Citat:
Ursprungligen postat av
Sinrath
Det har mer med förödmjukelse, förnedring och makt över en annan att göra än att man blir kåt. Folk som förlorar all moral sekunden dom tror dom kan göra vad dom vill med en annan människa utan att åka dit.
Det som jag tycker är så märkligt är hur lite personligt omdöme de verkar ha nuförtiden i hemtjänst.
Såg själv några mena killar från hemtjänst i morse här nere i Malmö och dessa såg ju ut precis som några riktigt ortenbrorsor och snacket dem emellan var liksom med den attityden.
Visst, det är ju bra att de har jobb, men det borde väl finnas andra jobb istället för den typen av individer ex. att kontrollera biljetter eller köra buss.
Att säga att svenskar inte vill jobba med det tror jag inte ett dyft på.
I somras så såg jag här enbart svenskar inom hemtjänst, så det innebär ju att man faktiskt har aktivt anställt invandrare för att jobba den övriga årstiden och svenskar får sommarjobba.
Hoppas att man själv slipper hemtjänst när man blir gammal och bara dör kvickt istället.
Egentligen bedrövligt att ha den tanke, men så illa verkar det vara och detta lär de väl aldrig få rätsida på, de är ju som de är oavsett.