

I det nya Sverige fasar vi för att bli gamla. Som kvinna vill jag inte att en ung kille från Somalia frågar om jag behöver "doscha". Då stinker jag hellre som en skunk.
Du hörde nog fel där, de menade givetvis sjuk och åldringsRÅNEN.
Citera
2026-04-24, 13:56
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:

Och tänkt äldre eller barn för den delen som är sängliggandes och helt beroende av vårdaren i fråga. Som inte ens kan bestämma eller ha en egen vilja.

Tryggt då med skäggbarn i vården som är ditskickade av arbetsförmedlingen, då de är odugliga och inte kan få andra jobb.
Citera
2026-04-24, 14:00
Medlem
Somali-Hens avatar
Citat:

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag tror ju att många som kommit till Sverige varit kriminella även i sina hemländer. Vi hade ju exemplet i stan jag bor i där en utlänning petade i en död kvinnas öga och filmade det. Sedan sa personen att denne inte viste om en fick göra så. Ja, tjena eller hur!? Fan, klart dom fattar att så får du inte göra. Vilka jon.

Ansvaret ligger självklart på alla som varit bejakande inför massinvandringen, utan kontroller av vilka som kommer hit. Jag blir sjösjuk.
(FB) Abdulrahman Al Khleef Almasalmeh torterade och filmade 15 svenska pensionärer
Här har vi ett skäggbarn inom äldrevården. Torterade och förnedrade 15 stycken brukare..

Men huvudsaken är att de får jobb. Det ser bra ut för statistiken.
Citera
2026-04-24, 15:14
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Vad förväntar ni er när man tar in massa negrer och araber i äldrevården?

Min farmor var på et äldreboende 1.5 år innan hon dog och där var nog 70% invandrare.
Om det absolut måst va invandrare så ha endast invandrarkvinnor som vårdare för det är ju männen som våldtar.
Citera
2026-04-24, 15:37
Medlem
Det är nog bra om anhöriga visar sig och visar att de har koll på personalen förebyggande i vissa fall.
Citera
2026-04-24, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
Fullständigt surrealistisk samhällsutveckling.

Att ens begrunda att det skulle kunna vara nödvändigt med body cams på hemtjänstpersonal för att förhindra övergrepp på åldringar känns sinnessjukt.
Är du dum i huvudet.

Det enda man kan och måste göra är att stoppa invandring från all MENA-länder.

Fy fan. Hoppas politikerna själva drabbas då allt är deras jävla fel.
Citera
2026-04-24, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Intressant att du rabblade upp exempel som sexuella övergrepp, våldtäkter, misshandelsfall, olaglig filmning och ofredande...men du nämnde inte "Strömstad-fallet" där gärningsmannen MÖRDADE vårdtagaren. Men den gärningsmannen var ju etniskt svensk, så det räknas väl inte...
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0Vpv6M/i-dag-faller-domen-i-hemtjanst-fallet

Varför är det viktigt för dig att förminska och marginalisera tydliga mönster/strukturer? Sen att din cherrypicking har lyckats hitta ett 1 fall av 400 som talar emot dessa vedervärdiga brott säger ganska mycket om din människosyn. Är du muslim och tycker om att förnedra skyddslösa äldre svenska kvinnor eller bara vänsterblivet s k "god"/tolerant"? Varifrån kommer din vidriga syn mot äldre svaga?
Senast redigerad av Neverever31 2026-04-24 kl. 17:08.
Citera
2026-04-24, 17:16
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Är du dum i huvudet.

Det enda man kan och måste göra är att stoppa invandring från all MENA-länder.

Fy fan. Hoppas politikerna själva drabbas då allt är deras jävla fel.

Är du läskunnig, mongo?
Citera
2026-04-24, 18:22
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Varför är det viktigt för dig att förminska och marginalisera tydliga mönster/strukturer? Sen att din cherrypicking har lyckats hitta ett 1 fall av 400 som talar emot dessa vedervärdiga brott säger ganska mycket om din människosyn. Är du muslim och tycker om att förnedra skyddslösa äldre svenska kvinnor eller bara vänsterblivet s k "god"/tolerant"? Varifrån kommer din vidriga syn mot äldre svaga?
Håller med dig
Det är ingen man skulle vilja ha som verksamhetschef.
Jag arbetar på äldreboende där de flesta är dementa och har svårt att berätta vad de utsätts för.
Känns inte kul med kameraövervakning men det skulle kunna vara ett alternativ för att säkra deras trygghet.
Senast redigerad av MeggieCleary 2026-04-24 kl. 18:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in