Citat:
Menar du att de som varit nära döden ändå blivit döda och fått leva om sitt liv och sedan kommit tillbaka för att de inte var döda?
Eller finns det någon som förklarar för en hur allt fungerar när man är nära att dö?
Eller menar du inte bokstavligt talat utan de mer fått en uppenbarelse och ångrat sig när de märkte hur nära det var?
Jag är genuint intresserad.
Eller finns det någon som förklarar för en hur allt fungerar när man är nära att dö?
Eller menar du inte bokstavligt talat utan de mer fått en uppenbarelse och ångrat sig när de märkte hur nära det var?
Jag är genuint intresserad.
Ska börja med att säga att nedan är vad jag tror och den tron har hjälpt mig att tackla livets mörkare kapitel.
Det finns två typer av fall som jag hört berättats om:
- En som begår ett nästan fullbordat självmord och kommer till andra sidan. Får förklarat att du kommer att behöva vända tillbaka till jordelivet. Samt att det är ingen utväg att begå självmord utan du kommer ändå få börja om med samma utmaning men i en ny kropp om du fullbordar självmordet.
- En person som har en nära döden upplevelse och möter en närstående som begått självmord och verkligen dött. Möter personen som är på andra sidan som berättar att det i och för sig var en befrielse men att själva läxan som personen skulle lära sig blev missad i och med självmordet och att den består.
Ovan förutsätter ju såklart att man ens tror på ett liv efter (och innan) detta jordelivet. Personligen gör jag det och har funnit mycket tröst och hopp i den tron. Den tron fick mig i alla fall delvis att inte ta mitt eget liv.
Oftast, enligt dom som haft dessa nära döden upplevelser, så är det ens andliga guid(er) som förklarar hur det ligger till.
Vidare så tror jag att vi planerar våra liv innan vi föds och att alla stora utmaningar i livet är inplanerade. Det är ju såklart också en tro men den har hjälpt mig i mina motgångar.
Ja, ta det för vad det är, en snubbes syn och tro på livet efter detta.